• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„ENEOS 1006 km lenktynės“ – ant nosies. Varžybos Palangoje vyks ketvirtadienį–šeštadienį. Prieš renginį jo pagrindinis organizatorius Darius Jonušis tv3.lt atvirai papasakojo apie sunkumus, naujoves, ir tai, į ką lenktynių žiūrovams verta atkreipti dėmesį.

„ENEOS 1006 km lenktynės“ – ant nosies. Varžybos Palangoje vyks ketvirtadienį–šeštadienį. Prieš renginį jo pagrindinis organizatorius Darius Jonušis tv3.lt atvirai papasakojo apie sunkumus, naujoves, ir tai, į ką lenktynių žiūrovams verta atkreipti dėmesį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos vardas skambės visame pasaulyje

– Pone Jonuši, esate pasiruošę dar vienam grandioziniam renginiui?

– Nesinorėtų verkti, o kalbėti tik pozityviai, bet visas pasaulis gyvena taip – kaip studentams trūksta vienos nakties. Mes – ne išimtis.

REKLAMA

Atsakymas bus po renginio. Kol kas atrodo, kad viskas eina pagal grafiką. Šiandien prasidėjo registracija, komandas tikrina techninė komisija.

– Dakaro ralio dalyvis Benediktas Vanagas mėgsta sakyti „baigėsi Dakaras, prasideda Dakaras“. O kaip su lenktynėmis? Ruošiatės visus metus?

– Vienareikšmiškai. Jau dabar rašomės pastabas, ką reikia ištaisyti kitiems metams.

– Ir ką pasižymėjote?

– Pastabos nebūtinai probleminės. Tiesiog norime viską atlikti geriau, kad dalyviai būtų dar laimingesni. Rašomės, ką verta daryti ir ko ne.

REKLAMA
REKLAMA

– Kitąmet bus 2018-ieji – Lietuvos šimtmetis. Yra planų tai akcentuoti lenktynėse?

– Nežinau, galbūt čia mano bėda ar natūra – ypatingai valstybei nesiperšame, nerašome vienokių ar kitokių raštų. Jeigu mano, kad mes vertingi – atkreips dėmesį.

Kol kas pavydžiai žiūriu į užsieniečius. Jei toks renginys vyktų bet kokioje kitoje šalyje, dalyvautų visos institucijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į Lietuvą atvyksta korėjiečiai, italų, šveicarų televizijos, Palangoje bus Danijos žiedinių lenktynių etapas. Reportažus iš savaitgalio rodys „Motors TV“. Lietuvos vardas skambės visame pasaulyje, tad valstybė galėtų skirti didesnį dėmesį.

– Ar su ankstesniais premjerais, susisiekimo ministrais situacija buvo geresnė?

– Tai – ne asmenų, o bendro visuomenės požiūrio į renginį klausimas. Galbūt toks mūsų mentalitetas: jei kas nors organizuojama valstybininko iniciatyva, tai – valstybinis renginys, jei organizuoja entuziastas ar visuomenininkas – privatus. Kai kas jį net bando vadinti komerciniu.

REKLAMA

– Lenktynės vyksta 18-ąjį kartą. Su tokia patirtimi ir įdirbiu organizatoriams lengviau?

– Taip. Juo labiau, kad dirba didelis kolegų, savanorių būrys. Galbūt apmaudu tai, kad gauname valstybinės reikšmės skundų.

– Kokių?

– Visokių. Vienam kaip tik atrašome. Klausimas: kodėl dalyvių parkas įsikūręs kelkraštyje? O kur jis turėtų būti? Gal kabėti ore?

REKLAMA

Norėčiau, kad lenktynės būtų ne mano, D. Jonušio ar „Promo Events“, o Lietuvos. Šių varžybų nebijau palyginti su Monako lenktynėmis. Juo labiau, kad jas sugretino ir anglų žurnalas „Autosport“. Kaip kiti panašūs renginiai išsilaiko 150 ar 200 metų? Juk vienas žmogus taip ilgai negyvena. Vadinasi, buriasi visi: entuziastai, valstybė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Kas sunkiausia, organizuojant tokį renginį?

– Nemalonus pojūtis, kad plauki ne didele, sraunia, vieninga upe. Yra daug srovelių, kurios glumina ir sunkina.

Žinoma, nesakau, kad viskas blogai. Labai gerai sutariame su Palangos miesto savivaldybe. Meras, kiti žmonės prisideda taip, kaip gali. Maloniai bendraujame su Susisiekimo ministerija, Lietuvos automobilių kelių direkcija.

REKLAMA

– Iš šalies atrodo, kad vienas sudėtingiausių darbų – paruošti trasą. Kiek tai trunka?

– Mes Palangoje jau trečią savaitę. Įrenginėjame pitleinus, boksus, tas konstrukcijas, kurioms nereikia uždaryti kelio. Jį šiandien užtvėrus, bėgte bėgame, taip bus iki rytojaus ryto.

– Lietuviai dažnai skundžiasi maratonų, dviračių lenktynių metu uždarytais keliais. O jūs sulaukiate priekaištų?

REKLAMA

– Skundžiasi ne visi. Visada atsiranda vienas ar du niurzgliai. Italijoje irgi yra tokių, kurie sako, kad Monzos trasoje „Formulės 1“ bolidai triukšmauja. Tie, kurie gyvena Monake, nepatenkinti tuo, kad vyksta lenktynės ir jie negali su šuniuku pavaikščioti. Jūsų minėti renginiai, kuriuose susirenka daug dalyvių ir žiūrovų, yra šventė miestui ir šaliai. Tai – tik sveikintina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Konkurencija išgąsdino čempionus?

– Pagrindinis jūsų renginio akcentas – lenktynės. Prieš jas vyksta kvalifikacija. Ar ji svarbi tokiose ilgose lenktynėse?

– Tai – šioks toks kuriozas, nes kvalifikacija ilgų distancijų lenktynėse nėra labai svarbi. Per tiek trunkančias varžybas būna daug lenkimų, kuro pylimų. Galų gale, keičiasi ir patys lenktynininkai, nes jie negali važiuoti ilgiau nei valandą. Tačiau prieš daugiau kaip 10 metų su Susisiekimo ministerija įvedėme tradiciją – ministro taurę. Tai – įvertinimas ir apdovanojimas, tad kvalifikacijose vyksta rimta kova, dūžta automobiliai.

REKLAMA

– Ar po 17 metų dar įmanoma nustebinti? Kuo šios lenktynės bus kitokios?

– Gyvename tokiu pat formatu – kasmet tobulinti, gerinti ir gražinti tai, ką turime. Pasiteisino drifto varžybos. Šiemet jose bus nemokamos tribūnos, transliacija į ekranus. Mums tai – papildomos išlaidos.

Žiūrovai galės stebėti itin kokybišką TV3 televizijos ir portalo tv3.lt lenktynių transliaciją. Tam skirta daug investicijų. Visa televizijos įranga, kameros, montažinės, kilnojama televizijos stotis bus geriausia, kokia kada nors yra buvusi.

REKLAMA

– Koks bendras lenktynių biudžetas?

– Palietėte baisų klausimą. Tai – mūsų kasmetinis galvos skausmas. Išleidžiame 350–400 tūkstančių eurų. Į tai neįtraukiau žmonių atlyginimų, maitinimo, kuro išlaidų.

– Biudžetą surenkate iš starto mokesčių?

– Ne. Juokaujate? Starto mokesčiu padengiame tik teisėjavimo kaštus. Analogiškose lenktynės komandoms kainuoja 10–15 tūkstančių eurų, o mūsų – 1,5 tūkstančio. Biudžetą renkame ne iš starto mokesčių, o rėmėjų – lietuviškų ir nelietuviškų įmonių. Turime ilgalaikes sutartis su korėjiečiais, japonais, vokiečiais.

