Buvęs „Formulės-1“ lenktynininkas, o dabar „Sky Sports“ kanalo komentatorius Martinas Brundle‘as šio TV kanalo tinklalapyje apžvelgė Kinijos GP rezultatus.
Pradėdamas komentarą, buvęs lenktynininkas sako, kad „gerai, jog F-1 šiemet turėjo puikias ir įdomias lenktynes Bahreine, kadangi kitaip „Formulė-1“ per nuobodžiai atrodžiusias Kinijos lenktynes daugelį žiūrovų būtų privertusi persijungti kitą kanalą“.
Visos sudėtinės dalys, kurios Bahreine vertė žiūrovus įdėmiai sekti įvykius trasoje, Šanchajuje netikėtai dingo. Šanchajaus smogas ir pilkumas visiškai nederėjo su Sakhiro trasos spalvomis ir jos prožektoriais. Ta pati padangų sudėtis irgi „veikė“ skirtingai: jei Bahreine dėvėjimasis buvo lėtas ir prognozuojamas, padangos gerai sukibo su asfaltu, tai Kinijoje viskas buvo atvirkščiai – padangos grūdėjosi, už idealios trajektorijos buvo pilna gumos atplaišų, o tai trukdė lenkti varžovą. Dėl tokių padangų prisikasti iki varžovo sportininkams buvo itin sunku, net ir DRS nepagelbėjo atakuoti konkurentus. Vaizdo nepuošė ir „Mercedes“ lenktynininkai, nes Nico Rosbergas startavo labai blogai ir neturėjo jokių šansų pakovoti su kolega Lewisu Hamiltonu.
„Iš kitos pusės, – tvirtina M. Brundle‘as, – keletas įdomių epizodų buvo, juos sukūrė pagrindinių komandų naujokai. Danielis Ricciardo vis labiau ir labiau lenkia nerimauti pradėjusį čempioną Sebastianą Vettelį – tai daro tiek kvalifikacijoje, tiek ir per lenktynes. Pralinksmino „Red Bull“ komandos pranešimas spaudai, kuriame parašyta Sebo per radiją ištarta frazė „nepasisekė“, kai jo paprašė pralesti į priekį kolegą. Vėliau tai virto S. Vettelio pasiteisinimu, neva jis iš pradžių „tikrino“ kokiomis padangomis ir su keliais sustojimais važiuoja D. Ricciardo, ir tik vėliau jis praleido komandos draugą.
„Nesu įsitikinęs, kad apskritai S. Vettelis praleido D. Ricciardo, – rašo sporto komentatorius M. Brundle‘as. – Viskas atrodė taip, tarsi Sebas norėjo sutrukdyti komandos draugui, dėl to į posūkį įvažiavo per greitai, o tada per plačiai išvažiavo, jo padangos buvo apsivėlusios šiukšlėmis. Tada jaunasis australas čempioną ir aplenkė. Akivaizdu, kad šis sezonas bus sunkus S. Vetteliui, mat jo važiavimo stilius 2014 m. bolidui visai netinka“.
Pasak M. Brundle‘o, jis ir toliau išlieka veikiančio pasaulio čempiono gerbėju, tiek iš asmeninės, tiek ir iš sportinės pusės. Tačiau Sebui būtina keisti mąstymą ir požiūrį. Juk 2010-2013 m. laikotarpis baigėsi ir S. Vetteliui reikia pradėti viską nuo pradžių. Jam reikia iš naujo pradėti kovą, kadangi pakeitimai F-1 reglamente atėjo ne vienam sezonui. Gaila, kad pasaulio čempioną supa keletas įtakingų veikėjų, kurie galvoja, kad 2014 m. bolidas ir „Renault“ varikliai yra mėšlas. Tuo tarpu jo kolega D. Ricciardo tik šypsosi į ūsą ir sako: „pabandykime padaryti viską, kas įmanoma, o tada pažiūrėsim, kas mėšlas, o kas – ne“.
„Automobilių sporte ne tiek svarbi dešinė koja, tiek galva: aš tai žinau iš savo patirties, kadangi „dėl galvos“ pats negalėjau F-1 realizuoti visko, apie ką svajojau, – pasakoja M. Brundle‘as.- Aš visada sakiau, kad jei L. Hamiltonui sekasi, jis yra beveik nenugalimas, ir britas kol kas tai įrodo. Jo niekas nespaudžia, jis patenkintas gyvenimu ir darbu. Jis išmoko laukti, kada geras bolidas jam duos tai, ko yra nusipelnęs, leis parodyti savo talentą. Iš jo niekas nereikalavo greitų rezultatų. L. Hamiltonas visuomet važiuoja ties bolido galimybėmis, o ne ties savo galimybėmis. Atrodo paprastai, tačiau iš tiesų tai ir yra „didelis talentas“. Tokiais buvo Alainas Prostas ir Niki Lauda, kurie laimėdavo mažiausiu įmanomu greičiu – abu kartu sudėjus iškovojo net 7 čempionų titulus.
Valtteri Bottas ir Daniilas Kvyatas sezono pradžioje parodė neįtikėtiną stabilumą, jie per lenktynes mąsto ir pasitiki savimi, todėl atrodo, kad šie naujokai yra ne vieneriems metams atėję į „Formulę-1“.
Kimi Raikkonenui Kinijos GP susiklostė apgailėtinai. Jis beveik minutę pralaimėjo Fernandui Alonso, kuris nepasidavė abiems „Red Bull“ pilotams. Malaizijoje tarsi atrodė, kad Kimi pavergė savo plieninį žirgą, tačiau šis įspūdis vėliau išblėso: regis, jis visai nesugeba suvaldyti bolido, nesusitvarko su stabdžiais, etc. O komandų vadovai stebi visus brangiai apmokamus pilotus ir daro savo išvadas. Vadai, be kita ko, mato, kad kur kas geriau nei „top“ pilotams sekasi naujokams, kurie, beje, maloniai bendrauja ir su žurnalistais.
Po pirmųjų lenktynių Australijoje „McLaren“ pirmavo komandinėje įskaitoje, tačiau Kinija šiai komandai tapo rimtu išbandymu: bolidai neklausė, lėtai šildė padangas, tai dar labiau vėlė ratus. Nors trasoje mašina atrodė gerai subalansuota (tą patvirtino ir pilotai), tačiau puikus „Mercedes“ variklis stokojo greičio tiesiosiose. Vadinasi, trūksta bendravimo ir susiklausymo tarp konstruktorių, variklių kūrėjų, aerodinamikos specialistų ir pan. Per paskutines dvejas lenktynes „McLaren“ negavo nė taško.
„Force India“, atvirkščiai, kol kas atrodo įspūdingai, abu pilotai vėl iškovojo taškus. Reikia tikėtis, kad šiai komandai užteks pinigų ir resursų toliau tobulinant bolidą. Kinijoje sulaukėme trečiosios L. Hamiltono pergalės, tai buvo trečiasis „Mercedes“ dublis. Lenktynės po trijų savaičių Ispanijoje parodys, ar sugebės kuri nors komanda bent prisiartinti prie pirmaujančios „Mercedes“.