Per dešimt metų užaugusi naujoji automobilių sporto gerbėjų karta jau nebeprisimena „Kauno automobilininkų sporto klubo“, juo labiau retas žino, kad toks kažkada egzistavo. Tačiau visi puikiai žino „Žigulių“ guru Dovilą Čiutelę, kuriam, kartu su klubu „Halls Winter Rally“ bus pirmasis startas po ilgos pertraukos.
Į ralio trasas grįžta su keturiais ekipažais
„Kauno automobilininkų sporto klubą“ 1997 metais įregistravo senosios kartos „ralistas“ ir ilgametis „Kauno Rudens“ ralio organizatorius Vidmantas Čiutelė – automobilių sporto meistro Dovilo Čiutelės tėvas. Tačiau klubas teišgyveno 7-erius metus. Keičiantis kartoms, jų interesams ir požiūriams klubo veikla formaliai buvo sustabdyta.
Tačiau po dešimtmečio, praėjusių metų rugsėjo pabaigoje klubas vėl įgavo savo fizinę formą ir grįžo ten, kur buvo pradėtas, siekiant automobilių sportą grąžinti į geriausius laikus, kai svarbiausia buvo ne piniginės storis, o dešinės kojos svoris.
Utenoje vykstantis „Halls Winter Rally“ klubui bus ypatingas – jo vardas varžybose mirgės pirmą kartą per pastarąjį dešimtmetį. Ir net ant keturių automobilių – Dovilo Čiutelės „Lada 2105 VFTS“, Justo Tamašausko „Opel Astra“, Jono Pipiro „Škoda Fabia R2“ ir Manto Morkio „Renault Clio“.
D. Čiutelei galimybė pasidalinti žiniomis
Dovilo Čiutelės pasiruošimas pirmajam startui apsiriboja „Žigulio“ taisymu. „Prieš dalyvaujant „ADMV Lausitz“ ralyje Vokietijoje „penktukas“ buvo visiškai atnaujintas. Tiesiog nespėjome jo „sudrožti“, taigi dabar belieka sutvarkyti tam tikras smulkmenas. Štai, pavyzdžiui paskutinis ir vienas didžiausių mano galvos skausmų prieš ralį – durelės. Vargstu bandydamas priversti jas gerai užsidaryti,“ – humoro nestokojo automobilių sporto meistras.
Paklaustas apie pirmojo starto po „Kauno automobilininkų sporto klubo“ vėliava reikšmę Dovilas išliko subtilus: „Na, nuo to nevažiuosiu nei greičiau, nei lėčiau, tačiau labai džiugu, kad aš atstovausiu savo tėčio įkurtą klubą, kuris ateityje, tikiuosi, padės tikriesiems lenktynininkams, mokantiems tik „gazo“ spaudimo pagalba iškilti į viršų tarp tų, kurie moka gražiai šypsotis ir pozuoti. Ir be abejo, didžiausias malonumas yra atsiradusi galimybė pagaliau „išlieti“ per ilgus metus sukauptas žinias jauniesiems lenktynininkams.“
J. Tamašauskui svarbiausia sportinis interesas
Prie „Kauno automobilininkų sporto klubo“ prisijungė ir puikiai ralio gerbėjams žinomas Justas Tamašauskas, su „Opel Astra“ lenkiantis net beveik dvigubai galingesnius, visais ratais varomus automobilius.
„Visada norėjau būti tokioje komandoje, kurioje prioritetas yra ne finansai, o sportinis interesas. Taigi komanda puikiai pateisino lūkesčius.“ – Kalbėjo Justas Tamašauskas, šiemet vėl sieksiantis būti greičiausiu tarp priekiniais ratais varomų automobilių.
„Halls Winter Rally“ varžyboms jis jau pasiruošęs. „Opel Astra“ nepakitusi, tik atnaujinta, o keli savaitgaliai praleisti miškuose testuojant automobilį leido ištaisyti visas vaikiškas klaidas ir „susibendrauti“ su nauju šturmanu Stasiu Taraile.
J. Pipiras pilotuos Lietuvoje nematytą „Škoda Fabia R2“
Dar vienam komandos nariui Jonui Pipirui naujas bus ne tik klubas, bet ir automobilis. Trasose jis pasirodys su „Škoda Fabia R2“. „Jis – daug perspektyvesnis nei anksčiau turėtas „Renault Clio“. Greitesnis, stabilesnis, lengviau valdomas, konkurencingesnis.“ – kalbėjo Jonas. Tiesa, savo jėgas jis artėjantį sezoną bandys Latvijoje, kur yra atskira R2 klasė.
„Visi R2 klasės automobiliai labai panašūs, skiriasi tik keliomis arklio galiomis ir kaina. Taigi važiuojant šioje klasėje labiau išryškėja vairuotojo, o ne automobilio galimybės“ – savo pasirinkimą komentavo lenktynininkas, kuriam „Halls Winter Rally“ bus pirmoji rimta treniruotė šiuo automobiliu.
KASK ugdys „seno kirpimo“ lenktynininkus
Tuo tarpu klubo- vadovas Aleksandras Dainys tikisi, kad šis startas naujai atsikūrusiam „Kauno automobilininkų sporto klubui“ bus tarsi šuolis aukštyn į automobilių sporto elito padangę: "Su visa pagarba senos kartos automobilių sporto meistrams, kurių dėka automobilių sportas nebuvo užmirštas, noriu pasidžiaugti tuo, kad mūsų klubo idėjomis patikėjo ir potencialą pamatė ir verslo atstovai, kurie taip pat turėjo praeiti nelengvus laikus kad taptų lyderiais Lietuvai atgavus nepriklausomybę.
Kaunas - Lietuvos automobilizmo lopšys, todėl nekilo ne menkiausios abejonės atgaivinant legendinį "Kauno automobilininkų sporto klubą", suvienyti abipusės simbiozės principu senosios kartos sportininkus ir jaunimą, ir garsinti klubo vardą autosporto renginių metu Europoje. Turime atiduoti savo duoklę žmonėms, kurių dėka autosportas tapo populiarus Lietuvoje, kartu ir įnešti savo indėlį ne žodžiais, o darbais. Tai ir yra pats geriausias jausmas kai gali savo žiniomis, patirtimi pasidalinti su jaunąja karta, ir, pasitelkus jų energiją, sukurti daug naudos automobilių sporto gerbėjams ir visuomenei," – kalbėjo Aleksandras.