Atėjus rudeniui bei trumpėjant dienoms, po intensyvaus vasaros sezono niekas neskuba nulipti nuo savo dviračių. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija, tęsianti iniciatyvą „Mes už saugų kelią!“ su „Velomaratonu“, primena apie saugumą bei ragina dviratininkus būti atidesniais kelyje, teigiama pranešime spaudai.
Pasak Ministerijos specialistų, eismo nelaimių galima išvengti, žinant pagrindines eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai ir kiti eismo dalyviai, priežastis, įvertinant jas ir jei informaciją, skirtą eismo saugumui gerinti, įsisąmonintų ir jos laikytųsi visi dalyviai.
Jau kurį laiką Lietuvoje vykdant nuoseklią saugaus eismo švietimo kampaniją, pastebima, kad eismo įvykių bei sužeistųjų ir žuvusiųjų eismo dalyvių skaičius mažėja. Pavyzdžiui, 2012 metų pirmojo pusmečio duomenimis eismo įvykių, žuvusiųjų ir sužeistųjų skaičius mažesnis palyginus su praeitų metų pirmuoju pusmečiu. Susidūrimų su dviratininkais 2012 metų pirmame pusmetyje užfiksuota 104 atvejai, tai septyniais atvejais mažiau nei pernai tuo pačiu metu. O eismo įvykiuose žuvę dviratininkai sudarė 6,6 proc. visų žuvusiųjų, o sužeistų – 7, 6 proc.
Tačiau, pasak Susisiekimo ministerijos specialistų, nors eismo įvykių, susijusių ir su šiomis dviratėmis transporto priemonėmis mažėja, tačiau turime dar kur augti ir pataisyti statistinius rodiklius. Lietuvos eismo įvykių statistika patvirtina, kad daugiau kaip pusė eismo įvykių, kuriuose nukenčia dviratininkai, įvyksta dėl jų pačių neatsargumo, t. y. kelių eismo taisyklių reikalavimų nesilaikymo.
Atsižvelgiant į tai, „Velomaratonas“ ir Susisiekimo ministerija primena, kad visi eismo dalyviai, tarp jų ir dviratininkai, privalo laikytis kelių eismo taisyklių. Nereikėtų pamiršti, kad važiuoti dviračiu leidžiama tik dviračių takais, o kur jų nėra – tam tinkamu kelkraščiu pagal eismo kryptį. Kai dviračių tako nėra, o kelkraštis netinkamas, leidžiama važiuoti viena eile važiuojamosios dalies kraštine dešine eismo juosta, kuo arčiau jos dešiniojo krašto.
Kelyje ypač svarbu būti gerai matomiems kitiems eismo dalyviams. Dviračio gale turi būti raudonos spalvos atšvaitas, o abiejų šonų ratų stipinuose – oranžiniai šviesos atšvaitai, ar šviesą atspindintys elementai. O išsiruošus pasivažinėjimams tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui, dviračio priekyje turi degti baltos šviesos žibintas, o dviračio gale – raudonos šviesos žibintas.
Kitas svarbus aspektas, užtikrinantis dviratininko matomumą tamsios paros metu, tai dėvėjimas šviesą atspindinčią liemenę arba prie drabužių skirtus prisisegti kitiems eismo dalyviams matomoje vietoje šviesą atspindinčius elementus.
Susisiekimo ministerijos specialistų teigimu, sėdant ant dviračio nereikėtų svarstyti, ar dėtis šalmą, ar ne. Tai turėtų būti vienas svarbiausių bei pagrindinių dviratininkų aksesuarų, užtikrinančių paties dviratininko saugumą. Ir žinoma, visų eismo dalyvių elgesys kelyje turėtų būti grindžiamas savitarpio pagarba bei atsargumu.