Kaip skelbia „The Guardian“, pilotas Ara Zobayanas tirštame rūke prarado orientaciją, neteisingai nustatė sraigtasparnio judėjimo kryptį ir, galvodamas, kad kyla, iš tikrųjų leidosi žemyn.
Dar kiek anksčiau autostopijos metu buvo atskleista, kad A. Zobaynas nebuvo apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų.
Nors oficialios išvados bus paskelbtos artimiausiu metu, bet dabar turimoje 1700 incidento ataskaitoje skelbiama, kad neužfiksuota jokių sraigtasparnio gedimų.
Nacionalinė transporto saugumo tarnyba (NTSB) skelbia, kad sraigtasparnių pilotai, ypač dėl prastų oro sąlygų, gali pasimesti ir nesuprasti tikrojo orlaivio aukščio ir greičio, kai nemato dangaus arba apylinkių aplink juos. Tai vadinama „erdviniu nesiorientavimu“.
„Jis ne pirmas žmogus, kuris su tuo susidūrė. Tai viena pagrindinių priežasčių, dėl kurių kyla panašūs incidentai“, - aiškino aviacijos saugumo konsultantas Johnas Coxas.
Šios tragedijos metu tai ir buvo pagrindinis faktorius, atnešęs tragiškas pasekmes.