„Halls Winter Rally’14“ startuos jau sausio 24 dieną, todėl nenuostabu, jog ralio dalyviai skuba ne tik paruošti automobilius startui, bet ir laiku pateikti organizatoriams visus reikalingus dokumentus.
Vertėtų paminėti, jog šiemet Utenoje vykstančiame žiemos ralyje dalyviams teks įveikti ir naktinį greičio ruožą, todėl tikimasi, jog šių metų lenktynės bus kaip niekad įtemptos ir įdomios.
Tuo tarpu, likus vos keletui savaičių iki šių metų oficialios „Halls Winter Rally“ lenktynių pradžios įspūdžiais apie sportininkų patiriamus džiaugsmus ir vargus ruošiantis šiam raliui sutiko pasidalinti A lygoje L9 klasėje dalyvaujanti „Litnaglio“ komanda – lenktynininkas Saulius Trapuila bei šturmanas Jūris Banelis.
Kada ir kodėl nusprendėte pradėti dalyvauti automobilių lenktynėse?
– Automobiliai patiko dar vaikystėje! Visada domino automobilių sportas, tad atsiradus galimybei 2005 metais nutariau išbandyti savo jėgas autoralyje. Kaip ir daugumai pradedančiųjų pirmosios varžybos buvo Širvintų automobilių sporto klubo organizuoti raliai. Pas Vygį. – juokiasi Saulius Trapuila (past. – Širvintų ASK prezidentas Vygintas Šuminskas). – Įgavęs patirties nusprendžiau dalyvauti 2007 metų B lygos ralio varžybose, kuriose važiavau su VW Golf III automobiliu ir M3 klasės metinėje įskaitoje užėmiau II-ąją vietą, o bendroje – ketvirtąją vietą. 2008-aisiais gautų diplomų randu tik keletą, tai gal tiek ir buvo važiuota. Sako, jog reikia pagooglinti. – juokauja sportininkas. – 2009 metais dalyvavau žiemos treko varžybose su BMW 318 „chuliganke“, o 2010 metų pabaigoje įsigijau raliui paruoštą automobilį BMW Compact 318IS, su kuriuo 2011 metais dalyvavome ir A lygos žiemos ralyje. Deja, pirmas blynas buvo kiek apsvilęs – „plojom stogą“ (vėl juokiasi), tad SG klasėje pavyko užimti tik 4 vietą.
– 2011-aisiais Saulius pasiūlė būti šturmanu, tad ilgai nedelsę nuvažiavome į pusvalandį trukusią treniruotę ir jau už poros savaičių važiavome į varžybas. – prisiminimais dalinasi ir šturmanas Jūris Banelis. – Prieš tai nebuvau matęs nei vienų ralio varžybų, tad nustebino net ir tai, jog visi automobiliai startuoja ne vienu metu (juokiasi). Aišku, kad turėjau apie ralį ir šturmano darbą sužinoti labai daug. Esu dėkingas už pagalbą ir patyrusiems sportininkams. Nemažai patarimų davė šturmanas Dainius Alekna.
Kokie didžiausi šiuo metu jūsų komandos pasiekimai tokio pobūdžio varžybose?
– Kartu pradėjome važiuoti 2011-ųjų ralio varžybose ir nors kiekvienai naujai komandai reikia „apsišlifuoti“, mes užtrukome neilgai. Nuo pat pirmųjų varžybų „MGER Utenos ralio 750“ savo klasėje iškovojome prizinę vietą, tad 2012 metais nusprendėme savo jėgas išbandyti B lygos varžybose. 2012-aisiais savo klasės ir bendroje įskaitoje užėmėme pirmąją vietą, nors važiavome su SG klases automobiliu BMW 318IS. Po tokio pasisekimo nusprendėme 2013 metais sudalyvauti „Halls Winter rally“ A lybos etape, kuriame SG klasėje pavyko iškovoti pirmąją vietą. Tačiau vėliau nusprendėme padaryti pertrauką ir rimtai pasiruošti 2014-ųjų A lygos raliui, kuriame važiuosime su BMW E46 330CI automobiliu L9 klasėje.
2012 metais tapote B lygos nugalėtojais. Tuo tarpu 2014-ais nusprendėte jėgas išbandyti A lygoje. Ar nesibaiminate, jog A lygoje rezultatai nebus tokie stulbinantys? Ar yra būdų bent teoriškai prognozuoti rezultatą?
– Tai yra naujas iššūkis mūsų tandemui, – pabrėžia J. Banelis. – Ir mes labai džiaugiamės turėdami galimybę išbandyti savbo jėgas A lygos L9 klasėje, kurios lentynės šiais metais turėtų būti labai įdomios ne tik dėl patyrusių spotrininkų, kurie važiuoja šioje klasėje, bet taip pat ir dėl dalyvių kiekio. – su šturmano nuomone sutinka S. Trapuila. – Dėl blogų rezultatų tikrai nesijaudiname. Tai duos mūsų komadai stimulą pasitempti. Deja, jokių galimybių nuspėti rezultatą tikrai nėra, nes važiuosime su visiškai nauju automobiliu. Beje, daug galingesniu nei prieš tai buvęs.
Šiemet pirmą kartą dalyvaujate A lygos čempionate. Įvertindami savo pasiruošimą ir galimybes, ar manote, jog galite pretenduoti į prizines vietas? Sakoma, jog naujokus pirmą kartą neretai lydi sėkmė. Ar manote, jog sėkmės faktorius yra svarbus ralyje?
– Deja, automobilį paruošti planavome jau prieš menesį, bet taip susiklostė, kad automobilis pilnai paruoštas bus tik likus keletui dienų iki varžybų starto, tad teks dalyvauti praktiškai nesitreniravus, – liūdnai paaiškina Saulius Trapuila. – Dėl šios priežasties labai aukštų tikslų neužsibrėžėme. Sėkmė, be abejonės, turi įtakos. Koją gali pakišti techninis gedimas ar ant kelio netikėtai atsiradęs akmuo, bet daugiau įtakos, mūsų manymu, turi bendras komados pasiruošimas.
Tiesiog domėtis automobiliais neužtenka, o tuo labiau šturmano klaidos gali būti fatalinės. Pasidalinkite patirtimi, kas svarbiausia, norintiems užsiimti šiuo sportu? Kokiomis savybėmis turi pasižymėti puikus šturmanas?
– Na, kad tapčiau puikiu šturmanu man dar reikia nemažai kilometrų nuvažiuoti. – paaiškina J. Banelis. – Bet kiekvieną kartą viskas sekasi geriau, pradedame susikalbėti. Nemanau, kad šturmano kvalifikacija priklauso tik nuo jo pačio. Daug lemia komanda – bendravimas, pasitikėjimas. Šturmanas nei sekundei negali sau leisti pagalvoti: „O kas, jei…“, nes tada prasideda klaidos. Turi būti 100 proc. susikoncentravęs ties tuo, ką darai, turėti žaibišką reakciją ir nepalikti vietos abejonėms.
Ralio varžybos vyksta ištisus metus, tačiau žiemos ralis tikriausiai yra sudėtingesnis dėl oro sąlygų? Taip pat šiemet pirmą kartą nuo 2006 tradiciniame žiemos ralyje teks įveikti ir naktinius greičio ruožus… Koks specialus pasiruošimas buvo būtinas šių metų „Halls Winter Rally“?
– Specialus pasiruošimas žiemos raliui kaip ir nereikalingas, išskyrus specialiai tam pritaikytų padangų pirkimą. Šiais metais žiemos ralis presidės naktiniame greičio ruože, kuris turi savo specifiką – bus tamsu, ir baisu (juokiasi). O jei rimčiau, reiks papildomo apšvietimo, kuris pagerins matomumą nakį. – paaiškina J. Banelis.
Kiek laiko maždaug trunka pasiruošimas varžyboms skirtingais sezonais? Šiemet startuosite su nauju automobiliu, tad kiek laiko šįkart užtrukote?
– Automobilį pradėjome ruošti birželio mėnesį, tad iki dabar dar turime darbo. Paprastai, jei nekeiti automobilio ir jei varžybos praeina be insidentų, po jų užtenka tik patikrinti pagrindinius automobilio mazgus, ir jis jau būna paruoštas naujam startui. – pasakoja lenktynininkai.
Raliui ruošiatės savo jėgomis. Padėjo rėmėjai? Su kokiais sunkumais susidūrėte?
