• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Italijoje prasideda Genujos viaduko tragedijos teisminis bylos nagrinėjimas

papildyta 12:50 val.

 Italijoje ketvirtadienį prasideda teismo procesas, susijęs su 43 gyvybes nusinešusia Genujos tilto griūtimi 2018 metais – prieš teismą stos 59 asmenys, kaltinami dėl netyčinio nužudymo ir transporto saugos normų pažeidimų.

 Italijoje ketvirtadienį prasideda teismo procesas, susijęs su 43 gyvybes nusinešusia Genujos tilto griūtimi 2018 metais – prieš teismą stos 59 asmenys, kaltinami dėl netyčinio nužudymo ir transporto saugos normų pažeidimų.

REKLAMA

Genujos Morandžio viadukas sugriuvo per smarkų lietų 2018 metų rugpjūčio 14 dieną. Kartu su nuolaužomis iš 45 metrų aukščio ant apačioje esančių geležinkelio bėgių nukrito dešimtys lengvųjų automobilių ir keletas sunkvežimių.

Ši tragedija atkreipė dėmesį į Italijos transporto infrastruktūros būklę. Beveik pusę šalies greitkelių tinklo valdanti  bendrovė „Autostrade per l'Italia“ (ASPI) yra kaltinama, kad tinkamai neprižiūrėjo 1967 metais atidaryto tilto.

„Tai labai svarbi diena ne tik aukų šeimoms, bet ir visai šaliai“, – sakė Egle Possetti, vadovaujanti aukų artimųjų komitetui.

REKLAMA
REKLAMA

„Esame įsitikinę, kad teismas atskleis visą tiesą apie šią tragedijos tiesą, kad mūsų artimųjų mirtis nebūtų beprasmė“, – sakė ji naujienų agentūrai AFP prie Genujos teismo rūmų.

REKLAMA

Pasak vieno iš prokurorų Walterio Cotugno, „Morandžio tiltas buvo tiksinti bomba“.

„Jos tiksėjimas buvo girdimas, tik nežinota, kada ji susprogs“, – sakė jis vasarį.

W. Cotugno yra įsitikinęs, kad ASPI ir už techninę priežiūrą atsakingos inžinerinės bendrovės „Spea“ vadovai „žinojo apie sugriuvimo pavojų“, tačiau nenorėjo finansuoti darbų, kad „išsaugotų akcininkų dividendus“.

Dauguma į teismą iškviestų kaltinamųjų yra abiejų bendrovių vadovai ir techniniai darbuotojai.

REKLAMA
REKLAMA

„Jokios baudžiamosios atsakomybės“

Tarp jų – tuometinis „Autostrade per l'Italia“ generalinis direktorius Giovanni Castellucci, buvęs „Spea“ vadovas Antonino Galata ir Infrastruktūros ministerijos pareigūnai.

Nors G. Castellucci advokatai tikisi, kad kaltinimai „nukris kaip rudeninis lapas“, prokuratūra daug vilčių deda į jos pagrindinį liudytoją Roberto Tomasi, G. Castellucci įpėdinį ir nuo 2015 metų vieną iš ASPI vadovų.

„Tiltas sugriuvo dėl užslėpto statybinio defekto, dėl kurio žuvo 40 žmonių. Jokios P. Castellucci baudžiamosios atsakomybės nėra“, – sakė vienas iš jo advokatų Giovanni Paolo Accinni.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors buvę ASPI ir „Spea“ direktoriai atsidūrė teisiamųjų suole, pačios įmonės teismo išvengs. Joms pavyko be teismo susitarti su prokuratūra, sutikus valstybei sumokėti 29 mln. eurų.

Morandžio tilto aukų artimųjų komiteto advokatui Raffaele Caruso (Rafaelei Kruzui) šis susitarimas yra „pirmasis abiejų bendrovių atsakomybės pripažinimas“.

„Tai vienas svarbiausių teismo procesų naujausioje Italijos istorijoje“, – sakė jis AFP. – Pagal kaltinamųjų skaičių, tragedijos mastą ir žaizdą, kurią ji padarė visam miestui.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų