• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne veltui sakoma, jog roges reikia ruošti vasarą, o ratus – žiemą. Pavasarį sušvitus saulei ir temperatūrai lauke pakilus iki komfortiškos, daugelis išsitraukia „žiemos miegui“ padėtus dviračius. Deja, kartais po ilgo stovėjimo dviratis nebūtinai tarnauja taip, kaip mes norėtume, teigiama pranešime spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

„Velomaratonas“ pasidomėjo, kokie gi prasidėjus sezonui yra neišvengiami dviračio remonto ar priežiūros darbai.

REKLAMA

Paprasčiausius apžiūros bei pasiruošimo darbus galime atlikti patys. Pradėti reikėtų nuo bendros būklės įvertinimo. Patikrinkite pagrindinius mazgus – ar visi varžtai tinkamai priveržti, ar niekas nekliba, ar ratai sukasi laisvai ir nėra išsikreivinę, o ar pavaras pavyksta perjungti sklandžiai. Svarbu patikrinti stabdžių kaladėles – jei jos pakankamai susidėvėjusios, būtina jas pakeisti.

REKLAMA
REKLAMA

Retas žino, jog būtina patikrinti, ar nesusidėvėjusi dviračio grandinė. Tai dviračio elementas, sudarytas iš daugiau nei pusės visų jūsų dviratyje esančių detalių. Grandinės ilgį namų sąlygomis lengviausia pamatuoti įsigijus nebrangią specialią matuoklę, kurią rasite kiekvienoje dviračių parduotuvėje. Jei matuoklė rodo, jog atstumas tarp grandinės narelių padidėjęs aukščiau leistinos ribos – grandinę būtina keisti. Priešingu atveju, nuo susidėvėjimo pailgėjusi grandinė sugadins ir žvaigždes, todėl keičiamų detalių sąrašas gerokai išaugs.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš išvažiuojant mažų mažiausiai reikės pripūsti dviračio padangas, nes jose slėgis per žiemą būna gerokai sumažėjęs. Įsitikinkite, kad po ranka turite ne tik gerą pompą, tačiau ir kamerų klijavimo priemones. Jas pravartu visada turėti su savimi, ypač kai važiuojate toliau nuo namų. Verta patikrinti ir padangų būklę – galbūt jos pakankamai susidėvėjusius ir naujam sezonui vertėtų paieškoti naujo komplekto.

REKLAMA

Taip pat labai svarbu sutepti dalis, kuriose vyksta didžiausia trintis. Verta skirti dėmesio ir kitų detalių tepimui, kur metalas trinasi į metalą. Tepti grandinę ir kitas kontaktuojančias dalis, išskyrus guolius, reikia tepti specialiu skystu tepalu. Svarbu žinoti, kad jūsų užduotis – leisti skystam tepalui prasiskverbti į grandinės narelius, tuo tarpu tepalo likučius būtina nuvalyti sausu skudurėliu. Paviršiuje pasilikę tepalo likučiai traukia nešvarumus, pavyzdžiui – smulkų smėlį, kuris patekęs tarp metalinių detalių pagreitina jų dilimą.

REKLAMA

Yra dviratininkų, kurie visiškai nesirūpina savo dviračių guoliais, tačiau juos prižiūrėti yra pravartu, norint pailginti tarnavimo laiką. Svarbu vengti dažnai pasitaikančios klaidos – nepilti bei nepurkšti skysto tepalo į guolius, kuris pašalins ten esantį tirštą tepalą ir tik dar labiau padidins trintį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Guolių tepimas ir grandinės keitimas namų sąlygomis įmanomas tik turint įgūdžių bei specialių įrankių. Todėl šiuos darbus verta patikėti profesionalams, kurie jūsų dviratį sutvarkys kur kas greičiau.

Jei visgi neaptikote jokių nesklandumų – ar buvote pasiruošęs pavasariui jau nuo rudens sezono, jūs beveik pasiruošęs važiuoti. Belieka pasitikrinti, ar turite visą ekipiruotę ir mėgautis važiavimo dviračiu teikiamais malonumais.

„Velomaratonas“ visus dviratininkus sveikina su pavasariu ir kartu laukia šiltesnių orų, kuomet dviračių takai vėl prisipildys dviratininkų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų