• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Dvikova tarp dviejų identiškų lenktyninių jūros bolidų – „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ – užtikrintai išsisprendė Lietuvos įgulos naudai.

 Dvikova tarp dviejų identiškų lenktyninių jūros bolidų – „Ambersail 2“ ir „Sailing Poland“ – užtikrintai išsisprendė Lietuvos įgulos naudai.

REKLAMA

Laimėję ties Gdyne ir Gdansku vykusias uosto lenktynes, o paskui nuplaukę 227 jūrmylių navigacinių lenktynių distanciją, šeštadienio rytą 11 val. 51 min Lietuvos buriuotojai pirmieji kirto finišo liniją ties Klaipėdos uosto vartais. Jų konkurentai, „Sailing Poland“ komanda, vadovaujama kapitono Maciej Marczewski, finišą pasiekė 14 val. 09 min.

„Tai buvo tikros, jūrinės, šių profesionalių lenktyninių laivų vertos varžybos. Turėjome progą patikrinti savo jėgas ir trumpose, dinamiškose, greitų taktinių sprendimų reikalaujančiose uosto lenktynėse, ir ilgesnėje jūrinėje distancijoje įvairiomis oro sąlygomis. Tačiau geriausia, žinoma, kad varžėmės su dar viena, mums identiška, „Volvo 65“ klasės jachta, kurių pasaulyje – vos 8. Manau, šios varžybos – tai pradžia puikaus bendradarbiavimo su Lenkijos buriuotojais. Jau dabar turime planų panašioms sportinėms iniciatyvoms“,- po finišo teigė „Ambersail 2“ kapitonas Rokas Milevičius.

Pasak jo, tokių išradingų lenktynių idėja gimė, kai dėl Covid-19 pandemijos visame pasaulyje dauguma buriavimo varžybų buvo arba atšauktos arba atidėtos ir griuvo visi šių lenktynėms sutvertų jachtų sezono planai.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos „Ambersail 2“ įgula ir Lenkijos „Sailing Poland“ penktadienį susirungė trumpose uosto lenktynėse tarp Gdynės ir Gdansko. Lenktynių metu vyravo lengvo vėjo sąlygos. Pergalė šiose lenktynėse atiteko Lietuvos buriuotojams.

REKLAMA

Iškart po šių lenktynių finišo abi įgulos startavo antrame varžybų etape – ilgoje jūrinėje distancijoje nuo Gdynės iki Klaipėdos, pakeliui apsukant du varžybų distancijai pasirinktus taškus Baltijos jūroje. Buriuotojų teigimu, distancija buvo dėliojama taip, kad įguloms būtų proga pasivaržyti kuo įvairesnėmis sąlygomis – tiek priešvėjiniais, tiek pavėjiniais kursais.

Visų lenktynių metu vyravo vidutinis vėjas, siekęs apie 15-25 mazgų. Tik šeštadienio paryčiais vėjas gerokai susilpnėjo ir sumažėjęs iki maždaug 9-6 mazgų šiek tiek prailgino paskutiniąsias lenktynių distancijos jūrmyles.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmavome nuo pat pradžių, tačiau neatsipalaidavome, nes konkurentai beveik visą disanciją išliko mūsų matomumo zonoj. Manau, mūsų sėkmę šiose varžybose lėmė geras įgulos pasiruošimas ir komandinis darbas. Prieš startą nerimo šiek tiek buvo – karantinas ir įvairūs dėl pandemijos įvesti apribojimai gerokai sumažino buriavimo, taigi ir treniruočių, galimybes. Tačiau įgula susirinko nusiteikusi ryžtingai, o kelionės iš Klaipėdos iki Gdynės metu spėjome šiek tiek „apšilti“ sportiniu atžvilgiu“,- teigi R. Milevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ketvirtadienį ryte į Gdynę išplaukę buriuotojai, ją pasiekė per rekordinį 6 val. 37 min. laiką, kadangi vyravo pavėjiniai kursai ir pūtė pakankamai stiprus, vietomis net 32 mazgų siekiantis vėjas. Šios kelionės distancijos ilgumas siekė apie 120 jūrmylių.

„Ambersail 2“ įgulą dvikovoje su „Sailing Poland“ sudarė: kapitonas Rokas Milevičius, buriuotojai Linas Ivanauskas, Raimondas Šiugždinis, Tomas Ivanauskas, Domantas Juškevičius, Arvydas Paunksnis, Andrius Mamontovas, Ramūnas Bložė, Ramūnas Janonis, Nerijus Eidukevičius, Darius Vaičiulis, Tomas Jurgelevičius, Andrius Nikanorovas, Aistė Noreikaitė, Girmantas Neniškis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų