Šis „Formulės-1“ sezonas Sebastianui Vetteliui – kaip nesibaigianti svajonė. 11 iš 14 lenktynių 24 metų „Red Bull“ pilotas pradėjo iš pirmosios pozicijos, devyniskart finišo liniją kirto už nugaros palikęs visus savo varžovus. Sport1.de analizuoja, kur slypi genialiojo lenktynininko sėkmės paslaptis.
Ateinantį savaitgalį Japonijoje S. Vettelis turi visas galimybes anksčiau laiko užsitikrinti antrąjį iš eilės pasaulio čempiono titulą. Vokiečiui iki triumfo trūksta vos vieno taškelio. Vokiečių žiniasklaida tuo tarpu jau gvildena jo fenomeną.
1. S. Vettelis – perfekcionistas
Vokiečių lenktynininkas visas problemas sprendžia ir vertina pasitelkdamas į pagalbą pagrindines savo savybes – profesionalumą ir perfekcionizmą. Nepaisydamas milžiniško pranašumo šį sezoną prieš kitus varžovus, jis nepraranda motyvacijos.
Pavyzdžiui, vietoj to, kad švęstų po pergalės Singapūro naktinėse lenktynėse, jis visą naktį kartu su mechanikais praleido „Red Bull“ garaže, kur pradėjo bolido paruošimą būsimam etapui Japonijoje. „Sebastianas niekada nebūna iki galo kažkuo patenkintas“, – pabrėžė „Red Bull“ komandos patarėjas Helmutas Marko.
2. Greitų ratų specialistas
Viena iš svarbiausių priežasčių, kodėl S. Vettelis dominuoja šį sezoną, – puikus pasirodymas kvalifikacijoje. 11 kartų jis užfiksavo greičiausią ratą kvalifikacinėse varžybose ir taip padėjo pamatus devynioms pergalėms šiais metais.
Dar viena S. Vettelio stiprybė – komandos draugas Markas Webberis. Pastarasis, būdamas vienu greičiausių pilotų ir turėdamas tą pačią techninę bazę, nuolat važiuoja už Sebastiono bolido.
3. Pergalingas bolidas
Nereikėtų pamiršti, kad dizaino guru Adrianas Newey sukūrė kone tobulą bolidą. S. Vettelio automobilis tikriausiai vienintelis galintis laimėti visose trasose.
Atrodo, visi trūkumai po pastarojo sezono buvo sėkmingai pašalinti, o greitis posūkiuose varžovams taip ir liko neįkandama mįslė. RB7 bolidas priešingai nei pernai dabar dirba kaip geras šveicariškas laikrodis. M. Webberio nesėkmė Monzos trasoje – vienintelė, kai „Red Bull“ pilotui lenktynėse nepavyko laimėti bent taško.
4. Pagalbininkas – padangos
S. Vettelis kartu su Jensonu Buttonu vieni iš nedaugelio pilotų, kurie perprato „Pirelli“ padangų specifiką ir ją išnaudojo pranašumui įgyti. Vokietis esant didžiausiam greičiui sugeba „taupyti“ padangų gumą ir tai tik prisideda prie jo dominavimo.
„Sebastianas žino, kur yra ta greičio riba, neleidžianti pernelyg dėvėtis padangoms“, – tikino lenktynių inžinierius Kevinas Nixas.
5. Šaltakraujiškumas
S. Vettelis puikiai susitvarkė su jauduliu, psichologiniu spaudimu ir baime padaryti klaidą. Kai Fernando Alonso ir J. Buttonas Monake su geresnėmis padangomis jį atakavo, vokietis savo poziciją apgynė be klaidų.
6. Pastovumas
Devynios pergalės, keturios antros vietos ir viena ketvirtoji pozicija. Aukštus rezultatus rodydamas S. Vettelis nuo pat sezono pradžios sugebėjo išsilaikyti pačioje viršūnėje. Tai padėjo jam susikrauti milžinišką pranašumą bendroje pilotų įskaitoje.
Jis išnaudojo visus privalumus ir itin gerai užmaskavo trūkumus. S. Vettelio žengtas žingsnis kelia susižavėjimą, nes praėjusiais metais „Red Bull“ kone per kiekvienas lenktynes turėjo rūpesčių. „Jis daug ko išmoko nuo praėjusių metų“, – tvirtino komandos vadovas Christianas Horneris.
7. Komandoje – numeris pirmas
Kaip ir daugeliui garsių lenktynininkų, S. Vetteliui pavyko įtikinti jį supančius žmones savo talentu. Nors praėjusiais metais abu „Red Bull“ pilotai turėjo vienodus šansus iškovoti titulą, didesne komandos parama vėliau mėgavosi pasaulio čempionu tapęs S. Vettelis. Šiais metais klausimas, kas pirmas komandoje, nekyla. Tai viešai pripažino ir pats M. Webberis.
„Kad laimėtum čempionatą, turi gauti 100 proc. komandos dėmesio, tačiau ekipai sunku abiem pilotams skirti 100 proc. Jau sezono pradžioje buvo aišku, kas gaus didesnę paramą ir aš šį sprendimą gerbiu“, – „Autosport“ leidiniui sakė australas.