Lenktynės Kauno mariose vyks gegužės 26–27 dienomis. Į laikinąją sostinę atvyks pilotai iš visos Europos, JAV, Australijos, Jungtinių Arabų Emiratų (JAE).
Pasiruošimą sezonui pradėjo ir E. Riabko, tačiau planus gerokai pakoregavo rimtas motoro gedimas.
Variklis užsidegė
E. Riabko savaitgalį dalyvavo tarptautinėse varžybose Brodenbache
„Viskas klostėsi visai neblogai. Pirmoje treniruotėje buvau trečias. Kvalifikacijoje pakilau į antrąją vietą. Laimėjau pirmąjį plaukimą, o antrajame finišavau antras. Viskas klostėsi labai neblogai, tačiau trečiojo plaukimo aštuntame rate sustojo motoras. Pajutau didelį smūgį ir iškart supratau, kad nutiko kažkas rimto. Išlipęs iš laivo pamačiau, kad degame“, – pasakoja pilotas.
Paaiškėjo, jog variklio švaistiklis išlindo per bloką bei kliudė kuro pompą.
„Taisyklės neleidžia išlipti iš kokpito varžybų metu. Gerai, kad greitai pajutau, jog laivas dega. Puoliau gesinti pats, padėjo ir kiti dalyviai. Ačiū Dievui, kad pavyko užgesinti ir laivas nesudegė. Tačiau pagrindinio variklio nebeturime. Kaune teks naudoti atsarginį“, – pasakoja kaunietis.
Skubiai ieško sprendimo
Varžybose Vokietijoje dalyvavo pajėgūs lenktyninkai, kurie bus ir varžybose Kaune. Iki gedimo E. Riabko demonstruoti rezultatai rodė, kad kaunietis šiam sezonui puikiai pasiruošęs.
„Viskas vyko labai sklandžiai, ramiai dirbome, nebuvo jokio streso. Greitis buvo geras, galėjome laimėti. Bet kokiu atveju, pagrindinis startas laukia Kaune, todėl labai apmaudu. Tačiau tai yra sportas – visuomet variklis dirba maksimaliu pajėgumu, todėl garantijų niekada nėra. Variklio resursas yra 20 valandų, o mes jau buvome jį perrinkę“, – sako E. Riabko.
Dabar komanda bandys skubiai spręsti situaciją. Tačiau šiuo atveju galimybes riboja finansai.
„Bandome ieškoti. Norime bent naujos variklio galvos, tačiau vargu ar pavyks. Greičiausiai dėsime pernai naudotą variklį. Jis yra veikiantis, tačiau jo resursai nėra dideli, reiks plaukti jį tausojant. Dabar sunku pasakyti, kaip seksis. Ką turime, tuo bandysime pasinaudoti. Dar bandysime ieškoti naujos variklio galvos, kuri kainuoja apie 10 tūkst. eurų, nes visas variklis kainuoja 30 tūkst. Bandome ieškoti rėmėjų ir spręsti situaciją“, – sako sportininkas.
E. Riabko planuoja dar iki pasaulio čempionato starto išbandyti senąjį variklį, kaip viskas veikia. Bet kokiu atveju, jei iki gegužės pabaigos nepavyks įsigyti naujos variklio „galvos“, lietuviui Kaune teks verstis su vienu varikliu, o tai yra gana didelė rizika.
Priekaištų nebuvo
F2 lenktynės Kauno mariose pernai vyko pirmą kartą.
„Pernai pasitaikė vaikiškų klaidų, kurios gali būti tik pirmą kartą organizuojant lenktynes naujojoje vietoje. Šiemet reikės geriau pasirūpinti žiūrovų automobilių statymu. Suderinta, jog automobilius bus galima parkuoti T. Masiulio gatvėje, iš abiejų pusių pirmoje eismo juostoje lygiagrečiai. Belieka sugalvoti kitus sprendimus, kurie padės jaustis smagiau – žiūrovai su vaikais galės pramogauti specialiai varžybų teritorijoje įrengtame batutų ir atrakcionų parke, planuojamos kitos smagios pramogos. Dėkojame Kūno kultūros ir sporto rėmimo fondui (Kūno kultūros ir sporto departamentui prie LR Vyriausybės), Kauno miesto savivaldybei, visiems rėmėjams už pasitikėjimą ir skirtą finansavimą“, – teigia lenktynių organizatorius Mindaugas Mačiulaitis.
Pernai F2 čempionatą organizuojanti Tarptautinei Motorlaivių Federacijų Sąjunga (Union Internationale Motonautique) jokių priekaištų lietuviams neturėjo.
Šiemet be vandens formulių lenktynių vėl veiks įvairios pramogos žiūrovams, kurie turės galimybę ir patys išbandyti vandens formulę.
Be to, šiemet bilietai į lenktynes bus gerokai pigesni – vienos dienos bilietas kainuos 7 Eur, dviejų – 12 Eur. Vaikai iki 10 metų su suaugusiais bus įleidžiami nemokamai.