Europos Sąjunga (ES) yra sunerimusi dėl pernelyg didelio Google dominavimo internetinės reklamos rinkoje, apie tai rašoma Europos Komisijos (EK) laiške JAV įsikūrusiai internetinių paslaugų bendrovei.
EK taip pat pageidauja sužinoti, kaip Google valdo savo paieškos sistemą ir pardavinėją reklamą.
Susirūpinimas dėl galimo Google dominavimo internetinės reklamos rinkoje kilo po to, kai britų Foundem, prancūzų ejustice.fr ir JAV virtuali parduotuvė Ciao! pateikė kaltinimų dėl Google veiksmų.
Foundem pareiškė, kad jos tinklalapis „Google“ paieškos rezultatuose yra nustumiamas į žemesnę vietą, nes yra potenciali konkurentė.
„Mes manome, kad mūsų verslas vystomas atsižvelgiant į vartotojų ir partnerių interesus, o taip pat laikantis Europos konkurencingumo taisyklių,“ – buvo rašoma Google valdybos narės Julia Holtz bloge.
Atsakydama į Foundem ir Ciao! kaltinimus J. Holtz pažymėjo, kad pastarosios kompanijos glaudžiai bendradarbiauja su pagrindine Google konkurente Microsoft.
„Ciao! ilgus metus buvo Google AdSence partnerė, su kuria mes turėjome gerus santykius. Tačiau po to, kai Microsoft 2008 m. perėmė Ciao! (pakeičiant pavadinimą iš Bing į Ciao!-red. pastaba), mes susilaukėme įvairių skundų dėl mūsų nuostatų ir sąlygų,“ – pridūrė ji.
Google kontroliuoja 65 proc. JAV internetinės paieškos rinkos ir apie 90 proc. ES rinkos.