Tiksliai kaip laikrodis dirbęs tarptautinis ekipažas tai padarė jau ketvirtą kartą iš eilės. Tačiau skirtingai nuo ankstesnių metų, kai artimiausi persekiotojai buvo tiesiog triuškinami (2018-aisiais antroje vietoje finišavę lenktynininkai buvo atsilikę daugiau nei pustrečios minutės), šįkart apčiuopiamą persvarą Vaidotas susikrovė tik pačioje lenktynių pabaigoje. Prieš paskutiniąją greičio ruožų sekciją arba įveikus maždaug 70 iš 100 kovinių kilometrų, į antrąją vietą pakilusį Martyną Samsoną su Ervinu Snitku lenkė tik 20 sekundžių. Finiše ši persvara siekė 30 sek.
Šiek tiek detalesnis reportažas apie kovą dėl sidabrinės „Rally Žemaitija 2021“ taurės apskritai galėtų būti nesunkiai naudojamas kaip eskizas kuriant aštraus siužeto trilerį. Dėl šios pozicijos kovoję ekipažai – M. Samsonas, Vladas Jurkevičius ir Dominykas Butvilas – keletą kartų keitėsi vietomis, o daugybines rokiruotes lėmė miniatiūrinės klaidos. Antrąją ir ketvirtąja vietas bendroje įskaitoje skyrė viso labo 28 sek.
Maloniu siurpizu tapo Vlado Jurkevičiaus ir Aisvydo Paliukėno ekipažo pasirodymas. Pirmą sezoną su „Škoda Fabia R5“ startuojantys vaikinai be skrupulų kibo į atlapus patyrusiems ralio vilkams ir beveik visuose greičio ruožuose finišuodavo antroje – ketvirtoje pozicijoje, lyderiams nusileisdami vos keliomis akimirkomis.
„Vladas labai sėkmingai atlaiko tikrai didelę įtampą, nors tokie artimi atstumai nuo tituluotų varžovų ir šių lenktynių favoritų mūsų ekipažui yra naujas dalykas. Praėjusiais metais važiuodami R2 klasėje nieko panašaus nesame patyrę“, – įspūdžiais dalinosi A. Paliukėnas.
Atsiradusia aštria konkurencija džiaugėsi ir ketvirtoje vietoje likęs D. Butvilas, pernai grįžęs į lenktynių pasaulį po beveik dviejų metų pertraukos.
„Aš sunkiai prisimenu, kad per visą mano sportinę karjerą Lietuvos čempionato etapuose vyktų tokia įtempta kova. Varžovų lygis išaugęs neįtikėtinai. Iki paskutinių metrų neaišku, kaip viskas baigsis. Šiuo aspektu tai tikrai vienos geriausių lenktynių, kokiose tik esu dalyvavęs“, – veiksmą trasoje gyrė D. Butvilas.
Itin gausus komandų iš Lenkijos desantas – 38 ekipažai kovėsi išvažiuojamajame saviškio čempionato etape – tapo tikra lenktynių puošmena. Tačiau įpratę prie kautynių asfalto trasose svečiai Žemaitijoje rimčiau pasipriešinti lietuviams nepajėgė. Lenkijos ralio vunderkindu vadinamas Miko Marczyk su Szymon Gospodarczyk užėmė 5-ąją vietą, nuo nugalėtojo atsilikęs 1 minute 4 sek. Tačiau kova tarp Lenkijos čempionato lyderių taip pat buvo pasiutusiai įtempta ir įdomi.
Septinti finišą pasiekė WRC bolidu važiavę Valerijus Gorbanas ir Sergejus Larensas. Svečiai iš Ukrainos prisipažino, kad dėl COVID-19 pandemijos beveik pusantrų metų neturėjo galimybės
važiuoti tokio aukšto lygio lenktynėse kaip „Rally Žemaitija“, todėl palaikyti lyderių tempą buvo gana keblu. Nepaisant to, bent dviejuose greičio ruožuose jie sugebėjo atvežti antrą geriausią rezultatą.
Šiųmetinis „Rally Žemaitija“ išsiskyrė dar dviem dalykais. Iš 110 prie starto linijos stojusių ekipažų finišo nepasiekė tik 15. Toks skaičius neįprastai mažas gedimų ir incidentų skaičius leidžia daryti prielaidas apie puikų sportininkų pasiruošimą bei racionalų elgesį trasoje.
Lenktynėse dirbusių teisėjų bei komisarų komplimentų nusipelnė ir į Žemaitiją susirinkę ralio fanai: jokių nesusipratimų dėl blaškymosi po trasą, jokių konfliktų ar kaprizų stebėti kovas įsikūrus pavojingose vietose.