Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) steigia viešąją įstaigą „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje”, kuri bent trejus metus rūpinsis pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo Lietuvoje organizavimu, teigiama pranešime spaudai.
Lapkričio 28 dieną vykusioje spaudos konferencijoje pristatyta nauja viešoji įstaiga „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje”, kuri buvo įkurta pasaulio ralio čempionato etapui Lietuvoje organizuoti.
„Pasaulio ralio čempionatas yra paties aukščiausio lygio renginys, kuris savo technika ir finansais gali būti lyginamas tik su „Formulės – 1“ varžybomis. Norėdami atitikti keliamus aukščiausius reikalavimus ir pateisinti tiek Tarptautinės automobilių federacijos, tiek partnerių iš Lenkijos, tiek ir mūsų šalies automobilių sporto gerbėjų lūkesčius, šiam išskirtiniam renginiui kuriame viešąją įstaigą“, - sako Gintaras Furmanavičius, LASF prezidentas.
Pašnekovo teigimu, automobilių sportas yra trečia pagal populiarumą sporto šaka Lietuvoje, nusileidžianti tik krepšiniui ir futbolui (duomenys gauti remiantis LASF užsakymu 2013 m. spalio mėnesį atliktu Spinter sociologiniu tyrimu).
„Todėl žmonės tikrai laukia pasaulio ralio čempionato (WRC) etapo Lietuvoje, kuris vyks pirmą kartą Baltijos šalyse. Jau dabar oficialioje FIA svetainėje galima susipažinti su svarbiausiais faktais apie mūsų šalį, o į lenktynes atvyksta žurnalistai iš 45 – 50 šalių“, - sako G. Furmanavičius.
Lietuvoje birželio 27 dieną vyksiantis WRC etapas yra sudėtinė „71 Lotos Rally Poland“ dalis. Sutarta, kad WRC etapas abejose šalyse bus rengiamas bent trejus metus.
LASF viceprezidento Dariaus Jonušio teigimu, viešoji įstaiga pirmiausia yra steigiama tam, kad būtų užtikrintas visiškas skaidrumas organizuojant šį renginį.
„Pirmiausia „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje” visišką finansinį skaidrumą ir neleis, kad vieniems renginiams skirti pinigai būtų naudojami kitiems. Taip pat norime gauti paramą iš valstybės. Manome, kad ši įmonė turėtų funkcionuoti tik ralio čempionato organizavimui. Žinoma, bus bendradarbiaujama su daugeliu organizatorių, teisėjų ir automobilių sportui neabejingų žmonių, kurie nori ir gali padėti. Tačiau norime, kad būtų viena struktūra būtų atsakinga už viską,“ – tikina D. Jonušis.
Įmonės direktoriumi pasirinktas Algis Poteliūnas, kuris yra puikiai žinomas daugeliui automobilių sporto gerbėjų.
„A. Poteliūnas pasirinktas būti naujos įmonės direktoriumi neatsitiktinai. Šį žmogų mums rekomendavo kolegos iš Lenkijos, su kuriais jis yra nemažai dirbęs ir puikiai sutaria, todėl logiška, kad A. Poteliūnas ir bus koordinatoriumi bei tuo žmogumi, kuris padės rasti bendrą kalbą mums su kolegomis iš Lenkijos. Be to, A. Poteliūnas pats yra buvęs „ralistas“, todėl puikiai išmano šią virtuvę“, - tvirtina G. Furmanavičius.
WRC etapo bazė - Druskininkuose
„Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje” direktoriaus A. Poteliūno teigimu, iki WRC čempionato etapo Lietuvoje liko labai mažai laiko, todėl laukia tikrai nelengvas darbas.
„Iki WRC etapo laiko tikrai nėra daug, tačiau nemažai darbų jau esame padarę: suformavome komandą, kuri dirbs prie šio milžiniško projekto, paruošėme kelio knygą su saugumo planais. Taip pat turime patvirtinę trasas. Kol kas galiu pasakyti, kad serviso zona bus Druskininkų miestas, o sportininkai važiuos Druskininkų, Lazdijų ir Varėnos keliais,“ – pasakoja A. Poteliūnas.
A. Poteliūno teigimu, vienas iš didžiausių iššūkių – rėmėjų paieška.
„Žinoma, tokie dideli renginiai reikalauja ir labai didelių biudžetų, todėl vienas didžiausių iššūkių yra rėmėjų paieška. Esame numatę tris pagrindinius pajamų šaltinius: rėmėjai, valstybės parama ir pardavimai. Šiuo metu taip pat deramės su „Lotus“ kompanija, kuri yra ir pagrindinė šio etapo rėmėja,“ – sako „Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje” direktorius.
„Šis renginys neabejotinai teigiamai paveiks ir Lietuvos ekonomiką. Remiantis estų atliktais paskaičiavimais, kurie buvo daromi Europos ralio čempionatui, varžybų stebėti susirenka apie 40 tūkstančių žiūrovų, maždaug 10 tūkstančių jų – užsieniečiai. Žiūrovai ir pusšimtis gamyklinių „Citroen“, „Ford“, „Volkswagen“, „Hyundai“ bei privačių komandų šalies biudžetui atnešė 5 milijonus eurų tiesioginės naudos. Dar 5 milijonais eurų vertinamas netiesioginis teigiamas varžybų poveikis šalies ekonomikai,“ – estų paskaičiavimus pristato A. Poteliūnas.
Pasak A. Poteliūno, televizijos transliacijų dėka varžybas kaimyninėje šalyje stebi apie 20 milijonų žiūrovų. Kadangi Lietuvoje vyks ne Europos, bet Pasaulio čempionato etapas, šis skaičius bus gerokai didesnis.
Kitas ralio rengėjų rūpestis – užtikrinti žiūrovų ir dalyvių saugumą. Didžioji ralio renginiui skirtų lėšų dalis bus panaudotos būtent šiam uždaviniui spręsti.
Paskaičiuota, kad vien tvarkai greičio ruožuose palaikyti reikės apie 500 apsaugos darbuotojų, 10 greitosios medicinos pagalbos ir 9 priešgaisrinės apsaugos automobilių, 5 automobilių su specialia gelbėjimo įranga. Taip pat bus reikalingos gausios policijos pareigūnų pajėgos eismo srautams treniruočių ir varžybų metų reguliuoti.
Apie LASF
LASF (Lietuvos automobilių sporto federacija), įkurta 1990 metais Kaune, vienija automobilių sportą propaguojančius ar remiančius asmenis. Šiuo metu veikia 11 komitetų, kuriuose sprendžiami atskirų automobilių sporto šakų klausimai. LASF tikslas yra ne tik populiarinti saugų automobilių sportą, bet ir puoselėti bei kelti bendrą vairavimo kultūrą Lietuvoje: nuo mažiausių iki vyriausių vairuotojų.