Pilotų ir šturmanų rezultatus suskaičiavome vos pasibaigus maratonui, tačiau yra komandų nariai, kurių pasiekimus fanams vertinti sunkiau. „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos technikų vadovas Artūras Šerkšnas teigia, jog šis Dakaras labiausiai iš visų vyko pagal planą, tačiau buvo situacijų, vedusių prie ankstyvos Dakaro baigties.
Naktinis režimas
1 valanda ir 50 minučių – ne ištrauka iš dainos, o laikas, likęs ilsėtis. A. Šerkšnas pasakoja, kad nors tokių naktų ir nebuvo daug, vis dėlto miegas Dakare yra prabanga: „Mes miego netaupom. Per miego norėjimą, gali likusias dienas miegoti ir dieną, ir naktį“, – juokauja technikų vadovas.
A. Šerkšnas prisipažįsta, jog taip nutinka dėl įpročio kelis kartus patikrinti bolidą: „Jeigu laikytumėmės vien tik plano, viską galima padaryti daug greičiau. Bet mes darome „doubleck‘ą“ ir tas laikas greitai tirpsta“. Technikų vadovas sako, jog atlikus numatytus darbus ir pamačius, jog dar yra laiko, eina dar kartą viską patikrinti: „Jeigu yra laiko, aš dar kartąpatikrinsiu, pasigilinsiu. Dėl to nebuvo to miego tiek daug“.
Atsakomybė, kurią turi technikai, yra milžiniška. A. Šerkšnas ne kartą Benedikto Vanago ir „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos fanams yra sakęs, jog viena technikų klaida gali lemti Dakaro pabaigą.
Papilnėjęs automobilių parkas
Šiemet technikai turėjo daugiau atsakomybių. Į jų rankas buvo atiduotas Edvino Juškausko pilotuojamas „Toyota Gazoo Racing Hilux“. Tai reiškia, kad jiems Dakaro metu teko rūpintis dviem sportiniais „Hilux‘ų“ modeliais – IRS ir IMA.
B. Vanagas ne per vieną interviu minėjo, jog į komandą gali prisijungti dar vienas bolidas. Tuomet „Team Pitlane“ vardu žinomą ekipą sudarys trys lenktyniniai visureigiai. „Gali būti ir penki, ir šeši, ir dešimt“ , – juokauja technikų vadovas , – „Atitinkamai tam tikrų sprendimų reikės“.
A. Šerkšnas pripažįsta, jog šiemet technikų laukė didelis iššūkis, kurį įveikti padėjo ypač pasiteisinęs strateginis sprendimas kiekvienam bolidui priskirti vadovą.
Į dešimtuką nori visa komanda
Patekti į Dakaro ralio TOP 10 svajoja ne tik pilotai, bet ir likę komandos nariai. A. Šerkšnas samprotauja, jog šiais metais tikslą pasiekti sutrukdė mažas treniruočių kiekis, kurį sąlygojo pandemija, ir per trumpas laikas susipažinti su automobiliu. „Kitais metais, turint šį automobilį ir nuolat treniruojantis, turėtume patekti į dešimtuką“, – konstatuoja technikų vadovas.
Išgirsti visą interviu, kuriame A. Šerkšnas