Lietuviai dėl automobilyje kilusio gaisro ir sugedusio variklio prarado galimybę toliau varžytis bendroje įskaitoje, tačiau per laisvą dieną mechanikai atgaivino variklį ir E. Juškauskas su A. Paliukėnu važiavo toliau „Dakar Experience“ kategorijoje. Aštuntajame etape lietuvius ištiko dar viena nesėkmė – po šuolio per kopą lūžo „Toyota Hilux“ automobilio galinė pakaba. E. Juškauskas ir A. Paliukėnas sugebėjo grįžti į bivaką ir norėjo tęsti lenktynes. Mechanikai taip pat buvo pasiryžę, jei reikės, per naktį sutaisyti automobilį. Deja, Dakaro ralio organizatoriai lietuviams pranešė negailestingą žinią – ralio pratęsti jie nebegalės, nes visas galimybes jau išnaudojo.
Į Lietuvą grįžę E. Juškauskas ir A. Paliukėnas sutartinai tvirtino, kad liko neužbaigtų darbų, todėl beveik yra tikri, kad į Dakarą sugrįš ir kitais metais. Lietuviai tikino, kad šiam raliui neturėjo daug laiko pasiruošti, tačiau dabar jie turės daugiau galimybių dirbti kartu, kaupti patirtį ir geriau pasirodyti kitais metais.
„Labai norime važiuoti, o kai noras yra – bandysime rasti galimybes. Darbo, kurį planavome, nepadarėme, tai reikės grįžti padaryti tą darbą. Dar reikia, kad organizatoriai tikrai patvirtintų, jog bus Dakaras, mes susidėliotume viską į vietas, bet labai daug procentų, kad mes grįšime užbaigti savo darbą“, – kalbėjo E. Juškauskas.
Tai buvo pirmas Dakaras jums abiems. Papasakokite savo įspūdžius.
E. Juškauskas: Faina, kad teko visko paragauti. Teko pabandyti ir kopas, nors ne tiek, kiek dabar važiuojantys gauna. Viską pamatėme, nemažai dienų važiavome ir viskas buvo fainai. Neišgąsdino, traukia atgal.
A. Paliukėnas: Aš jau pasiilgau Dakaro, noriu grįžti atgal.
Kaip atrodė viskas iš šturmano pozicijos?
A. Paliukėnas: Pirmas kartas buvo neblogai, tačiau yra kur tobulėti, o kitais metais bus geriau.
Buvęs V. Žalos automobilio problemos išlindo ir jums. Ką darysite su automobiliu?
E. Juškauskas: Dabar tvarkysime, o vėliau žiūrėsime ir galvosime. Dabar planuojame susitvarkyti su šiuo automobiliu, dabar viską galutinai išsiaiškinome, susitvarkysime ir bus matyti.
Ar paaiškėjo, kodėl atsirado tepalo bėgimas iš pavarų dėžės?
E. Juškauskas: Į smulkmenas nelysime, buvo niuansų, bet sekančiais metais važiuosime su dvejomis greičių dėžėmis.
Kokių dar pamokų išmokote Dakare?
E. Juškauskas: Gal kai kuriose vietose reikia važiuoti ramiau, atsirinkti savo tempą. Galbūt mes net jį buvome atsirinkę. Važiuojant po gaisro galėjome pasitikrinti, kaip greitai reikia susitvarkyti gulint ant šono ir grįžti į trasą. Grįžus į trasą vėl turėjome problemų, bet jau nerizikavome antrą kartą užsidegti, nes gesintuvai jau buvo pasibaigę.
Ką galite pasakyti apie smėlio kasimą?
A. Paliukėnas: Tas iššūkis ne laikui buvo, todėl nebuvo varginantis.
E. Juškauskas: Mes važiavome jau neįskaitai, bet tikrai neskubėjome, nes nebuvo kur skubėti.
Esate vadinami perspektyviausi Dakaro naujokai Lietuvoje. Tas titulas kažkiek įpareigoja?
E. Juškauskas: Net nežinojome, kad taip vadina (šypsosi, – aut. past.). Likome nepadarę darbo, todėl prieš visuomenę norime užbaigti tai, ką pradėjome.
Jau turime oficialų pažadą, kad jus pamatysime kitų metų Dakare?
E. Juškauskas: 90 proc. tikrai, kad pamatysite, bet visko juk būna.
Kas dabar jūsų laukia grįžus į Lietuvą?
E. Juškauskas: Turėsime treniruočių, nes šiais metais tik balandžio mėnesį susipažinome ir pradėjome programą. Važiuosime į užsienio varžybas, dar nežinome tiksliai kaip, bet tikrai ruošimės daugiau nei ruošėmės šį kartą.
Ar būsite toliau su „Team Pitlane“?
E. Juškauskas: Po Dakaro sėsime, pažiūrėsime, dar negrįžo Benediktas. Mes dar tik grįžome, viską pradėsime dėlioti vėliau.