• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Gandai apie Fernando Alonso karjeros ateities planus nenutyla visą šio sezono antrąją pusę. Prieš kelerius metus, kai F. Alonso perėjo į „Ferrari“, šios kalbos kuriam laikui buvo nutilusios, bet dabar ispano likimas aptariamas kiekvienų varžybų metu. Britų žurnalistas Jamesas Allenas pabandė apibendrinti šią situaciją, rašo F-1.lt

REKLAMA
REKLAMA

J. Allenas: „Lucos di Montezemolo atsistatydinimą iš „Ferrari“ kompanijos prezidento posto pagal efektą galima sulyginti su žemės drebėjimu, o dabar mes matome to pasekmes – situacija šioje komandoje prarado stabilumą ir vėl prasidėjo kalbos dėl F. Alonso ateities.

REKLAMA

Singapūre buvo aiškiai matyti, kad F. Alonso šioje komandoje jaučiasi blogai. Užkulisiuose svarstomas jo perėjimo į „Red Bull“, o S. Vettelio – į „Ferrari“ klausimas, be to, kalbama, kad F. Alonso prašo per daug pinigų iš „Ferrari“ už kontrakto pratęsimą po 2016 metų. „Ferrari“ vadovybėje tikrai yra tokių, kurie norėtų F. Alonso iškeisti į S. Vettelį, bet Niki Lauda naujajam „Ferrari“ vadovui Sergio Marchionne neseniai pasakė, kad jei jie paleis F. Alonso, tai jei niekada nesugebės atstatyti „Ferrari“ šlovės.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu pats F. Alonso dabar įvertina situaciją. Ar sugebės M. Mattiacci pasiekti progreso? Ar sugebės Jamesas Allisonas sukonstruoti tikrai labai greitą bolidą kitam sezonui? Ar sugebės motoristai sukurti tikrai pajėgią naują hibridinę jėgainę?

Kaip ir po Enzo Ferrari mirties 1988 metais italų komanda yra draskoma prieštaravimų, o ir istorinė FIAT koncerno įtaka „Ferrari“ kompanijai niekada nebuvo naudinga. Tai ne sutapimas, kad didžiausių laimėjimų „Ferrari“ pasiekė tada, kai sporto padaliniui vadovavo Jeanas Todtas. Iš vienos pusės, jis buvo labai stiprus vadovas, iš kitos – puikiai saugojo komandą nuo Italijos spaudos. To rezultatas – inžinieriai, pilotai ir kiti specialistai galėjo puikiai tvarkytis su savo darbais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Būtent to dabar reikia F. Alonso ir J. Allisonui. Ar sugebės M. Mattiacci užtikrinti tokią apsaugą? Jis yra stiprus vadovas, bet ar supranta, kad turi komandą apsaugoti nuo FIAT ir vietinės spaudos puolimo? Išvaręs L. Montezemolo, S. Marchionne aiškiai parodė, kad jis stengsis neprarasti iniciatyvos, tame tarpe ir vadovaudamas F-1 komandai, o komandai reikia stabilumo, kad specialistai galėtų ramiai ir gerai dirbti savo darbą.

REKLAMA

Akivaizdu, kad F. Alonso nepatenkintas kai kurių inžinierių pakeitimu, kurie buvo išvaryti šiais metais. O kai kurių jis pats paprašė išeiti. F. Alonso gavo pasiūlymą iš „McLaren/Honda“, kur jis gali pereiti, ypač jei pajus, kad vėl galės dirbti vadovaujamas Rono Denniso. „Honda“ padarys viską, kad ispaną įtikintų, bet iki šiol „McLaren“ neturėjo jokių rimtų pasiekimų lenktynėse. Iš „Red Bull“ atėjęs Peteris Prodromou sustiprins komandą, bet iki 2015 m. ikisezoninių testų beliko 4 mėnesiai ir labai abejotina, a per šį laiką „Ferrari“ pavyks sukurti bolidą, važiuosiantį 2 sek. greičiau nei dabar. Laikas bėga.

REKLAMA

Kaip praneša Italijos šaltiniai, F. Alonso komanda nedavė garantijų, kad kitais metais jam duos konkurencingą bolidą ir ispanas pasakė, kad išeis iš komandos. Komentuodamas šią situaciją Singapūre, M. Mattiacci atsargiai pasakė: „Alonso pasilieka komandoje, bent jau šiam momentui“.

Vienas senas žurnalistas pasakė, kad jei F. Alonso nuspręs pasitraukti nepasibaigus galiojančiam kontraktui su „Ferrari“, komandai jis privalės sumokėti 30 mln. eurų išeitinę kompensaciją. Nereikia abejoti, kad „Honda“ iš karto pasirašytų tokį čekį. Kuomet Rosas Brawnas vadovavo „Honda F1 Team“, jei irgi norėjo gauti F. Alonso. Tada japonų komandai nepavyko, bet noras išliko labai didelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dabar ispanas daugiau galvoja apie savo perspektyvas 2016 m., o ne kitais metais, nes 2015 m. sezonas bus pirmasis „Honda“ koncernui, o „Mercedes“, matyt, dar labiau patobulins savo bolidą ir išsaugos pranašumą.

Jei F. Alonso priims „Hondos“ pasiūlymą, tai „Ferrari“ gali tikėtis gauti S. Vettelį. Akivaizdu, kad „Red Bull“ nenori atiduoti vokiečio, o ir pats Sebas yra susietas sutartimi su rėmėju „Infiniti“. Bernie Ecclestone‘ui labai norėtųsi matyti S. Vettelį „Ferrari“ komandoje, kad jam pavyktų pakartoti 20 metų senumo istoriją, kai į „Ferrari“ buvo pakviestas Michaelis Schumacheris.

REKLAMA

Vetteliui, kaip ir Alonso, reikia permainų, reikia naujų iššūkių. „Red Bull“ turi labai gerą atsvarą – Danielį Ricciardo, yra ir geras rezervas – Daniilas Kvyatas – rusų pilotą labai gerai vertina uždarajame parke. Taip, komanda norėtų, kad rusas dar vieną sezoną praleistų „Toro Rosso“, bet juk ir pats Vettelis irgi atėjo į „Red Bull“ po vieno sezono „Toro Rosso“ komandoje ir neblogai susitvarkė.

Jaučiu, kad dar iki sezono pabaigos mes sulauksime ne vienos sensacijos“.

Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų