Michaelio Schumacherio sugrįžimas nebuvo toks sėkmingas, kokio tikėjosi jis, Mercedes ir jo fanai. Tačiau nebuvo ir visiška tragedija.
Niekas M. Schumacheriui negalėjo pasipriešinti pirmąją praeito dešimtmečio pusę, kai jis skynė pergales sėdėdamas už Ferrari vairo. Tačiau 2010 metais, jam sugrįžus su Mercedes, istorija buvo visai kitokia. Beveik visada vokietis kovodavo tik dėl kelių taškelių. Jam taip ir nepavyko prisidėti dar bent vieną pergalę prie jau turimos 91-os, nekalbant jau apie čempiono titulą.
Tačiau buvo lenktynių, kai septyniskart pasaulio čempionas sužibėdavo ir primindavo laikus iš pirmosios jo karjeros dalies. Štai dešimt geriausių M. Schumacherio sugrįžimo momentų.
2010 Bahreino GP
Šešta M. Schumacherio vieta 2010 Bahreino GP tuo metu neatrodė kaip puikus pasiekimas. Jis vairavo Mercedes bolidą, kuris praeitą sezoną dar vadindamasis Brawn laimėjo abu titulus. Vokiečio gerbėjai tikėjosi labai daug ir norėjo matyti jį kovoje dėl pergalių nuo pat pradžių.
Tačiau dabar prisimenant tas lenktynes, M. Schumacheris pasirodė gana gerai, ypač atsižvelgiant į tai, kaip pasikeitė bolidai nuo jo pasitraukimo 2006 metais.
Jis ne tik baigė pirmąsias lenktynes atsilikdamas nuo komandos draugo Nico Rosbergo keturiomis sekundėmis, bet aplenkė už daug greitesnių bolidų vairo sėdėjusius Jensoną Buttoną ir Marką Webberį.
2010 Ispanijos GP
Po pirmų ketverių lenktynių jau buvo aišku, kad M. Schumacheris nepajėgs varžytis dėl čempiono titulo. Nesvarstant, ar vokietis nebebuvo toks greitas, kaip Ferrari laikais, buvo akivaizdu, kad Mercedes W01 nei iš tolo neprilygsta titulą laimėjusiam jo pirmtakui.
Tačiau M. Schumacheris Ispanijos etape iš Mercedes bolido išspaudė viską, ką galėjo. Šioje trasoje jis buvo triumfavęs net šešis kartus. Po to, kai kvalifikacijoje jis pirmą kartą aplenkė N. Rosbergą, M. Schumacheris pirmajame rate išsaugojo šeštą poziciją, o po to rizikingai aplenkė Jensoną Buttoną, kai McLaren pilotas važiavo iš boksų.
Likusius 49 ratus M. Schumacheris gynėsi nuo J. Buttono kovoje dėl penktos pozicijos, parodęs kelis vadovėlinius gynybinius manevrus. Prisiminkime, kad tada dar nebuvo lenkimus palengvinančio DRS. Lenktynių pabaigoje Lewisas Hamiltonas pasitraukė iš kovos ir padovanojo M. Schumacheriui ketvirtą vietą. Per visą trijų metų laikotarpį vokiečiui tik vieną kartą pavyko pagerinti šį rezultatą.
2010 Turkijos GP
M. Schumacheris kvalifikavosi penktas, šio rezultato jis nepagerino iki 2012 sezono. Vis dėl to jis išslydo ant žvyro trečiojoje kvalifikacijos dalyje, tai iššaukė geltonų vėliavų stadiją ir neleido varžovams pagerinti rezultatą.
Lenktynėse M. Schumacheris buvo geriausias iš likusių, nusileidęs tik Red Bull ir McLaren pilotams. Jam buvo padovanota dar viena pozicija po įžymiojo Sebastiano Vettelio ir Marko Webberio susidūrimo. Jis atvažiavo ketvirtas antrą kartą per tris etapus.
2011 Kanados GP
2011-ųjų viduryje entuziazmas supantis M. Schumacherio sugrįžimą jau buvo išblėsęs ir jį pakeitė nusivylimas prastais vokiečio rezultatais. Nuo 2010 metų Turkijos GP jam pavyko vos tris kartus užbaigti lenktynes pirmajame šešetuke, tuo metu N. Rosbergas rodė ženkliai geresnius rezultatus už komandos draugą.
Kad išvysti senąjį M. Schumacherį teko laukti iki 2011 Kanados GP. Chaotiškose lenktynėse jis džiūstant trasai lipo rikiuote į viršų. Jis įsitvirtino antroje vietoje įspūdingai iškart aplenkęs Felipę Massą ir Kamui Kobayashį.
Vis dėl to vėlai išvažiavęs saugos automobilis leido Markui Webberiui ir Jensonui Buttonui prilipti jam prie uodegos. M. Schumacheris jau nieko negalėjo padaryti, kai abu pilotai jį apvažiavo DRS zonoje. Fanams ir toliau teko laukti pirmojo vokiečio podiumo.
2011 Belgijos GP
M. Schumacherį su Spa trasa sieja ypatingas ryšys: čia jis debiutavo, pelnė pirmąją pergalę ir po to triumfavo dar penkis kartus kartus, bei 2004 metais užsitikrino septintąjį ir paskutinį savo čempiono titulą.
Nors jis ir nepriartėjo prie septintosios pergalės Belgijoje, M. Schumacheris šioje trasoje per tris metus iškovojo daugiau taškų nei bet kurioje kitoje trasoje, o jo pasirodymas 2011 metais buvo daugiau nei puikus.
Kvalifikacijoje atsisuko Mercedes bolido ratas, todėl M. Schumacheris buvo priverstas startuoti iš prasčiausios karjeroje 24-os pozicijos. Lenktynėse jis gerai saugojo padangas ir pasinaudojo ankstyvu saugos automobilio pasirodymu. Galų gale finišo liniją jis kirto penktas. Taip vokietis puikiai pažymėjo 20-ies metų jubiliejų nuo jo pirmojo F1 starto 1991 metais.
2011 Italijos GP
Visai kitaip nei Spa, kur M. Schumacheris buvo agresorius ir skynėsi kelią į priekį, Monzoje jis didžiąją lenktynių dalį buvo priverstas gintis, tačiau antrą savaitgalį iš eilės finišavo penktas.
M. Schumacheris pirmąją lenktynių dalį agresyviai gynėsi nuo L. Hamiltono atakų, vokietis gindamasis visą laiką buvo ant ribos, kartais galbūt ją net peržengdamas. Mercedes vadovas Rossas Brawnas nusprendė asmeniškai įspėti lenktynininką per komandos radiją. Tačiau po lenktynių M. Schumacheris tikino, kad „darė būtent tai, ką ir turėjo daryti.“
J. Buttonas gudriai aplenkė kovojančia porą ir pakilo į trečią poziciją. Galų gale M. Schumacheris buvo priverstas pripažinti ir kito McLaren piloto pranašumą. Tačiau jis parodė kovotojo dvasią, kuri privertė teisėjus patikslinti gynybinio vairavimo taisykles.
2012 Australijos GP
Nors rezultatai to ir neatskleidžia, 2012 sezono pradžioje M. Schumacheris demonstravo geriausią formą po sugrįžimo. Pasinaudojęs gerokai patobulintu Mercedes bolidu jis beveik visada kovojo rikiuotės priekyje, tačiau kelios nesėkmės ir gedimai neleido jam parodyti rezultatų, kurių buvo vertas.
Puikus pavyzdys yra pirmosios sezono lenktynės Melburne. Kvalifikacijoje užėmęs ketvirtą vietą, jis pakilo į trečią poziciją ir atsiliko tik nuo McLaren pilotų. Jis laikė už savęs Sebastianą Vettelį, tačiau lenktynes jam sugadino jau po dešimties ratų neatlaikiusi pavarų dėžė.
2012 Monako GP
Paskutiniais M. Schumacherio sugrįžimo metais, o galbūt ir anksčiau, jau buvo aišku, kad vokietis nebėra tas pats pilotas, koks buvo savo triumfo laikais. Kai kas net svarstė, kad septyniskart pasaulio čempiono sugebėjimai taip sumenko, kad jis net nebevertas vietos Formulėje-1.
Tačiau nepaisant to, kad kritikams suteikė daug argumentų, kas gali pasakyti, kad žmogus, kuris gali kvalifikuotis greičiausiai Monako gatvėse nėra vertas vietos Formulėje-1? 43-ejų metų pilotas nustebino visus, tapęs vyriausiu pilotu laimėjusiu kvalifikacijoje nuo 1970, kai tą padarė Jackas Brabbhamas.
Deja, iš M. Schumacherio buvo atimta vieta rikiuotės priekyje, taigi ir galimybė kovoti dėl pergalės. Jam buvo pritaikyta penkių starto pozicijų bauda už susidūrimą su Bruno Senna praeitose lenktynėse.
M. Schumacheris išvengė Romaino Grosjeano starte, tačiau lenktynių pabaigoje problema su degalų spaudimu privertė jį pasitraukti iš kovos. Galbūt tai, kad jis nestartavo iš pole pozicijos buvo netgi šioks toks privalumas.
2012 Europos GP
Po ilgo laukimo M. Schumacheris pagaliau lipo ant podiumo Valensijoje. Pradėjęs kovą iš 12-os pozicijos jis lipo ant podiumo po 48 etapų pertraukos. Tai buvo paskutinis jo podiumas Formulėje-1.
Dėl šio rezultato M. Schumacheris turėtų dėkoti fortūnai. Jam padėjo S. Vettelio ir R. Grosjeano pasitraukimai iš lenktynių, o vėliau ir Pastoro Maldonado pastangomis iš trasos išstumtas L. Hamiltonas. Taigi dėl sumaišties paskutiniuose ratuose M. Schumacheris net nežinojo, kad jis finišavo trečias.
Prieš dešimt metų M. Schumacheris per sezoną trečias finišavo vos vieną kartą, taip pat kaip ir 2012. Vis dėl to 2002 tai buvo prasčiausias jo sezono rezultatas, po dešimties metų trečia vieta buvo geriausias jo pasiekimas sezone. Laikai keičiasi.
2012 Britanijos GP
M. Schumacheris pasinaudojo šlapia Silverstono trasa ir kvalifikacijoje įrodė, kodėl anksčiau buvo laikomas lietaus meistru. Jis pirmoje ir antroje kvalifikacijos dalyje buvo greitesnis už komandos draugą daugiau nei sekunde, galų gale užėmė trečią vietą ir tik ketvirčiu sekundės atsiliko nuo pole rezultato.
Po dviejų savaičių Hokenhaime jis įrodė, kad jo puikūs pasirodymai kvalifikacijoje nėra atsitiktinumas. Jis antroje kvalifikacijos dalyje už N. Rosbergą buvo greitesnis 3.5 sekundės ir baigė kvalifikaciją ketvirtas. Nors lenktynėse jis nukrito iki septintos vietos, tačiau bent jau namų lenktynėse parodė dėl ko jis tapo septyniskart pasaulio čempionu.