„Šiuo metu mūsų grupė atvyko į vietą, kur suveža lėktuvo nuolaužas. Tai atvira aikštelė, kur suveža viską, ką suranda apylinkėse.
Kaip tik šiuo metu aš apžiūrinėju abu lėktuvo variklius – ir nematau ant jų gaisro žymių. Čia pat atgabentas ir dešiniojo sparno fragmentas – ten taip pat nėra gaisro žymių. Todėl variklių gedimo, variklių sprogimo versijos šiuo metu negali būti patvirtintos. Lėktuvas degė – tačiau variklių gedimo versija nepasitvirtina“, – „Censor“ pasakojo neįvardinti Ukrainos atstovai tyrimų grupėje, nuvykusioje tirti nelaimės aplinkybių į Iraną.
Iranas sutinka bendradarbiauti, tačiau neigia raketų pataikymo faktą
Irano civilinės aviacijos valdybos vadovas Ali Abidzade pateikė tokią oficialią informaciją: lėktuvas išskrido 6 val. 13 min. vietos laiku, tačiau jau po 5 minučių 2400 metrų aukštyje lėktuvas pradėjo kristi, užsidegė ir sudužo.
Teherano oro uosto dispečerių teigimu, jokių nelaimės ir pagalbos pranešimų iš lėktuvo gauta nebuvo. Irano atstovų teigimu, lėktuvas tariamai bandė apsisukti ir grįžti į oro uostą, tačiau ar tai buvo pilotų bandymas, ar lėktuvas jau buvo nevaldomas, nėra aišku.
Yra aptiktos abi lėktuvo juodosios dėžės. Jos yra pažeistos, tačiau duomenis įmanoma atstatyti. Iranas žada nieko neslėpti, remiantis Čikagos konvencija sutinka suteikti visoms suinteresuotoms pusėms suteikti prieigą prie duomenų iššifravimo, įskaitant ir amerikiečius, kurių lėktuvas „Boeing“ ir buvo numuštas.
Sausio 10-ąją Irano parlamento atstovas Ali Rabiei išplatino pranešimą, kad kaltinimai jo valstybei dėl numušto lėktuvo yra „JAV ir tų, kurie ją sąmoningai ar nesąmoningai palaiko, psichologinė ataka“.
Vakarų šalys laikosi netyčinio pataikymo versijos
Didžiosios Britanijos, Kanados, Australijos lyderiai, o taip pat JAV žiniasklaidos šaltiniai žvalgyboje patvirtino, kad yra Irano kaltės įrodymų. Anot turimos informacijos, palydovai užfiksavo dviejų „žemė-oras“ raketų paleidimą Ukrainos tarptautinių oro linijų lėktuvo pakilimo metu. Netrukus buvo paviešintas ir vaizdo įrašas, kuriame matyti, kaip virš Teherano į lėktuvą pataiko raketa. Vaizdo įrašo patikimumą patvirtino leidinys „New York Times“ ir „Bellingcat“ tyrėjų grupė.
Ukrainiečių „Censor“ pažymima, kad lėktuvas buvo praktiškai naujas, jį pilotavo patyrusi įgula (pirmojo piloto sąskaitoje – 12 tūkst. valandų skrydžių, antrojo – 7,6 tūkst.).
Ryšio ir valdymo sistema tokio tipo „Boeing“ lėktuvuose yra daugelį sykių dubliuojama, jos visos vienu metu „sugesti“ negalėjo, nėra jokių žinomų gedimų požymių. Net jeigu abu lėktuvo varikliai būtų sprogę ar sugedę vos pakilus, ekipažas būtų turėjęs laiko pranešti apie nelaimę.