Metų geriausiųjų rinkimų rubrikoje „Ekspertų nuomonė“ šįkart pakalbintas puikiai pažįstamas „Formulės-1“ komentatorius bei šio sporto gerbėjas, taip pat „Microsoft Lietuva“ vadovas Kristijonas Kaikaris, rašo F-1.lt.
- Kas Jūsų manymu buvo geriausias 2014 m. lenktynininkas?
„Formulė-1“ yra sportas, taigi kaip ir bet kurioje sporto šakoje geriausias yra nugalėtojas. Bet jeigu su tuo nesutinkate, pavyzdžiui, dėl to, kad „Formulėje-1“ geriausias pilotas be geriausio bolido (ar beveik geriausio) šiais laikais tikrai netaps čempionu, tuomet spausdamas ranką Danieliui Ricciardo pasakyčiau, kad 2014-aisiais jis man buvo geriausiais. O jeigu ir su tuo nesutinkate, tai sutikite, kad jo šypsena tikrai geriausia!
- Kurį bolidą išskirtumėte kaip geriausią praėjusiame sezone?
Tą, kuris kitiems nepaliko šansų kovoti dėl abiejų titulų jau pirmose ikisezoninėse treniruotėse. Nepadorią greičio persvarą prieš konkurentus jis turėjo ne tik sezono pradžioje (ir dar bet kokio tipo trasose!), bet, mano nuostabai, ir iki paties sezono finalo. Tai buvo galima pasiekti tik patikimo, efektyvaus ir puikiai integruoto su kitais bolido komponentais galios agregato (anksčiau šį daiktą vadinome varikliu...) dėka.
- Kuris sportininkas padarė didžiausią pažangą?
Persėdęs į komandos-čempionės bolidą Danielis Ricciardo padarė tai, ko iš jo nesitikėjo tikriausiai beveik niekas (arba tikėjo tik tie, kurie labai nemėgsta Vettelio) – iškovojęs pirmąją pergalę savo F-1 karjeroje jis nugalėjo dar du kartus, tuo tarpu kai tokį patį bolidą vairavęs jo komandos draugas keturis-kart Pasaulio čempionas Sebastianas Vettelis ir darbais, ir mintimis buvo kažkur kitur...
- Kuris lenktynininkas nuvylė labiausiai?
Sezono pradžioje tikrai nesitikėjau, kad Kimis Raikkonenas 2014-aisiais iškovos vos trečdalį taškų, su kuriais sezoną (ir pirmąją karjeros etapą „Ferrari“ ekipoje) baigė kitą raudonąjį bolidą pilotavęs Fernando Alonso. Bet dar labiau nusivyliau Sebastianu Vetteliu... Ne dėl to, kad jis „geras“ tik geriausiame bolide, bet todėl, kad jis sezoną praleido ne lenktyniaudamas, o nuosekliai vykdydamas savo planą pereiti į „Ferrari“ (tikriausiai aš klystu, bet kyla visokių minčių...)
- Kurios 2014 m. lenktynės buvo geriausios?
Labai laukiau sezono starto Australijoje ir nuoširdžiai džiaugiausi, kad finišo liniją kirto daugiau negu pusė bolidų! Tačiau daugiausia emocijų man sukėlė septintasis etapas Kanadoje, kur savo pirmąją pergalę iškovojo kovingumo ir savimotyvacijos pavyzdį demonstruojantis Danielis Ricciardo.
- Ką pavadintumėte 2014 m. F-1 įvykiu?
Įvykių buvo daug ir visokių. Norėtųsi rinktis tarp malonių, džiaugsmingų įvykių, tačiau... deja, 2014-uosius visą gyvenimą prisiminsiu pirmiausia dėl to, kas nutiko Jules‘ui Bianchi ir tai, kad Michaelis Schumacheris nepabudo iš komos Michaliu Schumacheriu...
- Kaip vertinate Top pilotų rokiruotes: S. Vettelis keliasi į „Ferrari“, o F. Alonso grįžta į „McLaren“?
Teigiamai! Sebastianas atliko savo darbą su „Red Bull“ ir dabar pats laikas gauti atlyginimą iš „Ferrari“, ar ne?! Tą patį, tik kitu kampu, galima pasakyti ir apie Fernando Alonso: ispanas atliko savo darbą „Ferrari“ ekipoje, tačiau „Ferrari“ savo darbo neatliko, todėl pats laikas pratęsti darbo santykius su „McLaren“, ypač kai didžiąją atlyginimo dalį moka „Honda“!
- Ko tikitės iš kitų metų sezono? Kas taps čempionu?
„Mercedes“ šiemet sutriuškino savo konkurentus, o greičio persvarą išsaugojo iki sezono pabaigos. Vertindamas tai, kiek dabartinis techninis reglamentas (ne)leidžia tobulinti galios agregatų, nelabai tikiu, kad „Ferrari“ ar „Renault“ turi galimybę padaryti stebuklą. O gal „Honda“?.. Lewis‘ui Hamiltonui tereikia važiuoti tik taip, kaip jis važiavo antroje 2014-ųjų sezono pusėje ir jis vėl čempionas!
- Ar sugebės jaunasis M. Verstappenas pritapti F-1?
Aš už tai, kad jaunimas kiltų iki „Formulės-1“ labiau organiškai, t.y. paprakaituotų su bendraamžiais žemesnėse formulėse.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.