Europos Komisija paskelbė dvyliktą kartą atnaujintą oro susisiekimo bendrovių, kurių veikla uždrausta Europos Sąjungoje (ES), sąrašą, į kurį dėl per patikrinimus aptiktų saugos trūkumų įtrauktos dar trijų šalių bendrovės.
Atnaujinus sąrašą, trims oro susisiekimo bendrovėms buvo panaikintas draudimas vykdyti veiklą, o vienai leista ją atnaujinti su sąlyga, kad bus tinkamai pagerinta sauga.
„Negalime leisti jokių skrydžių saugos kompromisų. Piliečiai turi teisę skraidyti saugiai Europoje ir visame pasaulyje, – sakė Komisijos pirmininko pavaduotojas Antonio Tajani. – Mūsų tikslas ne tik sudaryti nesaugių oro susisekimo bendrovių sąrašą, bet ir padėti tokių bendrovių šalims sutelkti technines ir administracines pajėgas, garantuojančias civilinės aviacijos saugą. Tačiau leisti skraidyti tarptautinių saugumo standartų neatitinkančių bendrovių orlaiviams mes negalime. Tai kelia pavojų visiems, kas nežinodamas pasirenka nesaugų lėktuvą. Todėl šis sąrašas yra būtinas.“
Naujasis sąrašas, kuriuo pakeičiamas ankstesnysis, jau paskelbtas Komisijos svetainėje.
Sąrašas yra prevencinė priemonė užtikrinti aviacijos saugą. Tai patvirtina gausūs pavyzdžiai, kai Bendrija pakankamai anksti sėkmingai pašalino galimą grėsmę saugumui, todėl neprireikė imtis kraštutinių priemonių ir įvesti apribojimų.
Kartu tai kraštutinė priemonė, kai nesiimama spręsti didelių saugos problemų – tuomet nustatomi naudojimosi Europos oro erdve apribojimai arba draudimas. Tokios priemonės labai skatina šalinti saugos trūkumus.
Atnaujinus sąrašą, iš jo išbraukti trys Ukrainoje licencijas gavę oro vežėjai: Ukraine Cargo Airways ir Volare prarado oro vežėjo pažymėjimus, o Motor Sich išbrauktas iš sąrašo gavus tam tikrą informaciją iš Ukrainos institucijų. Ketvirtajam oro vežėjui Ukrainian Mediterranean Airlines leista atnaujinti vieno orlaivio skrydžius. Šio rezultato pasiekta per sėkmingą Europos aviacijos saugos agentūros vadovaujamą šios agentūros ir dviejų valstybių narių atstovų vizitą Ukrainoje, kuris buvo skirtas bendrovių pasiektiems rezultatams įvertinti.
Taip pat pripažįstama Angolos civilinės aviacijos institucijos ir oro vežėjo TAAG Angola Airlines padaryta didelė pažanga laipsniškai sprendžiant saugos problemas. Todėl TAAG leista padidinti orlaivių, skraidančių į Portugaliją, skaičių.
Šiuo atnaujintu sąrašu taip pat pabrėžiama nuolatinio dialogo su tam tikromis valstybėmis jų oro vežėjų veiklos saugos klausimais svarba. Pažymėta, kad sustiprėjo bendradarbiavimas su Albanija, Angola, Egiptu, Rusijos Federacija, Ukraina, Kazachija ir Kirgizija ir kad šiose šalyse padaryta pažanga saugos srityje. Europos aviacijos saugumo agentūra (EASA) paprašė patikrinimų vizitų, per kuriuos būtų įvertinta Albanijos, Egipto, Kirgizijos ir Jemeno institucijų ir bendrovių padėtis.
Sąrašas taip pat išplėstas ir dėl aviacijos institucijų vykdomos priežiūros sistemų trūkumų į jį įtraukti visi Džibutyje, Kongo Respublikoje ir San Tomė ir Prinsipėje sertifikuoti oro vežėjai.
Bendrijos oro uostuose ir toliau pirmumo tvarka bus atliekami visų oro vežėjų, įtrauktų į šį ir ankstesnius sąrašus, patikrinimai perone, siekiant užtikrinti, kad šie vežėjai nuosekliai laikytųsi tarptautinių saugos standartų.
Bendrijos sąraše yra penki oro vežėjai, kurių veikla visiškai uždrausta Europos Sąjungoje: Korėjos Demokratinės Liaudies Respublikos vežėjas Air Koryo , Sudano Air West , Afganistano Ariana Afghan Airlines , Kambodžos Siem Reap Airways International ir Ruandos Silverback Cargo Freighters.
Uždrausta visų oro vežėjų iš šių penkiolikos šalių (iš viso 228 bendrovių) veikla: Angolos (išskyrus vieną vežėją, kuriam leista vykdyti veiklą taikant apribojimus ir tam tikras sąlygas), Benino, Kongo Demokratinės Respublikos, Džibučio, Pusiaujo Gvinėjos, Gabono (išskyrus tris vežėjus, kuriems leista vykdyti veiklą taikant apribojimus ir tam tikras sąlygas), Indonezijos, Kazachijos (išskyrus vieną vežėją, kuriam leista vykdyti veiklą taikant apribojimus ir tam tikras sąlygas), Kirgizijos Respublikos, Liberijos, Kongo Respublikos, Sieros Leonės, San Tomė ir Prinsipės, Svazilando ir Zambijos.
Šiems aštuoniems oro vežėjams leidžiama vykdyti veiklą taikant apribojimus ir tam tikras sąlygas: TAAG Angola Airlines , Air Astana (Kazachija), Gabon Airlines, Afrijet ir SN2AG (Gabonas), Air Bangladesh, Air Service Comores ir Ukrainian Mediterranean Airlines (Ukraina).