Pasaulyje lyderiaujančios IT bendrovės vadovas Markas Zuckerbergas kol kas atsiriboja nuo viešų komentarų ir galimai apie pokyčius paskelbs spalio 28-ąją, kasmetinės „Connect“ konferencijos metu. Tačiau „The Verge“ neatmetama, kad tai gali įvykti ir anksčiau.
„The Verge“ šaltinio teigimu, pavadinimo keitimas simbolizuos technologijų gigantės veiklos srities plėtrą. „Facebook“ nori, kad bendrovės vardas būtų siejamas ne tik su socialiniais tinklais (ir visais jį lydinčiais skandalais).
Manoma, kad prekės ženklo keitimas turėtų padėti pateikti „Facebook“ tik kaip vieną iš bendrovės kuriamų produktų, kartu su „Instagram“, „WhatsApp“, „Oculus“ ir kitas.
Paties „Facebook“ atstovai kol kas žiniasklaidai komentarų šiuo klausimu neduoda.
Pokyčius pastūmėjo ir prastėjanti reputacija
„Facebook“ bendrovėje jau dirba daugiau nei 10 tūkst. darbuotojų, kurie užsiima „realių produktų“ kūrimu, pavyzdžiui, tokių kaip virtualios realybės akiniai. M. Zuckerbergo teigimu, netrukus jie taps tokie pat įprasti naudoti, kaip ir mobilieji telefonai dabar.
Dar liepos mėnesį jis tvirtino, kad per kelerius metus bendrovė bus siejama su nebe tuo pačiu pavadinimu egzistuojančiu socialiniu tinklu, bet su „multivisata“.
Tuo pačiu prekės ženklo keitimas turėtų padėti bendruomenei atskirti futuristinius M. Zuckerbergo projektu nuo to paties pavadinimo socialinio tinklo, kuris, kaip ir daugelis kitų, išgyvena ne pačius geriausius laikus kalbant apie reputaciją.
Neseniai viena iš buvusių bendrovės darbuotojų paviešino žiniasklaidai vidinius dokumentus ir pasirodė klausyme Kongrese. Antimonopolinės institucijos JAV ir kitose pasaulio šalyse jau daugelį metų bando pasiekti, kad bendrovė kažkaip diversifikuotų savo įtaką, o visuomenės pasitikėjimas feisbuku, kaip verslo subjektu krinta.
„Facebook“ – nebus pirmoji gerai žinoma technologijų bendrovė, pakeitusi pavadinimą pasiekus tam tikrą augimo etapą.
2015-aisiais prekės ženklo keitimą ir struktūrinę reorganizaciją atliko „Google“, kuri buvo pakišta po „Alphabet“ vardu. Tokiu būdu buvo siekiama pabrėžti, kad tai nėra tik paieškų sistema, o įmonių grupė, kuri be viso kito, gamina bepiločius automobilius ir kuria medicinos technologijas.
2016-aisiais savo pavadinimą į „Snap Inc.“ pakeitė ir „Snapchat“. Šis sprendimas sutapo su kameros „Spectacles“ pasirodymu rinkoje, o dabar ir išvis save vadina vaizdo kamerų gamintojais.
Virtuali ateitis
„Facebook“ tuo metu skiria vis daugiau dėmesio ateities kartų technologijoms, rašoma BBC.
Praėjusią vasarą buvo įkurtas specialus padalinys, kuris ir turės kurti M. Zuckerbergo minėtą „metavisatą“. Visiškai neseniai buvo paskelbta, kad „Facebook“ techninio skyriaus gen. direktoriumi taps dabartinis virtualios ir papildančios realybės skyriaus vadovas Andrew Bosworthas. Vos prieš kelias dienas „Facebook“ paskelbė apie planus įdarbinti „metavisatos“ projektams dar 10 tūkst. žmonių Europoje.
„Facebook“ jau investuoja milžiniškas lėšas į su virtualia realybe siejamus projektus, pavyzdžiui, savo virtualios realybės sistemą „Oculus“. Šiuo metu ji yra pigesnė negu pas konkurentus ir kai kurių analitikų teigimu, gali būti netgi nuostolinga.
Bendrovė taip pat kuria VR programas socialiniams tinklams ir darbui, įskaitant ir tą, kuris siejasi su realiu pasauliu.
„Metavisata padės atverti duris į naujas kūrybines, socialines ir ekonomines galimybes. Ir europiečiai tai formuos nuo pačios pradžios“, – teigiama „Facebook“ pranešime.
Feisbuko, kuris jau spėjo įsigyti kelis savo konkurentus, vadovybė tvirtina, kad neapsiribos tik savo pajėgomis ir kurs „metavisatą“ kartu su kitomis bendrovėmis.
„Facebook“ teigimu, projekto realizavimas užtruks dar 10-15 metų.
Metavisata – kas tai išvis tokio yra?
Iš pirmo žvilgsnio tai gali atrodyti kaip patobulinta virtualios realybės versija, tačiau kai kurie ekspertai mano, kad metavisata yra interneto ateitis.
Vietoj kompiuterio metavisatoje galima bus naudoti laisvų rankų įrangą, kad patektumėte į virtualų pasaulį, jungiantį visų rūšių skaitmenines platformas.
Skirtingai nuo dabartinės virtualios realybės, kuri dažniausiai randa savo vietą žaidimuose, šis virtualus pasaulis gali būti naudojamas beveik viskam – darbui, žaidimams, koncertams, apsilankymuose kine, kelionėms ar tiesiog poilsiui.
Daroma prielaida, kad vartotojai galės sukurti trimatį avatarą, atstovaujantį juos virtualiame pasaulyje.
Nepaisant to, nors pastaruoju metu „Facebook“ aktyviai propaguoja metavisatos idėją, ši sąvoka vis dar nėra plačiai suprantama. Tikėtina, kad ji kol kas geriau atrodo „Facebook“ inžinierių brėžiniuose negu vartotojų fantazijose.
Patį terminą sugalvojo rašytojas-fantastas Nielas Stevensonas, norėdamas apibūdinti virtualų pasaulį, į kurį pasitraukia žmonės iš antiutopinio realaus pasaulio. Dabar šį terminą perėmė viena iš didžiausių bendrovių pasaulyje, kurios reputacija toli gražu nėra pavyzdinė.
Ekspertai tuo metu perspėja, kad vargu ar „Facebook“ ryžtųsi keisti savo dabartinį verslo modelį vien dėl tokių kilnių tikslų, kaip vartotojų konfidencialumas ar suteikimas galimybės kontroliuoti, kaip naudojami asmeniniai duomenys. Persikėlus į virtualią realybę duomenų kiekis apie žmogaus elgesį išsiplečia faktiškai iki begalybės, lyginant su dabartinėmis techninėmis galimybėmis.
Tuomet jau bus žinoma ne tik tai, kur žmogus ekrane paspaudžia mygtuką, bet ir tai, kokia poza jis stovi, į ką ilgiausiai išlaiko žvilgsnį, kokius judesius atlieka, kaip reaguoja į tam tikrus dirgiklius.