Aras Kvedaras – itin perspektyvus jaunuolis, kuris automobilių sporto gyvena jau ne vienerius metus. Savo karjerą pradėjęs kartingų spote bei ten pasiekęs reikšmingų pergalių, Aras savo žvilgsnį nukreipė į žiedinių lenktynių bei ralio disciplinas.
Debiutas ralyje įvyko 2022 metais su „GSR Motorsport“ komandos prižiūrimu „Ford Fiesta R2“ automobiliu, „CBet Rally Juodupė“ varžybose, kuriose jam talkino žiedinių lenktynių disciplinos specialistė Ernesta Globytė. Vėliau, šturmano vietą 2022 ir 2023 metų sezonuose perėmė Aro tėtis – Rokas.
Tuomet Aro karjeroje įvyko du pasikeitimai – 2023 sezono antroje pusėje į „GSR Motorsport“ garažą atkeliavo naujutėlis „Peugeot 208 Rally4“ automobilis, kuris visais įmanomais rodikliais lenkė prieš tai vairuotą „Ford Fiesta R2“.
Naujasis pirkinys turi 1,2 litro, 3 cilindrų variklį, išvystantį 212 arklio galias bei 290 Nm sukimo momentą, o puikų valdomumą užtikrina pilnai reguliuojama pakaba. Jeigu senajame „Ford Fiesta R2“ buvo nemažai standartinių detalių, „Peugeot 208 Rally4” yra pilnai pritaikytas sportui.
Užbaigus sezoną su nauja technika atėjo laikas dar vienam pokyčiui – Aro tėtis šturmano sąsiuvinį iškeitė į sūnaus progreso stebėjimą šalia greičio ruožų, o į jo vietą sėdo tiek vairuotojo, tiek šturmano patirties turintis komandos narys Karolis Gedgaudas.
Sukaupta nemenka varžybų patirtis, naujas modernus automobilis bei šturmanas leido Arui 2024 sezone dar labiau pagreitėti ir kovoti su klasės lyderiais dėl pergalių.
„Rally4“ klasės automobiliai pasižymi ne tik greičiu, bet ir patikimumu, o kai techniką prižiūri tokia stipri komanda kaip „GSR Motorsport“, turinti didžiulį inžinerinį potencialą ir patirtį skirtingose autosporto disciplinose, galutiniai rezultatai kalba patys už save – Aras finišavo visuose Lietuvos automobilių ralio čempionato etapuose bei užsitikrino „LARČ 4“ klasės čempiono titulą. Vis dėlto, kuomet ekipažo nariai išgirdo apie naujai organizuojamo čempionato teikiamas naudas ir pagrindinį tikslą, tiek Aras, tiek Karolis liko maloniai nustebinti.
„Sužinojęs apie „Lithuanian Rally4 Trophy“ – apsidžiaugiau, žinodamas, kad Lietuvoje bus galimybė tobulėti ir išvažiuoti į Europos šalių čempionatus. Tačiau laimėti pagrindinį prizą bus visai kas kitą. Juolab, yra labai greitų varžovų, kurie ruošiasi prisijungti prie projekto.
Manau, kad man tai labai gera proga dar tobulėti ir greitėti turint labai stiprius konkurentus. Turėtų būti smagi kova. O jei dar pavyktų iškovoti prizą, būtų super“, – savo mintimis dalinosi Aras Kvedaras.
Jam paantrino ir visą sezoną šalia sėdėsiantis Karolis Gedgaudas: „Dėl „Lithuanian Rally 4 Trophy“ iniciatyvos, tai vienareikšmiškai yra puiki galimybė jaunimui, paskata stengtis dar labiau. Jau nekalbant apie laimėtojui suteikiamą galimybę dalyvauti Europos ralio čempionate, ši iniciatyva, apskritai, paskatino į šią klasę burtis daugiau dalyvių artėjančiam sezonui.
Vadinasi, turėsime daugiau stipresnės konkurencijos, o nuo to tik visiems dar įdomiau. Džiugu, kad atsiranda įmonių su tokiais iniciatyviais jų vadovais priešaky, kuriems rūpi šio sporto jaunieji talentai.“