Tai yra pirmasis toks pasiekimas – iki šiol niekas nebandė apvažiuoti Lietuvos elektromobiliu, buvo fiksuotas tik analogiškas rekordas, pasiektas automobiliu su vidaus degimo varikliu. Tačiau elektromobilis yra kitokia transporto priemonė, tad ir rekordas fiksuojamas naujas.
Penktadienį 11 val. startavęs Palangoje, „Aurum 1006 km powered by Hankook“ lenktynių trasoje, elektromobilio ekipažas finišavo toje pačioje vietoje šeštadienį 9 val. – prieš 21 kartą vykstančių žiedinių lenktynių startą.
Atsipalaiduoti leido didelis nuvažiuojamas atstumas
„Kia e-Niro“ viena įkrova nuvažiuoja 455 kilometrus – pasak V. Miliaus, tai yra skaičius važiuojant normaliu ritmu ir negalvojant apie taupymą. Siekdami rekordo, važiuodami leistinu greičiu bei lenkdami lėčiau važiuojančias transporto priemones, jie įveikė beveik 400 kilometrų iki pirmojo įkrovimo ir „atsargoje“ dar turėjo keliasdešimt kilometrų.
„WLTP standartas nurodo, jog „Kia e-Niro“ gali nuvažiuoti 455 kilometrus ir tai yra visiškai realus skaičius. Taupydamas labai lengvai šį skaičių viršyčiau. Toks didelis nuvažiuojamas atstumas gelbėjo siekiant rekordo ir leido laisviau planuoti įkrovimo laikus ir vietas“, – po finišo apie beveik parą trukusią kelionę pasakojo žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius V. Milius.
Pasienyje elektromobilių infrastruktūra išvystyta prasčiau, tad V. Milius su D. Jaku stengėsi nevažiuoti iki baterija visiškai išsikrautų: ją pildydavo bene kiekvienoje pakeliui esančioje greitojo įkrovimo stotelėje. Todėl po Druskininkų jie įkrovė elektromobilio bateriją Vilniuje nuvažiavę vos 150 km, o vėliau tą padarė Visagine ir Pasvalio rajone.
„Mūsų prioritetas buvo sugaišti kuo mažiau laiko visos kelionės metu. Efektyviau yra pildyti pusiau iškrautos baterijos atsargas nei ją išnaudoti „iki nulio“, o energijos papildymui daryti dešimčių kilometrų lankstą“, – apie taktiką kalbėjo tinklaraščio apie elektromobilius „100 procentų elektrinis“ autorius D. Jakas.
Degalinėse pasitiko svetingai
Siekiant oficialaus rekordo, abu vairuotojai turėjo įgyvendinti agentūros „Factum“ nustatytus reikalavimus. Nors „Kia“ elektromobilyje buvo sumontuoti GPS jutikliai ir kiekvieną akimirką nuotoliniu būdu buvo galima matyti „e-Niro“ buvimo vietą ir judėjimo greitį, to siekiant rekordo neužtenka. Reikalingi ir liudininkai – žmonės.
Keliautojai iš anksto padarė namų darbus – parašė elektroninius laiškus tinklams, kurių degalinės yra Lietuvos pasienyje. Jų marketingo skyriaus specialistai informaciją perdavė tuo metu dirbusiems operatoriams ir kone kiekvienoje degalinėje V. Milius ir D. Jakas ne tik gavo jiems reikalingus liudininkų parašus, bet ir buvo vaišinami kava, dešrainiais bei kitais kelionėse naudingais dalykais.
Automobilyje visos kelionės metu buvo vedamas savotiškas rekordo žurnalas – jame sužymėtos visos vietos ir tikslūs laikai, kada „Kia e-Niro“ jose apsilankė. Greta šių aplinkybių – liudininkų parašai, viso jų buvo surinkta net 25.
Tai yra pirmasis užfiksuotas važiavimo aplink Lietuvą rekordas elektromobiliu, tačiau neabejojama, jog dar šiemet bus bandymų jį pagerinti.
Lietuvoje yra parduodami du „Kia“ elektromobiliai – „e-Niro“ ir „Soul EV“ bei įkraunami hibridiniai („plug-in“) modeliai. Elektros pavarą turintys „Kia“ modeliai sudaro beveik penktadalį visų Europoje parduotų „Kia“ automobilių.