REKLAMA
REKLAMA

– Dar viena šių metų lenktynių naujovė – vienodos padangos. Ar tai – daugiausia diskusijų sukėlęs klausimas?

– Ne, nemanau. Visos naujovės turi diskusijų. Esu įsitikinęs, kad finišo tiesiojoje ar kitais metais visi sakys: kaip gerai. Tokios pat padangos – ne naujovė pasaulyje. Jos vienodina konkurenciją, sąlygas, o dėl to tik įdomiau. Dar vienas dalykas – vienodos padangos mažina kaštus. Natūralu, kad šiemet yra šioks toks diskomfortas, bet tai – vienas geriausių sprendimų.

– Sakėte, kad tokių sportininkų ir technikos per 18 lenktynių metų dar nematėte. Kodėl?

– Todėl, kad žinau automobilius. Bene 10 metų Lietuvos ir Baltijos šalių sportininkams sakiau, kad būtų svajonė, jei kažkas išbandytų V8 superautomobilį, koks lenktyniauja Australijoje. Šiemet tokių mašinų turėsime dvi.

– Minėjote, kad nežinote, ką laikyti favoritu. O kaip dabar, kai komandos suvažiavo?

– Klasių, kurios skirstomos pagal variklių kubatūrą, favoritų įvardyti absoliučiai neįmanoma.

Anksčiau šnekėdavome apie du bendrosios įskaitos favoritus, dabar – 12. Manau, laimės vienas jų. Tačiau lenktynės labai ilgos ir daug lems tai, ar technika nesubyrės, ar lenktynininkai nepridarys klaidų, ar pasiteisins taktikos.

REKLAMA

Vis dėlto, galiu pasakyti, kad konkurencija auga kaskart, o dabar ji pasiekė aukščiausią tašką. Galbūt kitąmet atvyks dar stipresnės komandos.

– Kurie automobiliai atrodo įspūdingiausiai?

– Turime krūvelę „Porsche“, Lietuvoje gamintą automobilį, kurio greitis prilygsta formulėms, praėjusių metų vicečempionę „Aquila“, V8 automobilius. Visus juos bus galima pamatyti ketvirtadienį Vytauto gatvėje vyksiančiame atidaryme. Taip pat – pabendrauti su lenktynininkais.

– Kurie sportininkai – ryškiausios varžybų žvaigždės?

– Daugiametis nugalėtojas Jonas Gelžinis. Taip pat Ignas Gelžinis. Išskirčiau ir užsienio svečius. Tarkime, Steve’ą Vanbellingeną. Bus daug didelio kalibro sportininkų. Galbūt konkurencija ir lėmė tai, kad lenktynėse nepamatysime B. Vanago.

– Nebus ne tik jo, o ir visos praėjusių metų čempionės „General Financing team Pitlane“. Neapmaudu?

– Kiekvienas tikras lenktynininkas, laimėjęs, vairuoja vėl, nes nori apginti titulą. Benas nusprendė nevažiuoti. Kodėl – reikėtų klausti jo. Tačiau, manau, šiemet konkurenciją turime gerokai didesnę.

– Danijos čempionate dalyvauja šalies princas Joachimas. Ar jis suks ratus Palangoje?

– Laukiame vakaro, kai turėsime dalyvių sąrašą. Dabar automobiliai kelte.

– Kodėl žmonėms verta vykti į Palangą ir lenktynes?

– Jie čia pamatys vienareikšmiškai didžiausius ir gražiausius Europos sunkvežimius. Turime labai rimtų dalyvių: greičiausius automobilius, geriausius lenktynininkus, dragerius, drifterius, „Miss Racing“ konkursą. Taip pat, panašu, kad bus geras oras. Taigi kodėl neapsilankius?

– Anksčiau įėjimas buvo nemokamas, bet pastaraisiais metais tenka pirkti bilietus.

– Bilietus parduodame penkerius ar šešerius metus. Šiemet vienos dienos bilietai kainuoja 5–7 eurus, visų trijų dienų – 15. Manau, lenktynės tikrai vertos tokios sumos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų