Šį savaitgalį Bahreine startuojantis 2010 m. pasaulio „Formulės-1” čempionatas išsiskiria dalyvių gausa, taisyklių permainomis ir žada didelę intrigą. Iš arčiau susipažinti su kovomis trasose ir už jų ribų „Vakaro žinių“ skaitytojams padeda lenktynių komentatorius Arūnas Volungevičius.
DALYVIAI. 2009-ųjų čempionas Džensonas Batonas iš nebeegzistuojančios „Brawn GP” komandos persikėlė į „McLaren“, 2005 ir 2006 m. didvyris Fernandas Alonsas - iš „Renault” - į „Ferrari”, o lenktynių legenda Michaelis Šumacheris tiesiai iš „pensijos” atsidūrė “Mercedes” gretose. Tarpsezonio pilotų migracija buvo išties įspūdinga. Sirgalių aistras dar labiau kaitino ketinimai čempionato dalyvių skaičių išplėsti iki 26 (13 komandų), tačiau, regis, šiuos planus teks atidėti ateičiai.
A.Volungevičius: Buvo planuota, kad čempionate varžysis 13, bet turime 12 komandų. Manau, tai optimalus skaičius. Amerikiečių „US-F1” varžyboms pasirengti nesuspėjo, o jų vietą užimti norėjusios serbų „Stefan” komandos, neva turinčios teisę naudoti „Toyota” bolidus ir variklius, FIA (Tarptautinė automobilių federacija, - aut. past.) nepriėmė. Serbus aš taip pat vertinau skeptiškai. Aferistais jų iš karto nepavadinsi, bet visiškai normalu, kad be specialios patikros FIA nesiryžo prasidėti su beveik nepažįstama organizacija.
FAVORITAI. Ekspertai neabejoja, kad į aukščiausias vietas šį sezoną pretenduos keturių komandų – „McLaren”, „Mercedes”, „Ferrari” ir „Red Bull” - pilotai. Šios komandos net ir pačios save įvardija kaip favorites, tačiau “Ferrari” bosas Stefanas Domenikalis neseniai pripažino matantis ir daugiau grėsmingų konkurenčių.
A.Volungevičius: Tiek panašaus pajėgumo komandų čempionate buvo senokai. Manau, kad be įvardijamų favoritų, lenktynėse gali iššauti „Sauber” ar „Force India” komandos. Juoduoju arkliuku gali tapti ir „Renault” ekipa, kuri savo gretose turi elitinį lenktynininką - Robertą Kubicą. Aš manau, kad šį sezoną itin stipriai atrodys Fernandas Alonsas ir Sebastianas Fetelis, bet jiems mažai kuo nusileis „Mercedes” ir “McLaren” atstovai.
ŠUMACHERIS. Praėjusių metų gruodžio pabaigoje paskelbta žinia, kad legendinis vokiečių lenktynininkas po trijų sezonų pertraukos sugrįžta į „Formulės-1” varžybas, akimirksniu apskriejo visą pasaulį. Kuo 40-metis septyniskart pasaulio čempionas gali nustebinti kur kas jaunesnius konkurentus? Ar jis bus greitesnis už savo bendražygį ir konkurentą „Mercedes“ komandoje 24-erių Niką Rosbergą?
A.Volungevičius: Šumacherio sugrįžimas į „Formulės-1“ pasaulį pirmiausia yra labai solidus rinkodaros veiksmas. Juk visi puikiai žino, kad nesąmonių trasoje Michaelis tikrai nedarys (Juokiasi.). Vokietis - puikus lenktynininkas ir nepaprastai inteligentiškas, milžinišką patirtį turintis žmogus. Ir visiškai nesvarbu, kad jam 40 metų. Funkcionaliai jis yra visiškai to paties lygio, kaip ir jaunimas. Vidinė kova tarp jo ir Rosbergo bus labai įdomi. Joje lemiamą vaidmenį gali suvaidinti Šumacherio patirtis
TAISYKLĖS. Pagrindinė, tik šį sezoną įvesta lenktynių taisyklių naujiena - draudimas piltis degalus lenktynių metu. Ankstesniais metais degalais pildyti bolidus buvo leidžiama tiek kartų, kiek tik nori lenktynininkas ar komanda. Tačiau šiemet nebeliko reikalavimo per kvalifikaciją važiuoti su tais pačiais degalais, kuriais startuosi lenktynėse.
