Kol kas tik keturios iš šešių „Volvo Ocean Race“ komandų sėkmingai įveikė penktojo etapo ir visų varžybų kulminacinį tašką - legendinį Horno ragą. „Team Brunel“ komanda Horną pasiekė treti. Lietuvio Roko Milevičiaus komanda, nuo lyderių „Alvimedica“ atsilikdama vos dvidešimt keliomis jūrmylėmis (apie 40 km), neketina pasiduoti iki pat finišo. Iš etapo dėl lūžusio stiebo traukiantis lyderiams „Dongfeng Racing Team“, „Team Brunel“ komandos šansai pakilti bendroje įskaitoje išauga. Horno apiplaukimą komandos žurnalistas nusprendė pažymėti išsirengdamas nuogai.
Buriuotojų Everestą „Team Brunel“ žurnalistas apiplaukė visiškai nuogas
Jau keletą parų įtemptai viena šalia kitos besivaržančios keturios iš šešių „Volvo Ocean Race“ jachtų neišsibarstė ir pasiekusios kulminacinį regatos tašką. Legendomis apie negailestingus vėjus ir pražūtingas bangas apipintą Horno ragą pirmadienio vakarą jos apiplaukė viena nuo kitos atsilikdamos ne daugiau kaip valandą. „Visose varžybose pagrindinis dalykas yra lenktynės ir pergalė, tačiau šis etapas kiek kitoks. Mums šita diena ypatinga“,- sakė jauniausias šių metų regatos kapitonas, jachta „Alvimedica“ pirmasis pasiekęs Horno ragą.
„Horno rago apiplaukimas yra šių lenktynių pagrindinis ir aukščiausias akcentas. „Volvo Ocean Race“ buriuotojai, dėl vienokių ar kitokių priežasčių negalėję dalyvauti Horno rago apiplaukime, visuomet jaučiasi tarsi nebūtų pilnai sudalyvavę varžybose“,- sakė „Team Brunel“ kapitonas Bouwie Bekkingas. „Team Brunel“ su lietuviu Roku Milevičiumi Horno ragą pasiekė treti. Šmaikštų būdą pademonstravo komandos žurnalistas Stefanas Cooperis, nusprendęs tapti pirmuoju „Volvo Ocean Race“ dalyviu apiplaukusiu Horną visiškai nuogas. Turint minty stingdantį oro ir vandens šaltį, toks S. Cooperio žingsnis nusipelno rimto įvertinimo.
Penktojo etapo kovoje aktyviai nebedalyvauja merginų komanda „Team SCA“ ir „Dongfeng Racing Team“. Merginos dėl sugadintos burės renkasi saugų, o ne lenktyninį greitį ir siekia baigti penktojo etapo distanciją nepatirdamos dar didesnių nuostolių. Bendroje įskaitoje pirmaujantys „Dongfeng Racing Team“ dėl lūžusio jachtos stiebo, priversti sukti artimiausio kranto link. „Niekas nesužeistas, tačiau čia didžiulė betvarkė. Buriuojam link Ušuajos 7 mazgų (3.6 m/s) greičiu. Sekantis žingsnis - spėti į startą Itažajoje“,- sakė nukentėjusios įgulos vairininkas Kevinas Escoffieras.
Kova tęsiasi: iki finišo dar savaitė intensyvaus buriavimo
„Įsivaizduokite: laivai didžiuliu greičiu varžosi atokiausiame pasaulio vandenyne. Jachtų korpusai skrodžia neaprėpiamo dydžio bangas, nepaliaujamai pilančias šimtus litrų ledinių purslų. Apsukę Horną berniukai išties tampa vyrais“,- paskutinių poros savaičių kasdienybę bando nupiešti B. Bekkingas. Vis dėlto, išvarginti sudėtingo plaukimo buriutojai dar savaitę neturės galimybės pailsėti. Tarp keturių komandų vyksta įnirtinga kova dėl pektojo etapo pergalės.
Pasiekę Pietų Atlantą buriuotojai Pietų Amerikos pakrantės linija kils į viršų Brazilijos uosto Itažajos link. Vis dėlto tikėtis, jog ši etapo atkarpa bus lengva - neverta. „Kuo labiau jachtos artės Brazilijos link, tuo didesnė galimybė sulaukti lietumi merkiančiu ir žaibus laidančių audrų“,- teigia lenktynių meteorologas Gonzalo Infante.
„Volvo Ocean Race“ yra aukščiausio lygio buriavimo profesionalų lenktynės aplink pasaulį. 2014 metų spalio pradžioje startavusi regata truks iki šių metų liepos. Iš viso devynis etapus turintis maršrutas driekiasi beveik 40 tūkst. jūrmylių (72 tūkst. km). „Volvo Ocean Race“ pripažįstamos vienu sudėtingiausių ir daugiausiai ištvermės reikalaujančių sporto įvykių planetoje šalia Dakaro Ralio ar „Tour de France“ dviračių lenktynių.
Gyvai varžybas galima sekti www.volvooceanrace.com