Kodėl keitėsi automobilis, vairuotojai ir tikslai bei kas vyko už uždarų durų?
Nuo „Lamborghini“ prie „Ginetta“
Po itin stipraus pasirodymo „Aurum 1006 km“ lenktynėse praėjusiais metais „Ignera & Biocircle by Dynami:t“ komanda puoselėjo ne ką mažiau ambicingus planus ir šiems. Prie projekto prisijungė ir Danas Azikejev, tapęs „Lamborghini Huracan ST EVO“ bendrasavininku su Mantu Matukaičiu, į ekipą buvo kviečiami itin greiti vairuotojai. Tačiau po pirmosios treniruotės kuriam laikui viskas nutilo.
Dabar 53-iuoju numeriu paženklinta komanda į Palangą atvažiuoja su „Ginetta G56 GT4“ automobiliu, o iš originalios vairuotojų sudėties liko tik „Dynami:t Energy Racing“ įkūrėjas Mantas Matukaitis, kurio tikslas lenktynėse iš greičiausiųjų trejetuko nukrito iki noro patekti į dešimtuką. Kas nutiko?
Viską aukštyn kojom apvertė avariją
„Įvyko nenumatytos aplinkybės ir beveik visi planai sugriuvo“, - paaiškino M. Matukaitis.
Pavasarį, pirmųjų testų metu Estijoje, „Porsche Ring“ trasoje Kajus Šikšnelis greičiausiame posūkyje nesuvaldė „Lamborghini“, išslydo iš trasos ir plojosi į atitvarus. Atitvarai smūgį sugėrė, sportininkas nenukentėjo, o ir iš pirmo žvilgsnio automobilis neatrodė stipriai pažeistas, tik kosmetiškai. Tačiau „GSR“ meistrams jį parvežus į garažą paaiškėjo, kad žala išties nemenka, bei siekia nemenką penkiaženklį skaičių.
„Praradom labai daug laiko aiškindamiesi kam reikia mokėti už žalą, ir taip pamatėm, kad nebespėjame sutvarkyti „Lamborghini“. Kėbulo detales iš gamyklos galėtumėme gauti tik rugpjūčio viduryje, ir tai tik su mūsų kolegų, „RD Signs“ komandos pagalba. O tai – per vėlai. Automobilis liko stovėti garaže po brezentu, o kadangi pas mus viskas sustyguota, partneriai turi daug lūkesčių, reikėjo plano B“, - pasakojo Mantas.
Planas B buvo visai po ranka
O planas B buvo visai po ranka. „Dynami:t“ komandos automobilius prižiūrinčios GSR dirbtuvės šiemet nusipirko visiškai naują britišką GT4 klasės „Ginetta G56“ automobilį. Mantas paskambino GSR vadovui Rokui norėdamas paklausti, ar jau subūrė komandą. Šis turėjo tok vieną potencialų vairuotoją „Aurum 1006 km“ lenktynėms – Dovydą Ketvirtį.
„Su Roku sutariau, kad mes su partneriais dengiame dalį komandos biudžeto ir viskas būtų daroma po „Ignera & Biocircle by Dynami:t“ vėliava. Vairuotojai liko patenkinti, nes jiems teko
mažesnė biudžeto dalis, mes savo ruožtu galėjome geromis sąlygomis pasikviesti savo draugą Karolį Gedgaudą ir Arą Kvedarą, kuris išties nustebino greitu ir stabiliu tempu treniruotėse“, - pasakojo „Dynami:t Energy Racing“ komandos galva.
Gera kompanija – svarbu
Aras Kvedaras – jaunas ir itin perspektyvus lenktynininkas, šiuo metu kone visą savo laisvą nuo mokslų laiką skiriantis automobilių sportui, ir važiuojantis įvairiose disciplinose: kartinguose, žiede ir netgi ralyje. Karolis Gedgaudas – ne kartą Lietuvos žiedinių lenktynių čempionu tapęs asfalto meistras, geras komandos draugas. Mantas sako, kad komandinė dvasia ir gera emocinė aplinka tokiose sudėtingose lenktynėse yra svarbu, tad surinka komanda džiaugiasi.
Tuo tarpu Matukaičio partneris, „Lamborghini“ bendrasavininkis Danas Azikejevas atsisakė dalyvauti šių metų lenktynėse. „Ginetta“ jo nevilioja taip, kaip itališkas galiūnas. Vyrai nesusipyko, išlaikė partnerystę ir gerus santykius, Danas pats savaitgalį bus Palangoje, palaikymo komandoje, vaišins sportininkus Kirgizišku plovu, tačiau „Aurum 106 km“ lenktynėse jis važiuos tada, kai galės sėdėti prie iš dalies savo „Lamborghini“ vairo.
Ne superautomobilis, bet pakankamai greitas
Nors „Ginetta“ teoriškai yra silpnesnis ir lėtesnis GT4 klasės bolidas nei „Lamborghini“, Mantas Matukaitis dėl to nepergyvena ir sako, kad ši ekipa tikrai turi visas galimybes nustebinti.
„Kaip bebūtų, „Ginetta“ nėra lėtas automobilis. Mes analizavome jo važiavimo duomenis su „Lamborghini“, tai iš tiesų britiškas modelis lėtuose posūkiuose netgi turi pranašumą, ir gali važiuoti keliais kilometrais per valandą greičiau. Ji taip pat turės didelį pranašumą siaurose Palangos greičio mažinimo zonose, apsisukimuose, nes tai mažesnis ir manevringesnis automobilis“, - kalbėjo M. Matukaitis.
Vis tik lenktynininkas pripažįsta, kad kovoti dėl aukščiausių pozicijų nebus lengva. Jis suskaičiavo, kad vos trys automobiliai dalyvių sąraše yra surinkti Lietuvos garažuose, visi kiti – gamykliniai, ir dar itin pajėgūs. „Porsche“ modelių tiek, kiek kadaise BMW būdavo. Komandos atstovai išlieka realistiški, norint patekti ant bendros įskaitos podiumo, turės dangus susimaišyti su žeme. Tačiau TOP10 ir podiumas klasėje – visiškai realu. Ypač, kai prie strategų komandos prisijungia vienas labiausiai ilgų nuotolių lenktynėse patyrusių strategų Dalius Steponavičius. Jis talkins ilgamečiam „Ignera & Biocircle by Dynami:t“ vadovui Mindaugui Valiūnui.
„Nepaisant visų nesklandumų ruošiantis, aš asmeniškai šiemet prieš startą jaučiuosi gerokai ramiau, nes visais klausimais su technine lenktynių dalimi rūpinasi bene geriausi Lietuvoje GSR specialistai“, - pokalbį užbaigė M. Matukaitis.