– Visus darbus, kuriuos buvo galima atlikti savo jėgomis, darėme patys, rėmėjų neturėjome, tačiau norintys gali prisidėti. Jie – visada laukiami. – pabrėžia Saulius Trapuila – Paskutinėmis dienomis nemažai padėjo autosportu besidomintys draugai. Pagrindiniai sunkumai, aišku, buvo finansai ir laikas. Šiemet varžybose vairuosime BMW E46 330CI.
Kas lėmė tokio modelio automobilio pasirinkimą? Kokias specifines charakteristikas turi jūsų automobilis?
– Kad važiuosime su BMW buvo aišku iš karto, tik nebuvome apsisprendę, kurį modelį pasirinkti. – pasakoja Jūris Banelis. – Kadangi norėjosi šiek tiek naujesnio modelio, buvo pasirinktas šis. Ar pasirinkimas pasiteisins sužinosime per varžybas, nes tokio tipo automobiliu žvyrinėse ralio trasose Lietuvoje niekas nevažiuoja. Nelabai radome informacijos apie tai, kad važiuotų juo ir užsienyje.
Raudona spalva – jūsų mėgstamiausia? Kodėl išsirinkote būtent tokią spalvą?
– Tokios spalvos specialiai nesirinkome, bet džiaugiamės, jog ji tokia. Būsime ryškūs! – su šypsena paaiškina Saulius Trapuila.
Varžybos prasideda savaitės viduryje. Ar tai netrukdo darbui? Ar įmanoma dalyvauti ralio varžybose turintiems griežtą darbo grafiką? Kiek dienų per metus prleidžiate išvykose?
– Galime sau leisti pasiimti laisvadienius per varžybas. Be abejonės, darbas nuo to kenčia. Turintiems griežtą darbo grafiką tektų kažką aukoti. Turbūt darbą (juokiasi)(past. – S. Trapuila – UAB „Destinus“ direktorius, J. Banelis – UAB „Siglus“ plėtros vadovas).
Be abejonės, ralis – vyriškas sportas. Kaip į tokį pomėgį reaguoja žmonos/draugės?
– Aišku, kad palaiko ir seka rezultatus bent jau internete, jei negali stebėti ralio gyvai! Labai vertinu žmonos entuziazmą ir esu dėkingas jai. Ji ir vaikai – mylimiausi mūsų fanai. – žmoną Jolitą iš karto meiliai giria lenktynininkas Saulius.
– Na, palaikymas yra svarbus. Gyvenimas su autosporto mylėtojais reikalauja kantrybės, todėl džiaugiamės, jog mūsų moterys – supratingos. – kolegai paantrina ir J. Banelis.
Ką veiksite pasibaigus varžyboms? Gal visi ralio dalyviai ar asmeniškai jūs turite kažkokias tradicijas, kurių laikotės prieš/po varžybų?
– Pas sportininkus yra įvairių prietarų. Kai kurie, pavyzdžiui, nesiskuta barzdos… Esame girdėję visko, tačiau mes jokių specifinių prietarų ar tradicijų neturime. Aišku, po varžybų visada laukia būrys fanų, su kuriais įspūdžiais dalinamės pirtyje, prie bokalo lietuviškos „giros“ (juokiasi).
Kada, kur ir koks bus sekantis ralis, kuriame dalyvausite?
– Kitos varžybos – Lietuvos ralio II-asis etapas. Jis vyks gegužės 17 dieną Latvijoje.
Lietuvoje ne vienas vyriškis norėtų pradėti užsiiminėti šiuo sportu. Kokius pagrindinius patarimus galite duoti pradedantiesiems?
– Reikėtų įvertinti savo galimybes, tiek finansines, tiek laiko atžvilgiu, pabendrauti su sportinikais, pasidomėti kiek kas kainuoja ir kiek tam reikia laiko. – paaiškina J. Banelis.
– Beto, reikia labai didelio ryžto ir užsispyrimo, nes šiame sunkiame kelyje teks patirti ne vieną skaudų pralaimėjimą. Be abejonės, laimėjimai – neįkainojami, o pats ralis tarsi nepagydoma liga. Su ja reikia tiesiog gyventi! – pabaigai priduria S. Trapuila.