Gyvenimas kupinas stebuklų. Tai galėtų paliudyti tie, kuriems per plauką pavyko išgyventi didžiules katastrofas. Apie tai – šią savaitę pasirodžiusiame naujausiame savaitraščio „Balsas.lt savaitė“ numeryje.
Keleivius ramino dainos
1999 metų gegužės 22 dieną netoli Malaizijos krantų užsidegus kruiziniam laivui, 1104 keleiviai ir įgulos nariai pateko į rimtą pavojų. Šešių dienų kruizas staiga nutrūko, žmonės buvo priversti palikti visus daiktus ir kuo greičiau evakuotis iš skęstančio laivo.
Kilus gaisrui, laive kilo panika. Pasak liudininkų, įgula buvo sutrikusi labiau už keleivius. Apsinuodiję dūmais nualpo keli vyresni žmonės. Per visą gelbėjimo procesą buvo girdimas kūdikių ir vaikų verksmas. Žmonės prisiminė vos prieš metus kino teatruose rodytą garsųjį „Titaniką“ ir dainavo Celine Dion dainą „My Heart Will Go On“. Vienas keleivių, 30-metis australas Gregas Haywoodas, sakė, kad tokiu būdu buvo bandoma palaikyti žmonių dvasią.
Laivas užsiliepsnojo naktį. Netrukus dingo elektra, todėl žmonės buvo gelbėjami beveik visiškoje tamsoje. Dainos ne tik ramino, bet ir leido girdėti, kur yra išgelbėti keleiviai.
Gelbėjimo darbai nebuvo gerai koordinuoti, tačiau aukų pavyko išvengti. Keliolika keleivių buvo paguldyti į ligoninę dėl apsinuodijimo dūmais. Kiti patyrė smulkių traumų arba nenukentėjo. Tiesa, išsigelbėjusieji negailėjo aštrių žodžių įgulos nariams, bet buvo dėkingi pavieniams keleiviams, kurie nesutriko ir padėjo tragediją paversti stebuklu.
Ledkalnis nuskandino laivą
2007 metų lapkričio 23 dieną 154 laivo „Explorer“ keleiviai ir įgulos nariai taip pat galėjo įsivaizduoti, kaip jautėsi „Titaniku“ plaukiantys žmonės. Veiksmas vyko prie pietinio ašigalio − kruizas po Antarkties salas ir salynus virto košmaru. Netoli Karaliaus Jurgio salos „Explorer“ netikėtai susidūrė su ledkalniu ir ėmė skęsti.
Keleiviai buvo susodinti į gelbėjimosi valtis ir nuleisti ant vandens, kur laukė, kol bus išgelbėti. Nors žmonės buvo priversti keturias valandas kęsti didžiulį šaltį, nė vienas iš jų rimčiau nenukentėjo. Netrukus atplaukė norvegų kruizinis laivas „Nordorge“, surinko visus nukentėjusiuosius ir nuplukdė juos į Čilei priklausančioje Karaliaus Jurgio saloje esančią karinę jūrų laivyno bazę. Ši sala nuo piečiausios Pietų Amerikos vietos − Horno rago yra nutolusi beveik per 1200 kilometrų.
Be eilinių kruizo keleivių, „Explorer“ plukdė kelis ekspedicijos dalyvius. Tarp jų buvusi Čilės ornitologė Paola Palavecino žiniasklaidai teigė, kad vanduo labai greitai apsėmė laivą. Vis dėlto, pasak jos, žmonės išliko ramūs, nes žinojo, kad atvyksta pagalba.
Avarijos ir susidūrimai su ledkalniais yra dažnas reiškinys Antarktyje. Tas pats „Explorer“ 1989 metais gelbėjo vienoje iš Antarkties salų įstrigusią čiliečių laivo įgulą. O „Explorer“ keleivius ir įgulos narius išgelbėjęs norvegų laivas „Nordorge“ 2006 metais išgelbėjo 296 panašioje situacijoje atsidūrusius asmenis.
Keptuvės dydžio medalis
2008-ųjų sausio 17 dieną Londono Hitrou oro uoste turėjo leistis bendrovės „British Airways“ lėktuvas, tačiau staiga jis tapo nevaldomas. 136 keleivius ir 16 įgulos narių skraidinantis orlaivis sugedo, kai iki oro uosto buvo likę vos keli kilometrai. Tuo metu lėktuvas skrido virš gyvenamųjų namų ir geležinkelio. Orlaivis ėmė akimirksniu smukti žemyn. Likus trims sekundėms iki susidūrimo su žeme, pilotas Peteris Burkillis dar sugebėjo skrydžio reguliavimo tarnybai nusiųsti pagalbos signalą.
Kovoti su nevaldomu lėktuvu buvo neįmanoma. Kelių metrų aukštyje virš automagistralės skrendantis orlaivis rėžėsi į šalia oro uosto esantį geležinkelį ir kurį laiką čiuožė pilvu iki pat kilimo ir tūpimo tako. Lėktuvas patyrė didžiulį smūgį, buvo beveik nepataisomai sugadintas, tačiau nė vienas juo skrendantis žmogus rimčiau nenukentėjo.
Vienas įvykį matęs oro uosto darbuotojas sakė: „Pilotas suvaldė lėktuvą, kai jo kontrolė buvo visiškai prarasta. Jis yra didvyris, todėl nusipelno keptuvės dydžio medalio.“
Išsigelbėję keleiviai dėkojo pilotui ir sakė, kad lėktuvo įgula dirbo profesionaliai.
Londono Hitrou oro uoste avariniu būdu nusileidęs lėktuvas. Scanpix nuotr.
Hadsono upės stebuklas
2009 metų sausio 15 dieną vos pakilęs iš Niujorko oro uosto „US Airways“ lėktuvas, kuriuo skrido 150 keleivių ir 5 įgulos nariai, susidūrė su žąsų pulku. Po susidūrimo nustojo veikti abu lėktuvo varikliai. Laiko grįžti į oro uostą nebebuvo, todėl įgula nusprendė orlaivį tupdyti ant vandens. 40 metų skraidymo stažą turintis pilotas Chesley B. Sullenbergeris nesutriko ir vadovaudamasis skrydžių valdymo centro instrukcija meistriškai nutupdė lėktuvą į Hadsono upę.
Lėktuvui nukritus į vandenį ir atidarius duris, į saloną ėmė plūsti vanduo, tačiau tik tokiu būdu persigandę keleiviai galėjo išlipti ant orlaivio sparnų. Iš ten juos išgelbėjo Hadsono upe kursuojantys keltai. Nė vienas žmogus rimčiau nenukentėjo. Viena įgulos narė susipjaustė koją, o keli keleiviai buvo gydomi dėl sušalimo.
Niujorko valstijos gubernatorius Davidas Petersonas šį įvykį pavadino Hadsono stebuklu.
Įdomiausia, kad panašaus siužeto filmuose į vandenį nukritęs lėktuvas paprastai panyra. 8 metų skraidymo patirtį turintis „United Airlines“ pilotas Johnas Silcottas aiškino, jog tam, kad orlaivis nepanirtų po vandeniu, jį buvo būtina tupdyti uodega. „Mažiausiai norėtum, kad varikliai (...) panirtų į vandenį ir panardintų (lėktuvo) nosį“, − sakė jis. Pasak piloto, Ch. B. Sullenbergeriui pavyko sėkmingai įgyvendinti šią užduotį.
Išgelbėti keleiviai dėkojo didvyriu tapusiam pilotui už tai, kad liko gyvi.
Šių metų sausio 15 dienos orlaivio katastrofa baigėsi laimingai - nė vienas žmogus nežuvo. Reuters/Scanpix nuotr.
TIK FAKTAI
2005 metų vasarį vienoje iš Indijai priklausančių salų buvo išgelbėta nuo cunamio nukentėjusi 18-metė. Gelbėtojai ją rado praėjus 48 dienoms po šios gamtos katastrofos Indijos vandenyne.
2006 metų lapkritį San Paule į Pasaulio prekybos centrą rėžėsi nevaldomas tapęs sraigtasparnis. Trys juo skrendantys vyrai patyrė sunkių sužeidimų, tačiau liko gyvi.
2008-ųjų vasarį Vokietijoje vieno namo bute kilus gaisrui tėvas mėgino išgelbėti dvejų metų sūnų ir išmetė jį pro trečio aukšto langą. Stebuklas, tačiau berniuką sugavo apačioje stovintis policininkas.
2008 metų vieną rugsėjo naktį tėvas ir 12-metis autizmu sergantis sūnus praleido 15 valandų ryklių atakomis garsėjančioje jūroje netoli Floridos (JAV). Gelbėtojai rado ir išgelbėjo srovės į atvirą jūrą nuneštus nardytojus.
Pernai gruodį islandas iškrito iš jachtos, kai ši atsitrenkė į uolą. Jis 12 valandų mirko šaltame vandenyje, tačiau buvo sėkmingai išgelbėtas.
2008-ųjų gruodį Denveryje (JAV) leistis turintis lėktuvas tapo nevaldomas, smigo į žemę ir užsidegė. Sudegė visa dešinioji jo pusė. Per laimingą stebuklą aukų pavyko išvengti.