E. Henderson 2009 m. tapo „EasyJet“ pirmąja pilote ir dirbo ten 11 metų, kol 2020 m. savo noru išėjo iš darbo. Moteris atkreipia dėmesį į tai, jog turbulencija skrydžio metu pasitaiko gana dažnai, skiriasi tik jos stiprumas. Visgi, save ir kitus keleivius galite apsaugoti nuo sužeidimų, jei liksite prisisegę saugos diržu. Priešingu atveju, prasidėjus turbulencijai, galite pakilti iš savo vietos ir patirti itin rimtų, ar net mirtinų sužalojimų.
Turbulencija gali būti netikėta
Lėktuvuose įrengti meteorologiniai radarai, kurie rodo, kas laukia priekyje. Jei priekyje užfiksuojamas lietus – ekrane jis nusidažo tam tikra spalva, jei kruša – ji nusidažo kita spalva, skelbia portalas „Business Insider“.
Kai kurios orų radarų sistemos naujesniuose lėktuvuose gali rodyti net perkūniją ir turbulenciją.
Tačiau neįmanoma visą laiką matyti absoliučiai visko.
Saugos diržus skrydžio metu rekomenduojama segėti net tada, kai saugos diržų ženklai išjungti, todėl, nes bet kuriuo metu gali užklupti pavojingi reiškiniai.
„Net jei skrendate labai giedru oru, kai aplink jus geras matomumas, keliais kilometrais anksčiau jūsų kelią galėjo kirsti lėktuvas, o jūs galite praskristi pro jo pėdsakus ir patirti nedidelį smūgį, – sakė E. Henderson. – Prisisegę saugos diržą tiesiog žinote, kad jei kas nors nutiktų, tikimybė susižeisti yra daug mažesnė“.
Singapūro oro linijų incidentas
Emma Henderson sako, kad tai, kas nutiko su „Singapore Airlines“ skrydžiu, buvo kraštutinis atvejis ir yra labai neįprasta, kad kas nors panašaus nutiktų būtent tokiu būdu.
„Skrisdami tokioje vietovėje, jūs skrendate per vietas, kuriose vyksta didelės energijos oro judėjimas ir audros. O šiuo metų laiku atmosferoje daug šilumos ir drėgmės, – teigia ji. – Taigi kartais būna taip, kad galite skristi per orus ir žinoti, kad yra pavojus, bet tiesioginio pavojaus nematyti“.
Tokioje situacijoje, pasak E. Henderson, lėktuvas negalit pakilti virš debesų, o kartais tiesiog turi pro juos praskristi: „Jūs išvengsite blogiausių vietų, bet visko nematysite“.
Jei skrendate vietovėje, kur aplink yra labai mažai kitų skrydžių, informacijos yra mažiau. Todėl nenuostabu, kad kažkas panašaus gali nutikti ir užklupti žmones netikėtai.
Pilotai yra apmokyti, kaip elgtis tokiose situacijose. Singapūro oro linijų pilotai yra labai gerai apmokyti, nes nors ir žinojo, kad lėktuve yra sužeistų žmonių ir vienas žuvo, jie sugebėjo saugiai nusileisti Bankoke.
„Jie vis tiek saugiai nusileido. Jų mokymas pasiteisino, ir tai yra tai, ką reikia daryti“, – sakė E. Henderson.
Asmeninė patirtis su turbulencija
„Niekada nesu susidūrusi su tuo, kas nutiko su „Singapore Airlines“ skrydžiu, nes tai labai retas atvejis“, – sako Emma Henderson.
Yra trys skirtingi turbulencijos tipai: lengva, vidutinė ir stipri.
„Esu patyrusi vidutinio sunkumo turbulenciją, pavyzdžiui, leisdamasi į Ženevą esant blogoms oro sąlygoms“, – sako ji.
Jei tenka kur nors leistis, pilotai nelabai turi iš ko rinktis. Yra stengiamasi aplenkti kuo didesnę blogų oro sąlygų erdvę, tačiau tam tikru momentu gali tekti skristi ir per gana nelygų orą.
Emma Henderson sako, kad esant pilotų kabinoje, pilotai visiškai pasitiki savo orlaiviu, nes žino, kad jis tikrai gali atlaikyti ekstremalias jėgas, kurios jį galėtų veikti: „Jūs pasitikite savo prietaisais, orlaiviu, savo nuojauta ir įgūdžiais“.
„Niekada nesijaudinu dėl skrydžio, ir net po „Singapore Airlines“ incidento nesijaudinčiau dėl skrydžio, nes žinau, kad tai labai neįprasta, – sako ji. – Žinau, kad orlaivis gali atlaikyti tas jėgas, ir kadangi žinau viską apie tai, kas vyksta skrydžio metu, dėl to nesijaudinu“.