• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

52 laipsnius pagal Celsijų siekusi temperatūra, išretėjęs aukštikalnių oras ir it plėšrūnų dantys aštrūs akmenys, eliminavę pusę šiemet pasiryžusių įveikti „Dakarą“, – tai lėmė, kad 2014 metų „Dakaras“ buvo pakrikštytas vienu sunkiausių iš kada nors vykusių. Visgi ne visi užkietėję ralio gerbėjai gali sutikti. Jiems neaprėpiami Sacharos smėlynai atrodo žymiai didesnis išbandymas nei lenktynininkų tykantys sunkumai Pietų Amerikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Iki 2009 metų, kai dėl teroro išpuolių grėsmės varžybos buvo perkeltos į Pietų Ameriką, „Dakaras“ savo gimtinėje Afrikoje sukūrė nepakartojamą istoriją. Per 29-erius metus iškilo ne vienas garsus lenktynininkas, maratoną įveikę automobiliai tapo savo kartų ikonomis, o lenktynių trasos buvo nusitęsusios net iki piečiausio Juodojo žemyno taško – Keiptauno (Pietų Afrikos Respublika).

REKLAMA

Katalonas motociklininkas Marcas Coma savo pirmąjį „Dakaro“ trofėjų iš keturių iškovojo dar Afrikoje 2006 metais, o tuos metus jis prisimena su nostalgija.

Marcas Coma (nuotr. SCANPIX)

„Sachara yra nepakartojama ir visada bus mano širdyje. Norėčiau grįžti į Afriką, tačiau suprantu, kad tai neįmanoma. „Dakaras“ Afrikoje yra praeitis, dabartis yra Pietų Amerikoje, o ateities niekas negali įžvelgti“, – šį pavasarį pasakojo motociklininkas.

REKLAMA
REKLAMA

Tūkstančiai kilometrų bekelės Afrikoje tapdavo išbandymu ne tik užgrūdintiems lenktynininkams, bet ir organizatoriams bei komandos personalui. Tuos pačius smėlynus turėdavo įveikti visi, o vakare automobilių sporto žvaigždės ir mechanikai sukrisdavo miegoti į palapines. Šiandien turtingiausios komandos gali sau leisti naktis gerai įrengtuose nameliuose su ratais ar net nuskristi sraigtasparniu į artimiausią viešbutį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nors poilsis pagerėjo, o buitis tapo lengvesnė, M. Coma ir kiti lenktynininkai vargsta daug daugiau.

„Šiandien „Dakaras“ tapo daug greitesnis, daug konkurencingesnis, daug profesionalesnis, išlaikyti orientaciją 3000 m virš jūros lygio yra didžiulis iššūkis“, – sakė M. Coma.

REKLAMA

Marcas Coma (nuotr. SCANPIX)

Afrika pasitikdavo vėsa

Būtent greičio ruožai aukštai kalnuose yra tas iššūkis, kurio Afrika negalėjo pasiūlyti. Šiais metais lenktynininkai turėjo įveikti greičio ruožus 3 km aukštyje, o pervažiavimų metu užkildavo net į 5 km aukštį, kur vaizdas lietis pradeda net paprastiems keliautojams, nevargusiems visą dieną ralio bolide.

REKLAMA

Lietuvių sąmonėje Afrika asocijuojasi su nežmonišku karščiu, tačiau jo senesniame „Dakare“ kaip tik ir trūko.

„Dakaro“ ralio varžybų direktorius Etiennas Lavigne prieš šių metų „Dakaro“ startą žurnalistui Romainui Baheuix pasakojo apie pagrindinius varžybų skirtumus abiejuose žemynuose.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Persikėlus į Pietų Ameriką klimatas pasikeitė radikaliai. Žiema Afrikoje – kaip žiema Prancūzijoje. Afrikoje net dykumose taip karšta nebūdavo kaip Pietų Amerikoje. Kasdien čia tenka iškęsti didesnę nei 40-ies laipsnių temperatūrą. Sportininkams dėl šio karščio ir dėl dehidratacijos tampa daug sunkiau. Amerikoje daug įvairesnis reljefas ir kraštovaizdis – turime dykumas, turime Andus, bet ar Pietų Amerikoje jis sunkesnis nei Afrikoje, negaliu pasakyti. „Dakaras“ niekada nebuvo lengvas“, – kalbėjo varžybų direktorius.

REKLAMA

„Dakaras“ Afrikoje sulaukė didžiulio dėmesio. Lenktynės į šoną nustumdavo net futbolą, tačiau didieji automobilių gamintojai nerodė tokio susidomėjimo lenktynėmis. Joms persikėlus į Naująjį Pasaulį, atsibudo ir gamyklos. Pradėjo plūsti pinigai, kurie užgrūdintiems lenktynininkams leido varžybas pakelti į visai kitą lygį. Tai pastebi ir lietuvis lenktynininkas Benediktas Vanagas.

REKLAMA

Benediktas Vanagas (nuotr. Gedmanto Kropio)

„Mano „Dakaras“ prasidėjo jam jau persikėlus į Pietų Ameriką. Čia jis labai techniškas bei sudėtingas. Turime lenktyniauti bent dešimtyje visiškai skirtingų paviršių ir, žinoma, milžiniškoje aukščių amplitudėje. Afrika to negalėjo pasiūlyti. Šiandien „Dakaras“ išgyvena geriausias savo dienas, tad konkurencija milžiniška. Šnekas, jog praeityje buvo geriau, girdime kiekvieną dieną. Vyresni žmonės sako, kad jaunesni nebe tokie kaip jie. Tas tiesa, gyvenimas keliauja į priekį. Mūsų pasirinkimas – tobulėti ir įveikti kasdieną ar tiesiog gyventi prisiminimuose“, – kalbėjo trečią kartą „Dakare“ dalyvausiantis „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komandos narys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų