Atidarymo ceremonija, į kurią susirinko visas Turkijos valdžios elitas, vyko kaip suplanuota, nepaisant prieš dieną įvykdyto šokiruojančio Rusijos ambasadoriaus Ankaroje nužudymo.
2013 metų spalį Turkijoje buvo atidarytas traukinių tunelis po Bosforu „Marmaray“, kuris tapo pirmąja transporto sąsaja po Europą nuo Azijos skiriančiais vandenimis.
Tačiau naujasis dviejų aukštų tunelis„Avrasya“, iškastas 106 metų gylyje, yra pirmasis automobiliams skirtas tunelis po Bosforu; jis turėtų sumažinti transporto spūstis Stambule.
Perkirpęs kaspiną R.T.Erdoganas, sėdo į automobilį ir su didžiule palyda pirmasis leidosi į kelionę Europą su Azija jungiančiu po jūra iškastu keliu, sustojęs pusiaukelėje nusifotografuoti.
„Atsparus drebėjimams“
Tuneliui prireikė 1,15 mlrd. eurų investicijų, paimti 921 mln. eurų paskolų, tačiau jis smarkiai sumažins važiavimo šiuo maršrutu laiką, kuris siekdavo ir 2 valandas,o dabar pakaks 15 minučių.
Tunelį pastatė privačios turkų statybos kompanijos „Yapi Merkezi“ ir Pietų Korėjos „SK Group“ konsorciumas.
Projektas apima 5,4 km ilgio tunelį, kurio 3,4 km eina po Bosforo sąsiauriu.
Dviejų aukštų tunelis iškastas specialia tunelių gręžimo mašina, kuri per dieną vidutiniškai pasistūmėdavo 8-10 metrų.
Pasak projektuotojų, iškastos žemės užtektų 788 olimpiniams baseinams užpildyti, sunaudotas cementas užpildytų 18 stadionų, o panaudotos geležies užtektų 10-čiai Eiffelio (Eifelio) bokštų.
Kadangi Stambulas yra seismiškai aktyvioje zonoje, tunelis buvo suprojektuotas taip, kad atlaikytų 7,5 balo žemės drebėjimą.