Lenktynių metu trasoje svarbiausias elementas – saugumas. Dalyvių, lenktynininkų ir trasos personalo. Šią saugos misiją atlieka trasoje dirbantys teisėjai, tačiau jiems padeda trys labai svarbūs automobiliai. Jie eina Saugos automobilio („Safety Car”), Pagalbos automobilis („Rescue Car”) ir tempo palaikymo automobilis „Pace Car”.
Šių svarbias pareigas einančių automobilių gali būti ir trys, ir daugiau – kiekvienos „pareigybės” atstovų gali būti ir daugiau. Tarkime, „Autoplius Fast Lap” lenktynėse jų yra keturi – „Safety Car” ir „Pace Car” po vieną ir du „Rescue Car” automobiliai. Sutrumpintai juos vadinsime tiesiog SC, RC ir PC. Skirtingose lenktynėse šie automobiliai gali atlikti skirtingus vaidmenis, tačiau „Autoplius Fast Lap” jų pareigos yra štai tokios.
„Safety Car”
Šio automobilio, tiksliau, jame įsitaisiusio personalo misija – įsitikinti ar trasa yra saugi lenktynėms. „Autoplius Fast Lap” lenktynių metu šį vaidmenį atlieka „Nissan Juke Nismo” automobilis – pakankamai galingas ir greitas „karštas krosouveris”. Prieš lenktynių startą jis apvažiuoja pilną trasos ratą, įsitikina, kad trasoje nėra pavojingų vietų – žvyro, lenktyninių automobilių likučių po avarijų ir pan. Tik apvažiavęs pilną trasos ratą šio automobilio vairuotojas duoda „OK” signalą lenktynių pradžiai. Šį darbą jis atlieka po kiekvieno važiavimo. Taip pat, kontaktinių lenktynių metu jis, važiuodamas visiems dalyviams iš paskos, įsitikina, kad pirmas ratas praėjo sklandžiai. Štai kodėl tai negali būti lėtas automobilis – pirmojo rato metu jo negali pasivyti greičiausi dalyviai.
„Rescue Car”
Šio automobilio vaidmenį galime pavadinti budėtojo vaidmeniu. Į trasą jis išvažiuoja tik tada, kai kažkam reikia jo pagalbos. Tarkime, lenktynininis automobilis išslydo iš trasos ir reikia jį, tempimo virvės pagalba, ištraukti atgal į trasą. Kitas scenarijus, po incidento trasoje reikia surinkti nuolaužas, nuvalyti žvyrą nuo asfalto dangos ir trasą paversti tinkama tęsti lenktynėms.
„Nissan” šiai misijai „Autoplius Fast Lap” lenktynėms skiria du automobilius – stiprų „Navara” pikapą ir talpų „NV200” krovininį furgoną. Lenktynių metu abu jie budi šalia trasos.
„Pace Car”
Tai – tempo palaikymo automobilis. Šiame automobilyje dirbančio ekipažo misija yra lydėti lenktynių dalyvius apšilimo rate ir reguliuoti dalyvių greitį. Šis darbas – ne lėtam automobiliui. Rugsėjo 7 d. šeštadienį šį darbą atliks greičiausias „Nissan” sportinių automobilių „Nismo” šeimos atstovas – „370Z Nismo”. 344 AG galios automobilis trasoje turi būti pakankamai greitas, kad dalyvių padangos ir stabdžiai turėtų galimybę pasiekti darbinę temperatūrą.
Apie „Autoplius Fast Lap“
Prieš penkis metus Baltijos šalims pristačiusi pasaulyje itin populiarų „Time attack“ varžybų tipą, „Autoplius Fast Lap“ komanda sėkmingai organizuoja lenktynes Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje ir Suomijoje. Kiekvienais metais šioms lenktynėms registruojasi daugiau nei šimtas dalyvių.
„Time attack“ grupėje lenktynininkai skirstomi į „Street“ ir „Pro“ klases. Pirmoje varžosi automobiliai be saugos lankų – jiems parengiama saugesnė trasa. „Pro“ klasės automobiliai yra aprūpinti saugos lankais ir kita saugumo įranga. „Autoplius Fast Lap“ lenktynių organizatoriai džiaugiasi, kad per penkerius metus dešimtys lenktynininkų, įvertinę automobilių sporto pavojus, automobiliuose sumontavo saugos lankus ir persikėlė į „Pro“ klasę, kuri gausumu jau lenkia mėgėjišką „Street“ klasę.
Prieš du metus prie „Time attack“ lenktynių buvo prijungta ir kontaktinių lenktynių „Race“ grupė. Šių lenktynių metu dalyviai varžosi ne laikui, o dėl pozicijų. Tai – klasikinių lenktynių formatas, kuris puikiai papildo „Autoplius Fast Lap“ renginį.