Kaip pareiškė netoli Džakartos esančios Bogoro aviacijos bazės atstovas spaudai majoras Ali Umris Lubis, vieno paieškų operacijoje dalyvaujančių sraigtasparnių įgula pastebėjo lėktuvo nuolaužas Vakarų Javos provincijoje, Salako ugnikalnio šlaite. Į įvykio vietą nuo pat ryto bando patekti gelbėtojų komanda, tačiau to jai padaryti nepavyksta. Katastrofos vietos iki šiol niekas nepasiekė, todėl oficialiai pranešti, kad žuvo visi lėktuvo keleiviai, negalima. Indonezijos televizija teigia, kad džiunglėse jau pavyko aptikti keletą kūnų.
Specialiai sukurtame štabe Indonezijoje esantis rusų blogeris Sergejus Dolia praneša, kad Indonezijos gelbėtojai pateikia itin prieštaringą informaciją. Pasak jo, gelbėtojai katastrofos vietos vis dar nepasiekė, nes ji yra itin sunkiai prieinamoje vietoje. S. Dolia teigia, kad gelbėtojų grupės pajudėjo link katastrofos vietos ir pasieks ją, kai Indonezijoje jau sutems. Tačiau po ilgų bandymų valandų gelbėtojams to padaryti nepavyko. Likus vos keliems šimtams metrų iki katastrofos vietos, gelbėtojai sustojo, nes ruožas jiems tapo nebeįveikiamas. Operacija pristabdyta iki ryto.
Nuolaužos išsibarsčiusios ant itin stataus skardžio, maždaug 1 650 metrų aukštyje. Oro sąlygos nusileisti nuo sraigtasparnių gelbėtojams neleidžia.
Iškeliamos pirmosios katastrofos priežasčių versijos. Pasak pagrindinės iš jų, nelaimė įvyko dėl grubių skrydžio taisyklių pažeidimų.
Lėktuvo paieškos Indonezijoje (nuotr. SCANPIX)
Lėktuvo paieškos Indonezijoje (nuotr. SCANPIX)
Informaciją apie tai, kad rastos lėktuvo nuolaužos, patvirtino Indonezijos prezidentas Susilo Bambangas Yudhoyono, kuris paliepė nedelsiant pradėti tirti katastrofos priežastis.
Lėktuvas „Sukhoi Superjet 100“, vadinamas „Rusijos civilinės aviacijos viltimi“, yra pirmas visiškai naujo modelio laineris, sukurtas iširus SSRS. Pastaruoju metu jis rengė tarptautinius parodomuosius skrydžius potencialiems pirkėjams.
Orlaivis dingo trečiadienį esant blogam orui per antrąjį parodomąjį skrydį Javos salos vakarinėje dalyje. Juo skrido 44 žmonės – 36 keleiviai ir aštuoni įgulos nariai (kiti šaltiniai praneša apie 48 žmones).
Lėktuvo nuolaužos (nuotr. Organizatorių)
___________________________________________________________________________
Vakar vėlai vakare buvo nustatytos paskutinį kartą užfiksuoto lėktuvo koordinatės. Tai gerokai susiaurino paieškos lauką. Naktį Lietuvos laiku į šią vietą išskrido sraigtasparniai su gelbėtojais. Vilčių, kad lėktuvas nesudužo, buvo nedaug.
Pradingusio lėktuvo istorijoje vakar buvo užminta dar daugiau mįslių, kai „Twitter“ socialiniame tinkle pasirodė paslaptingas tariamo lėktuvo keleivis, kuris pranešė, kad šiuo metu yra lėktuve. Vartotojas teigė, kad lėktuvui viskas gerai, kilo tik problemų dėl ryšio: „Bičiuliai, su „Superjet-100“ viskas gerai, aš esu lėktuve, sako, kad tik problemos su ryšiu.“ Šis socialinio tinklo profilis priklauso Kristinai Kuržukovai. Anksčiau buvo pranešta apie lėktuve esančius keleivius. K. Kuržukova – viena jų. „Visi šiek tiek bijo, bet stiuardesės profesionaliai mus prižiūri, ramina“, – pridurta pranešime „Twitteryje“. Prie pranešimų moteris pridėjo ir nuotraukas iš lėktuvo:
Prie pranešimų moteris pridėjo ir nuotraukas iš lėktuvo (nuotr. gamintojo)
Tariama nuotrauka iš lėktuvo (nuotr. Gamintojo)
Tiesa, ne visi tikėjo, kad šie pranešimai autentiški. „Twitter“ naudotojai išreiškė abejones. Praėjus dviem valandoms po šių pranešimų, naujų žinių šiame profilyje neatsirado. Signalų iš dingusio lėktuvo taip pat nebebuvo. Lėktuvo paieškas itin apsunkino prastos oro sąlygos. Vietoje, kur pradingo lėktuvas, tvyrojo stiprus rūkas.
Lėktuvas paprašė leidimo iš 10 tūkstančių pėdų (apie 3 tūkstančius metrų) aukščio nusileisti į 6 tūkstančių pėdų aukštį, gavo sutikimą, ėmė sukti į dešinę ir leistis. Toje vietoje yra 6,2 tūkstančio pėdų aukščio kalnas. Po to lėktuvas dingo iš radarų ekranų, ryšys su juo nutrūko.
„Superjet-100“ (nuotr. Blogspot.com)
Lėktuvas po parodomojo skrydžio nustatytu laiku negrįžo į Džakartos oro uostą, šiuo metu degalų atsargas jis jau turėjo sunaudoti. Ekspertų manymu, prognozės labai liūdnos.
Orlaivį pilotavo rusų įgula. Jame buvo Indonezijos aviacijos kompanijų atstovų, taip pat kitų šalių piliečių.