Gruodžio 29 d. Pietų Korėjoje įvykusią „Jeju Air“ lėktuvo „Boeing 737“ katastrofą, per kurią žuvo 179 žmonės, sukėlė beveik iš karto už kilimo ir tūpimo tako esanti betoninė užtvara, kurios oro uoste neturėjo būti. Tokią nuomonę pareiškė britų skrydžių saugos ekspertas Davidas Lermontas.
„Esu šokiruotas dėl to, kas įvyko, nes šiuo atveju žmonių žūties priežastis buvo ne tai, kad pilotas neišleido užsparnių ir važiuoklės. Keleiviai žuvo dėl to, kad orlaivis susidūrė su kieta konstrukcija už kilimo ir tūpimo tako, kur jos neturėtų būti“, – aiškino D. Lermontas.
Konstrukcija ant betoninio pagrindo, kurios viršuje buvo radijo švyturėliai, buvo naudojama orlaivių judėjimui reguliuoti naktį arba esant blogoms oro sąlygoms. Ji buvo tik už 250 metrų nuo tos vietos, kur baigiasi kilimo ir tūpimo takas.
Ekspertas teigia, kad sienos neturėjo būti
Pasak eksperto, tokie įrenginiai paprastai įrengiami tiesiai ant žemės. Lermontas mano, kad „Boeing“ įgulos ir keleivių žūties buvo galima išvengti.
„Pilotui reikėjo labai greitai nutupdyti orlaivį. Todėl jis išvažiavo už kilimo ir tūpimo tako krašto. Ir būtent dėl to, kad lėktuvai kartais išvažiuoja už kilimo ir tūpimo tako krašto, tokios standžios konstrukcijos iškart už jo nėra įrenginėjamos“, – pabrėžė ekspertas.
Pietų Korėjos valdžios institucijos sakė, kad įvertins „standžios konstrukcijos“ vaidmenį lėktuvo katastrofoje. Pranešama, kad kituose Pietų Korėjos oro uostuose taip pat rasta radijo navigacijos sistemų ant betoninių pamatų.
Pietų Korėjos prezidento pareigas einantis Choi Sang-mokas įsakė nuodugniai patikrinti aviacijos saugos sistemas visoje šalyje.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!