Ketvirtadienį oficialiai paskelbta, kad sekančius trejus metus Sebastianas Vettelis lenktyniaus legendinėje „Ferrari“ ekipoje. Savo interviu „Auto Motor und Sport“ Sebastianas papasakojo, kodėl priėmė tokį sprendimą ir ar sunku jam buvo išsiskirti su „Red Bull“ komanda, rašo F-1.lt.
- Koks jausmas, kai žinai, jog tapai „Ferrari“ pilotu?
- Nė vienas lenktynininkas pasaulyje negali ignoruoti „Ferrari“ auros – tai yra legendinė komanda. Galima sėsti prie bet kokios sportinės mašinos vairo, tačiau „Ferrari“ visuomet išliks kažkuo ypatinga, tai mašina, kuri turi savo gyvenimą, ji turi savo dvasią. Manau, kad pilotuojant raudonąjį bolidą jausmas bus tikrai ne blogesnis.
- Ar jautėte tą susižavėjimą dar tada, kai važiuodavote kartingais?
- Suprantama, juo labiau, kad tai buvo susiję su Michaeliu Schumacheriu – man jis buvo legenda, aš bandžiau mėgdžioti jį. Aš prisimenu ir Michaelio laikus „Benetton“ komandoje, tuomet aš rimtai pradėjau užsiiminėti kartingų lenktynėmis ir supratau šio sporto pagrindus, tada Michaelis persėdo į raudonąjį bolidą ir šią komandą nuvedė prie pergalių. Galimybė sėsti prie raudonojo bolido vairo ir su juo pasiekti pačių aukščiausių rezultatų – tai ir buvo esminiu faktoriumi, kodėl aš perėjau į italų komandą.
- Kaip įvyko pirmas kontraktas su „Ferrari“ komanda? Kai kas sako, kad tai atsitiko, kuomet jūs pirkote mašiną?
- Pirmieji kontaktai su „Ferrari“ buvo dar prieš dvejus metus. 2008 metais aš kalbėjausi su tuometiniu komandos vadovu Stefano Domenicali apie potencialią bendrą ateitį. Tuo metu, aišku kalba buvo tik apie tolimą perspektyvą. Pirmame plane tada buvo tas šansas, kurį man davė „Red Bull“ ir aš buvau ištikimas šiai komandai. Tuo metu dar niekas negalvojo apie tai, kad aš sugebėsiu iškovoti 4 pasaulio čempiono titulus. Aš nuolat palaikiau ryšius su „Ferrari“, nežiūrint į tai, kad trasoje kovojau su šios komandos pilotais. Su mašinos pirkimu ir pokalbiu su prezidentu Luca Di Montezemolo buvo viskas atvirkščiai. Aš buvau su juo susitikęs, pagrindine priežastimi buvo pokalbis apie bendrą ateitį. Kartu su juo aš pakalbėjau apie mašinos pirkimą.
- Beveik istorija-detektyvas. Ar jus sekė šnipai, ar buvo labai sunku išlaikyti paslaptį?
- Kai dėl paslapties, tai čia nėra sudėtinga. Aš neturiu vadybininko, kuris galėjo išduoti paslaptį. Jei jūsų ištikimų žmonių ratas labai siauras, tai jokių problemų nebūna. O jei esate tiek kvailas, kad šeštadienį per lenktynes sėdite kitos komandos boksuose, tai nereikia stebėtis, kad prasideda kažkokios kalbos. Yra labai daug būdų išsaugoti konfidencialumą. Paprasčiausiai nereikia įsimušinėti įvarčių į savo vartus. Po labai silpnų mano rezultatų pirmojoje šių metų sezono dalyje tapo aišku, kad aš turėsiu šansą šiemet palikti „Red Bull“ komandą. Tada aš pradėjau kur kas rimtesnius pokalbius. Susidomėjimas iš „Ferrari“ pusės taip pat buvo, kontaktai – taip pat. Idealių perėjimų nebūna, bet aš manau, kad laikas pasirinktas tinkamai.
- Ar sunku buvo išeiti iš „Red Bull“ komandos?
- Išsiskyrimas su šia komanda man buvo labai sunkus. Aš juk visai nesipykau su šia komanda. Paskutinius 15 metų aš augau „Red Bull“ komandoje ir buvau labai susijęs su šiuo prekiniu ženklu. Aš čia sutikau daugybę puikių žmonių. Todėl man tai buvo labai sunkus žingsnis. Bet noras pradėti viską iš naujo ir priimti naują iššūkį buvo kur kas stipresnis. Tai sprendimas „Ferrari“ naudai, bet ne prieš „Red Bull“.
- Ar jūs būtumėte pasilikęs „Red Bull“ komandoje, jei jūsų kontrakte nebūtų specialaus punkto apie pirmalaikį kontrakto nutraukimą?
- Aš tada vykdyčiau visus kontrakto punktus. Bet tokia išimtis buvo ir aš ja pasinaudojau. Manęs niekas neišvarė ir niekas neatkalbinėjo pasilikti. Jei aš būčiau pasijutęs nekomfortiškai komandoje, tai mes, matyt, su vadovybe būtume tai būtinai aptarę. Santykiai tarp manęs ir „Red Bull“ buvo labai geri, todėl tikrai būtume kažką sumąstę.
- Bet be F. Alonso apsisprendimo juk nieko nebūtų atsitikę. Iš pradžių jis turėjo atlaisvinti vietą „Ferrari“ komandoje?
- Aš nežinau visų detalių, bet esu įsitikinęs, kad jis turėjo ilgalaikį kontraktą. Jei jis būtų juo naudojęsis, tai vieta man būtų neatsilaisvinusi.
- Ar jūs kalbėjotės apie tai su Fernando?
- Ne.
- Ar jau kito sezono pradžioje pradėsite kalbėti itališkai?
- Man padeda tai, kad aš mokykloje mokiausi prancūzų kalbos. Dėl to aš gana neblogai suprantu italų kalbą. Kai aš dar buvau „Toro Rosso“ komandoje, aš truputį kalbėjau itališkai, bet dabar esu viską užmiršęs. Nieko negaliu dėl to pažadėti, kiek stiprios bus mano italų kalbos žinios vasario pradžioje, bet manau, kad italų kalba įeis į mano naujos programos apmokymus.
- Jūsų užduotis „Ferrari“ komandoje nebus lengvesnė nei iki šio „Red Bull“ ekipoje?
- Aš žinau, kad „Ferrari“ komandoje manęs laukia labai daug darbo, o tai pareikalaus nemažai laiko. Ypač turint galvoje tai, kiek dabar „Mercedes“ pranašumas yra didelis. Pačiu paprasčiausiu sprendimu man būtų buvę pasilikti ten, kur aš buvau. Aš žinau „Red Bull“ komandą, pažįstu labai daug jos žmonių, jų silpnąsias ir stipriąsias puses, esu susipažinęs su kitų metų projektu. Bet koks perėjimas į kitą komandą yra žingsnis į nežinią, o tai reiškia riziką. Bet aš gerai apgalvojau savo sprendimą. Jei netikėčiau, kad vėl galiu siekti pergalių, aš nesiryžčiau tokiam žingsniui. Todėl šansas lenktyniauti „Ferrari“ komandoje ir galimybė eiti į priekį su jais – tai tie faktoriai, kurie man duoda naują viltį.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.