Prastos anglų kalbos žinios reiškia, kad jie negali ko nors išmokti, nes paprasčiausiai nesugeba ko nors užsirašyti ar suprasti apmokymo proceso metu. Ekspertai perspėja, kad prastos anglų kalbos žinios kai kuriose tautinių mažumų grupėse didina tautinę atskirtį ir sukuria bendruomenes, kuriose anglų kalba nėra pagrindinė kalba.
Tyrimo metu nustatyta, kad mokyklose dedama nepakankamai pastangų išmokyti neanglakalbius vaikus anglų kalbos. Be to, šeimos tyčia vengia mokyti savo vaikus anglų kalbos taip siekdami apsaugoti savo kultūrą ir užtikrinti, jog jų vaikai susikalbės su angliškai nekalbančiais savo seneliais.
Tokį tyrimą atliko nacionalinius standartus vertėjams parengusi Philida Schellekens. Pirmą kartą imigrantų prastų anglų kalbos žinių problemą ji nagrinėjo 2005 metais viename Birmingemo koledže. Dabar ekspertė teigia, jog padėtis nė kiek nepagerėjo.
„Vaikai gimsta Jungtinėje Karalystėje, tačiau jų tėvai ar seneliai yra atvykę iš kitų šalių. Tie vaikai vargiai gali perskaityti instrukcijas, negali suprasti, ką jiems reikia padaryti. Jie negali tuo pat metu klausyti ir užsirašinėti“, – sakė Ph. Schellekens.
Jos teigimu, nenuostabu, kad tokie žmonės negali rasti darbo, nes jie paprasčiausiai nesusikalba su darbdaviais.
Britanijos vyriausybės atstovas pareiškė, kad bedarbiams yra suteikiama galimybė lankyti nemokamus anglų kalbos kursus. Be to, valdžia skiria 10 mln. svarų sterlingų anglų kalbos mokymui rajonuose, kuriose yra rimčiausių integracijos problemų.