„Dream 2 Drive“ čempionato finale susitiko 6 greičiausi iš 868 dalyvių. Estijos „Porsche Ring“ trasoje jų laukė 3 rungtys, kuriose finalininkai rinko taškus. Nepaisant to, kad visi atrankos etapai vyko simuliatoriuose, pirmiausiai dalyviai aiškinosi, kuris yra greičiausias trasoje su tikru automobiliu.
Nenusileido daugiau patyrusiems
Šiai užduočiai buvo skirtas išskirtinis, greitas ir visiškai naujas BMW M2 automobilis iš „BMW Lietuva Driving Experience“ programos, kurioje jau ne vienus metus treneriais dirba „Dream 2. Drive“ lenktynininkai. Tiesa, trasa buvo kiek sutrumpinta ir gerokai sulėtinta, kad finalas nesibaigtų anksčiau laiko. Pirmasis startavo Grantas Kareckas, kuris jau turi 18 metų, bet dar neturi vairuotojo pažymėjimo. Paskutiniuoju bandymu jis įvažiavo greičiausią ratą, kurio kitiems dalyviams nepavyko pagerinti. Šį faktą reikėtų trumpam įsidėmėti.
Tiesa, dalyviai lenktyniavo ne pagal greičiausio rato laiką, bet pagal 4 ratų laiko sumą. Greičiausias čia buvo Simonas Urbonas ir tai neturėtų stebinti, nes jis yra nekart dalyvavęs „Time Attack“ tipo lenktynėse su gatviniu automobiliu. Už jo – nežymiai atsilikęs Domantas Varnys, kuriam važiavimas automobiliu trasoje irgi nėra naujiena: jis yra važiavęs Baltijos šalių monoklasės lenktynėse „BMW 325 Cup“. Trečiasis buvo G. Kareckas, tačiau pelnytas greičiausias ratas iš visų jam suteikė papildomą tašką bendroje įskaitoje.
Jaunimas atsiplėšė
Antroji rungtis pareikalavo daugiau ištvermės nei tikslumo. Dalyviams reikėjo važiuoti lenktyniniu kartingu 8 ratus ir vėl dėl geriausio suminio laiko. „Dream 2 Drive“ komanda taip pat lenktyniauja ir kartingų čempionatuose, todėl puikiai žino, kad tokia rungtis iš tikrųjų parodys, kas yra fiziškai pasiruošęs tapti lenktynininku.
Geriausiai čia pasirodė du jauniausi lenktynininkai, kurie ne tik demonstravo puikią fizinę formą, bet ir drąsą neatleidžiant „gazo“ S formos posūkiuose. Čia visiškai dominavo Tadas Juknevičius, kuris šiuo metu lenktyniauja „Veloce“ esporto komandoje. Jis taip pat įvažiavo ir greičiausią ratą. Nuo jo 2 sekundėm atsiliko G. Kareckas. Jiedu nuo kitų dalyvių atsiplėšė daugiau nei 10 sekundžių.
Netikėta net patiems
Suskaičiavus taškus, realaus vairavimo dalį vienu tašku laimėjo G. Kareckas, kuriam padėjo greičiausias ratas su BMW M2. Tuo pačiu jis gavo vietą „Dream 2 Drive“ komandoje ir startą savo pirmose lenktynėse rugsėjo pabaigoje Poznanėje, Lenkijoje.
Tiek vaikinui, tiek kartu atvykusiam jo tėčiui, tai buvo didelė staigmena. Abu neslėpė, kad važiavo į finalą su tikslu laimėti simuliatorių rungtį, nes G. Kareckas dar gyvenime nėra vairavęs tikro automobilio, jau nekalbant apie tokį galingą ir dar lenktynių trasoje.
