Po trijų Latvijos ralio čempionato etapų (“Winter", “Sarma" ir “Talsi") 2WD grupės įskaitoje pirmauja “Automaksis" komandos Roko Kvaraciejaus ir Mariaus Samuolio ekipažas. Įdomiausia tai, kad Rokui Kvaraciejui dar nėra 18 metų ir šis lenktynininkas net neturi vairuotojo pažymėjimo.
Trumpas dosjė
Vairuotojas Rokas Kvaraciejus (g. 1992 m. rugpjūčio 17 d. Vilniuje) 2007-2008 m. dalyvavo Lietuvos kroso ir ralio kroso čempionatuose (“VW Golf III" divizionas) bei užėmė 3-ą vietą ralio kroso čempionate 2008-aisiais.
Ralyje – “Aplink Lietuvą" - debiutavo 2008 m. (šurmanas Paulius Balčiūnas, “Renault Clio"). 2009 m. Lietuvos ralio čempionato N2000 klasės I vairuotojų įskaitoje užėmė 6 vietą, debiutavo raliuose Latvijoje ir Estijoje.
Šturmanas Marius Samuolis (g. 1983 m. birželio 8 d., Vilniuje) debiutavo 2006 m. “Snow Rally" ralyje Švedijoje (NEZ čempionato I etapas, vairuotojas Vaidas Barakauskas, “Mitsubishi Lancer Evo VIII"), dalyvavo raliuose Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje (geriausias pasiekimas - 4-oji vieta absoliučioje įskaitoje “Cesio" ralyje, kuris buvo NEZ ir Latvijos čempionatų bei Baltijos taurės etapas). 2009 m. Lietuvos ralio čempionato N2000 klasės II vairuotojų įskaitoje užėmė 6 vietą.
Į bendrą ekipažą R. Kvaraciejus ir M. Samuolis susibūrė 2009 m. pavasarį ir kartu startavo Lietuvos čempionato II etape “Swedbank" ralyje, kurio nebaigė dėl automobilio gedimo. Dar vienas etapas – “Aplink Lietuvą – buvo nebaigtas sugedus pavarų dėžei, o geriausiai pasirodyti pavyko “Aukštaitijos" ralyje – 20 vieta absoliučioje įskaitoje ir 3 vieta N2000 klasėje.
Ekipažas dalyvavo dviejuose raliuose Latvijoje (“Kurzeme" ir “Latvija-Kuldigas rudens") ir 2WD grupės įskaitoje užėmė atitinkamai 4 bei 2 vietas. 2009 m. sezoną R. Kvaraciejus ir M. Samuolis užbaigė avarija “Saaremaa" ralyje, Estijoje.
2010 m. Latvijos čempionato etapuose “Winter", “Sarma" ir “Talsi" raliuose ekipažas 2WD grupėje užėmė 2, 7 ir 3 vietas, nugalėjo šioje grupėje Baltijos čempionato I etape, o Rokas Kvaraciejus pirmauja jaunimo įskaitose tiek Latvijos, tiek Baltijos čempionatuose.
Reikia sukaupti kuo daugiau patirties
- Jau antrus metus esi jauniausias vairuotojas, dalyvaujantis šalies ralio čempionate. Kaip atsidūrei autosporte, nes kiek žinau, net neturėjai kartingo pradžiamokslio?
Rokas Kvaraciejus: Technika domėjausi nuo pat mažens, kieme lakstydavau su motoroleriu. Didžiausias “kablys" buvo, berods 2005-aisiais, kai teko stebėti WRC etapą Švedijoje. Na, o asflatas netraukia nuo pats mažens, patinka žvyras, šoninis slydimas. Atsiradus galimybei – “VW Golf III" divizione buvo galima važiuoti nuo 14 metų – pradėjau dalyvauti kroso ir ralio kroso čempionatuose. Tai buvo pirmoji patirtis autosporte. Tuomet per “Girdauskas Rally School" pratybas susipažinau su instruktoriumi Henriku Kazakausku, kuris ir tapo treneriu. Tada ir prasidėjo pirminės ralio treniruotės, pažintis su stenograma.
-Kaip susibūrėte į vieną ekipažą?
Marius Samuolis: Vienas pažįstamas pranešė, kad “Xtra" forume yra skelbimas, jog vienas vaikinas ieško šturmano. Per dvejus metus kažkaip pasiilgau ralio, tad susisiekiau su juo. Po savaitės atvažiavo būsimasis vairuotojas su treneriu, kuris išvydęs mano veidą tarė:"Ai, aš tave žinau". Na, ir pradėjome važiuoti.
-Dalyvavimas raliuose ne tik Lietuvoje – tai neatsitiktinumas? Juoba kad Marius jau gerai susipažinęs su kaimynų specifika?