Pasibaigus kvalifikaciniams važiavimams, komandos bakus galės pripildyti iš naujo. Lenktynėse į techninio aptarnavimo juostą bus galima sukti tik norint pasikeisti padangas. Bent sykį į „boksus” bolidas užsukti privalės, nes taisyklėse išlieka reikalavimas per vienas lenktynes panaudoti abu padangų mišinius. Padidintas ir minimalus bolidų svoris. Nuo 605 kg svorio riba yra kilstelėta iki 620 kg.
A.Volungevičius: Kadangi degalus teks pilti visoms lenktynėms, bent jau jų pradžioje mašinos bus kur kas lėtesnės nei ankstesniais metais. Prognozuojama, kad po starto bolidai bus lėtesni 3 sek. nei pernai, važiuodami lėčiausiu savo režimu. Anksčiau mašinos startuodavo apytiksliai su 70-80 kg degalų bake, o dabar jos lenktynes pradės mažiausiai su 130 kg degalų.
Dėl privalomo abiejų padangų mišinių panaudojimo ir reikalavimo startuoti su tomis padangomis, kuriomis bolidas kvalifikavosi, atsiras spragų įvairioms spekuliacijoms. Tikrai gali būti taktikų, kai bolidai stos nuvažiavę vos vieną ratą, o vėliau visas lenktynes lėks be sustojimų. Bus daug klaidžiojimų, aferų. Optimalių taktikų komandoms tikrai teks paieškoti.
Čempionato dalyviai
◗ „McLaren”
Džensonas Batonas (Didžioji Britanija), Luisas Hamiltonas (Didžioji Britanija)
◗ „Mercedes”
Michaelis Šumacheris (Vokietija), Nikas Rosbergas (Vokietija)
◗ „Red Bull”
Sebastianas Fetelis (Vokietija), Markas Veberis (Australija)
◗ „Ferrari”
Felipė Masa (Brazilija), Fernandas Alonsas (Ispanija)
◗ „Williams”
Rubensas Barikelas (Brazilija), Nikas Hiūlkenbergas (Vokietija)
◗ „Renault”
Robertas Kubica (Lenkija), Vitalijus Petrovas (Rusija)
◗ „Force India”
Adrianas Sutilas (Vokietija), Vitanatonijus Liucis (Italija)
◗ „Toro Rosso”
Sebastijenas Buemi (Šveicarija), Chaimė Alguersuaris (Ispanija)
◗ „BMW Sauber”
Pedras de la Rosa (Ispanija), Kamujis Kobajašis (Japonija)
◗ „Virgin Racing”
Timas Glokas (Vokietija), Lukas di Grasis (Brazilija)
◗ „Lotus”
Jarnas Trulis (Italija), Heikis Kovalainenas (Suomija)
◗ „HRT F1”
Brunas Sena (Brazilija), Karunas Čandhokas (Indija)
◗ Nauja taškų skaičiavimo sistema
I vieta etape - 25 tšk.
II vieta - 18 tšk.
III vieta - 15 tšk.
IV vieta - 12 tšk.
V vieta - 10 tšk.
VI vieta - 8 tšk.
VII vieta - 6 tšk.
VIII vieta - 4 tšk.
IX vieta - 2 tšk.
X vieta - 1 tšk.
◗ Tvarkaraštis
Kovo 14 d. Sakhiras, Bahreino „Grand Prix”
Kovo 28 d. Melburnas, Australijos GP
Balandžio 4 d. Kvala Lumpūras, Malaizijos GP
Balandžio 18 d. Šanchajus, Kinijos GP
Gegužė 9 d. Barselona, Ispanijos GP
Gegužės 16 d. Monte Karlas, Monako GP
Gegužės 30 d. Stambulas, Turkijos GP
Birželio 13 d. Monrealis, Kanados GP
Birželio 27 d. Valensija, Europos GP
Liepos 11 d. Silverstounas, Didžiosios Britanijos GP
Liepos 25 d. Hokenheimas, Vokietijos GP
Rugpjūčio 1 d. Budapeštas, Vengrijos GP
Rugpjūčio 29 d. Spa, Belgijos GP
Rugsėjo 12 d. Monza, Italijos GP
Rugsėjo 26 d. Singapūras, Singapūro GP
Spalio 10 d. Suzuka, Japonijos GP
Spalio 24 d. Jeongamas, Korėjos GP*
Lapkričio 7 d. San Paulas, Brazilijos GP
Lapkričio 14 d. Abu Dabis, Abu Dabio GP
• pažymėtos lenktynės įvyks, jei bus spėta laiku parengti trasą