Greitai įrodė savo talentą
Tačiau čia iššūkiai nesibaigė. Kitą dieną G. Karecko laukė pirmieji testai pilnos konfigūracijos trasoje su „BMW 325“ automobiliu. Tiesa, jis yra su mechanine pavarų dėže, o su tokia naujasis „Dream 2 Drive“ komandos pilotas dar nėra važiavęs. Todėl treniruočių dieną jis valandą praleido prie simuliatoriaus bandydamas susipažinti su trim pedalais ir kitokia vairavimo technika.
Po valandos jis pavaras jau mėtė kaip filme „Greiti ir isiutę“, todėl išvažiavęs į trasą pradėjo greitėti su kiekvienų ratu. Po kelių testų sesijų jis jau važiavo tokiu pačiu tempu kaip „Dream 2 Drive“ komandos pilotai, „BMW 325 Cup“ serijos lyderiai. Tik primename – G. Kareckas tą dieną pirmąkart sėdėjo lenktyniniame automobilyje.
Finalą teko nukelti
Tuo tarpu kova dėl kito čempionato prizo – teisės atstovauti Lietuvai „FIA Motorsport Games“ žaidynėse – nebuvo tokia sklandi. Po realių važiavimų finalo dalyviai sėdo prie simuliatorių. Pirmas lenktynes teko nutraukti, nes dviem dalyviam perkaito elektros lizdai. Startas buvo duotas iš naujo. Šiose lenktynėse vėl dominavo G. Kareckas, antras Tadas Juknevičius, o trečias – Simonas Urbonas.
Organizatoriai jau norėjo pradėti antras lenktynes, bet „užlūžo“ lenktynių serveriai ir nebuvo jokių ženklų, kad greitu metu jie atsigautų. Todėl buvo priimtas sprendimas lenktynes perkelti į kitą savaitę, o dalyviai galėjo startuoti iš savo simuliatorių.
Ir vėl – per plauką
Viskas startavo sklandžiai, bet po finišo teko atsiversti lenktynių taisykles, nes du dalyviai surinko vienodą taškų skaičių. Pirmas lenktynes laimėjo G. Kareckas, o už jo liko T. Juknevičius. Tačiau pastarasis laimėjo antras lenktynes už savęs palikdamas G. Karecką. Po lenktynių abu buvo surinkę po tiek pat taškų, tačiau G. Kareckas jau buvo laimėjęs realaus vairavimo rungtį ir pagal čempionato taisykles buvo pranašesnis už T. Juknevičių.
Taip G. Kareckui atiteko ir antras „Dream 2 Drive“ čempionato prizas. Spalio 23-27 dienomis jis vyks į „FIA Motorsport Games“ žaidynes, kur su Lietuvos vėliava varžysis simuliatorių rungtyje.
5 išpildytos svajonės
Per kiek daugiau nei mėnesį trukusią atranką iš viso virtualioje Monzos trasoje geriausius savo laikus pademonstravo net 868 dalyvių. Bendrai per visą atranką įvyko 2330 važiavimų arba 210 tūkst. kilometrų Monzos trasoje. Šių metų naujovė – atranka ir „Playstation“ platformoje, todėl visi norintys dalyvauti, tai nemokamai galėjo padaryti specialioje zonoje, „Topo centro“ parduotuvėse Vilniuje ir Kaune. Kova vyko iki paskutinės atrankos minutės, tačiau į kitą etapą pateko tik 64 dalyviai.
Kaip jau yra užkoduota „Dream2Drive“ projekto pavadinime – svarbiausias tikslas – paversti talentingų simuliatorių vairuotojų svajonę lenktyniauti tikrose trasose su tikrais lenktyniniais automobiliais.
Nuo 2017 metų, kuomet startavo šis čempionatas, Lietuvos žiedinių lenktynių bendruomenę papildė keli visiškai nauji, bet neįtikėtinai konkurencingi lenktynininkai: Martynas Sidunovas, Domantas Ladauskas, Tauras Gudinavičius ir Edvinas Žadeikis. Pirmųjų sezonų metu jie ne tik pelnė pirmus podiumus, bet ir toliau tęsia karjeras kaip lenktynininkai ir sportinio vairavimo treneriai.