R. K.: Pagrindinis tikslas – per kuo trumpesnį laiką sukaupti kuo daugiau patirties.
M. S.: Nepaisant to, kad 2006 m. teko dalyvauti nemažai ralių Latvijoje, realiai dabar viskas labai pasikeitę. Štai dabar “Talsi" ralyje gal tik viename greičio ruože trys atkarpėlės buvo važiuotos anksčiau. Pernykštis “Kurzemes" ralis buvo visiškai kitoks."Saaremaa" ralyje Estijoje su Vaidu nebaigėme net pirmo greičio ruožo."Kuldigos" ralio nevažiavome, “Cesio" šiemet nebus, “Rezeknės", “Madonos" ralių nebuvo – žodžiu viskas nauja ir man. Svarbiausia - susipažinome su publika, pamatėme, kad galime “kapotis" su tikrai rimtais varžovais. Tuo tarpu Lietuvoje dauguma važiuojančių važiuoja jau daugelį metų, visi viską žino, tad jokiu privalumų dalyvaudami tik antrą sezoną mes čia neturime. Kitoje valstybėje, kai “kapojiesi" su vietiniais, jaučiasi progresas.
-Kaip žiūrite į tai, kad Latvijos čempionate į 2WD grupę “suplakta" bene 11 įvairiausių klasių automobilių?
R. K.: Taip, technikos skirtumas labai akivaizdus. Kaip gali palyginti N3 klasės “Renault Clio" su “Citroen Xsara Kit Car" ar nieko nesveriančiu, “užbombintu" “Fiat 124" su sekvencine pavarų dėže? Bet užtat įdomu. Aišku, yra minusas – sunkesnės pergalės, tačiau iškovoti taškai žymiai svaresni. Bet kuriuo atveju pasiliksime prie N grupės, nes automobilio, paruošto pagal A grupės reikalavimus eksploatacija ir visa kita kainuoja nepalyginamai brangiau.
M. S.: Ir su N grupe yra dar laaaaabai daug kur padirbėti. Kita vertus šiemet Lietuvoje nesusidarė N2000 (N3) klasė, tad teko “peršokti" į galingesnę A2000 (A7) klasę. Tad ir Latvijoje nusprendėme registruoti A7 klasėje, nes joje mažiau dėmesio sulauksime ir iš techninės komisijos pusės, kuri labai pretenzingai tikrina N grupės automobilius.
-Kartu važiuojate dar tik metus su trupučiu. Kaip vyksta darbas su pagrindiniu dalyku – stenograma ir kokia kalba ji diktuojama?
R. K.: Lietuviškai – gimtoji kalba geriau lenda į smegenis. Kaip ekipažas nesame ilgametis, tad pasitaiko klaidų ir stenogramoje, ir Marius kartais suklysta, ir mano važiavimui iki tobulumo dar labai toli. Tad su kiekvienu raliu pageriname tiek stenogramą, tiek skaitymą, tiek važiavimą. Pasitaikius progai su treniruočių automobiliu kur nors išvažiuojame pasibandyti, kaip sakoma - “akį atidirbinėti".
M. S.: Kelis pirmus ralius buvo sunku, nes mūsų posūkiai žymimi nuo 1 iki 7 (7-as - tai kilpa su užsukimu į vidų), tuo tarpu kai važiavome su Vaidu, posūkių staigumas buvo žymimas atvirkščiai – nuo 1 iki 6. Tad teko persiorientuoti į atvirkštinį variantą. Ir atstumai dar kartais sumaišo padiktuoti laiku, nes įsivaizduoji, kad atstumas yra didesnis nei iš tiesų. Žodžiu, yra kur padirbėti. Na, o lietuviškai diktuoti jau priprasta nuo pat pradžių, nors, žinoma, pasitaikantys daugiaskiemeniai, ilgi lietuviški žodžiai nevisada turi teigiamą įtaką skaitymui, ko galbūt pavyktų išvengti rusų ar anglų kalbose.
-Tai šių metų planai kaip ir aiškūs – Lietuva, Latvija ir galbūt Estija?
R.K.: Paskutiniame “Vilniaus" ralyje nepasisekė – nuvažiavus kelis šimtus metrų nusisuko “granata". Dabar po kelių dienų laukia Latvijos čempionato etapas Madonoje, po 2 savaičių “Saulės" ralis Šiauliuose. Stengsimės kuo geriau pasirodyti Baltijos čempionato II etape “300 Lakes Rally" Zarasuose ir turime vilties dalyvauti finaliniame šio čempionato etape “Saaremaa" ralyje. Reikia tikėtis, kad tiek Lietuvos, tiek Latvijos čempionatuose pavyks išvengti gedimų ar tokių avarijų kaip pernai “Saaremaa" ralyje – atrodė, kad pavyks sugrįžti į kelią, tačiau pasimaišė kelmas, kurį kliudžius, automobilį atmetė atgal į mišką ir... pataikėme į medį.
- Sėkmės lenktynėse ir, žinoma, Rokui rugpjūčio mėnesį linkiu jau turėti vairuotojo pažymėjimą...
Trenerio ir komandos vadovo komentaras
Henrikas “Bocmanas" Kazakauskas: Rokas buvo “žalias" berniukas, viską reikėjo pradėti nuo nulio. Labai imlus, savo ruožtu gudrus ir užsisipyręs. Ramus, be nervų, atidžiai viską išklauso ir padaro ką reikia, turi nuostabią regimąją atmintį.
Mindaugas Žilionis