Utenos apylinkėse vykusiame pirmame šių metų ralyje – „Halls Winter rally 2012“ nugalėjo latvių Janio Vorobjovo ir Guntaro Zicano ekipažas, važiavę N4 klasės „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu. Jie trasą įveikė per 01:06:28.
Antroje vietoje liko Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius su „Mitsubishi Lancer Evo X“, jie nuo nugalėtojo atsiliko 22,6 sekundės.
Kitiems lietuviams pasisekė ne taip gerai: Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas liko ketvirtoje vietoje ir nuo nugalėtojo atsiliko 40 sekundžių.
Rokas Lipeikis ir Inga Lipeikytė liko aštunti, devintą vietą užėmė Benedikto Vanago ir Irinos Kolomeytsevos ekipažas.
Rezultatai:
Janis Vorobjovs ir Guntars Zicans Mitsubishi Lancer Evo X
Dominykas Butvilas ir Renatas Vaitkevičius Mitsubishi Lancer Evo X
Kaspar Koitla ir Andres Ots Mitsubishi Lancer Evo IX
Vytautas Švedas ir Žilvinas Sakalauskas Mitsubishi Lancer Evo X
Aivis Egle ir Andis Dauga Mitsubishi Lancer Evo X
Martins Svilis ir Aivis Aizsilnieks Mitsubishi Lancer Evo VIII
Maris Neikšans ir Ringolds Berzinš Mitsubishi Lancer Evo X
Rokas Lipeikis ir Inga Lipeikytė Mitsubishi Lancer Evo VIII
Benediktas Vanagas ir Irina Kolomeytseva Subaru Impreza WRX STI
Stanislav Travnikov ir Konstantin Samushiya Mitsubishi Lancer Evo VIII
Po šešių greičio ruožų greičiausi - estai
Lygiai aštuntą valandą ryto Utenoje startavo prestižinės „Halls Winter Rally 2012“ lenktynės. Ralio metu jo dalyvių laukė iš viso dvylika ruožų.
Varžyboms įpusėjus, lyderio vaidmens ėmėsi svečių ekipažas iš Estijos – Kasparas Koitla ir Andres Ots „Mitsubishi Lancer Evo IX“ automobiliu. Šešis pirmuosius greičio ruožus Kasparas įveikė per 31 min. 9 sek. Trasas jis įveikė vidutiniu 96,11 km/h greičiu.
Vos trimis sekundėmis nuo jo atsiliko Dominyko Butvilo ir Renato Vaitkevičiaus ekipažas. Jie važiavo praėjusių metų sezone matytu automobiliu – „Lancer Evolution X“. „Esu labai patenkintas rezultatais. Nors su automobiliu turėjome šiek tiek problemų: sušalo lango apipūtimas, todėl praradom šiek tiek laiko. Tęsiam kaip tęsiam – kažkur pasisekė, kažkur – ne. Startas – labai geras. Žmonių daug, todėl ir nuotaika gera.“ , – sakė D. Butvilas.
Lenktynininkas sunkiausią greičio ruožą įvardino trečiąjį ir ketvirtąjį: „Bet džiaugiuosi, kad sekėsi gerai važiuoti, nes ten reikia labai klausyti stenogramos. Tai yra naujas siauras greičio ruožas, kurio mes niekada nesame išbandę. Buvo lygios sąlygos užsieniečiams ir visiems lenktynininkams.“,- pasakojo lenktynininkas.
„Būtų linksmiau, jeigu pralenktume brolius – latvius daugiau nei praėjusiais metais. Visada sunkiau atvažiuoti į svečią šalį ir ten konkuruoti, bet latviai labai geri lenktynininkai. Todėl smagu keletą iš jų aplenkti.“ – po šešių greičio ruožų sakė D. Butvilas.
Tuo tarpu savo startu nepatenkintas liko Martynas Samuitis su naujuoju „Mitsubishi Lancer Evo X“ automobiliu: „Ketvirtajame greičio ruože stovėjome minutę laiko, nes kitas lenktynininkas turėjo problemų su varikliu. Žmonės jį pradėjo stumti nuo kelio. O ten buvo labai siaura vieta ir laukiau, kol nustums automobilį.“
8-ąją vietą užimantis lenktynininkas ir „Halls Winter Rally 2012“ organizatorius Benediktas Vanagas rezultatais liko patenkintas: „Turim gražų gerą orą. Džiaugiuosi, kad žiūrovai nepabūgo šalčio. Labai gražus renginys.“
„Kaip lenktynininkai esame pakankamai greiti, nors prieš ralį turėjome šiokių tokių techninių problemų. Ir tikrai būnant organizatoriumi ir lenktynininku – pakankamai sunku susikauptum tik raliui ir organizavimui. Sunkiausias greičio ruožas – pirmas ir antras. Jie yra pakankamai gerai žinomi visiems. Vienam ruože „kabinome“ sniego pusnį ir užsikimšo oro filtras – variklis negavo tinkamo oro kiekio. Teko važiuoti avariniu rėžimu. Iš tikrųjų nesame išvystę gero greičio.“, – pasakojo B. Vanagas.
Paklaustas ar spėjo pašalinti gedimus lenktynininkas atsakė: „Panašu, kad apžiūrėjome automobilį – dabar turėtų viskas būti pakankamai neblogai. Bandysime saugiai pasiekti finišą.“
Vienintelį ralyje „WRC“ automobilį vairuojantis Saulius Girdauskas, šiuo metu esantis 15-oje vietoje, paklaustas ar patenkintas pirmąją lenktynių dalimi atsakė: „Vertinu ramiai, gražiai. Kol kas džiaugiuosi. Manau, dabar – apšilimo etapas nepadariau daug klaidų, kurių negalėčiau ištaisyti. Automobilyje kai kur trūksta reguliacijos – žiemiam, šaltam orui. Momentais „paspringdavome“. Bet neperlenkiame lazdos – nereikalaujame daugiau iš automobilio negu gali. Ką buvome užsibrėžę prieš lenktynes, tą ir darome.“
Vienas iš ralio favoritų laikomas Vytautas Švedas pirmiausia prisiminė lenktynių priešistorę: „Pirmuoju startu džiaugiuosi, kad čia iš vis esame ir galime konkuruoti su greičiausiais Baltijos šalių lenktynininkais. Važiavimas nėra šimtu procentų užtikrintas – nesijaučiu kaip žuvis vandenyje. Mano nesėkmė praėjusį savaitgalį neleido turėti geros treniruotės ir testuoti automobilį. Nesu užtikrintas – važiuoju nuo nulio: mokinuosi jau kovos lauke, kaip reikia šaudyti. “
„Pirma pradžia tikrai nuteikė optimistiškai.“ , – sakė šiuo metu trečiąją vietą užimantis V. Švedas – manau, kuo toliau, tuo geriau. Su kiekvienu posūkiu jaučiuosi užtikrinčiau ir galiu važiuoti greičiau.“
Sunkiausius greičio ruožus V. Švedas įvardijo trečiąjį ir ketvirtąjį: „Pirmam važiuoti – nelengva. Dar viena kliūtis – „reikia visiems valyti kelią“ nėra jokių vėžių, geros atramos automobiliui. Ten buvo pakankamai minkštas gruntas ir manęs laukė didelis iššūkis.“
„Važiuodamas antrą kartą rezultatą pagerinau dešimt sekundžių.“ , – džiaugėsi lenktynininkas. „ Tuo tarpu mano pagrindiniai konkurentai demonstravo panašius rezultatus. Tu negali pabėgti nuo to, kas – neišvengiama. Turi važiuoti ten, kur nusipelnei. Tokia jau pirmojo numerio dalia.“
Lenktynės nepasisekė Deividui Jociui: „Nieko neišbandėme su naujuoju automobiliu. Ji yra gerokai senesnė negu konkurentų, su kuriais prieš tai lenktyniaudavome – reikėjo „paspausti“. O šiaip tai benzino neužsipyliau po ketvirto greičio ruožo – pradėjo baiginėtis jau penktajame. To pasakoje viename iš tramplynų kuro siurblys pagavo oro ir „susisukome“ – pataikėme į namo kampą. Apgadinome automobilio šoną: dvejas duris. Panašu, kad vienas iš saugos vamzdžių įlinkęs.“
Lenktynininkas Ramūnas Čepkauskas guodėsi prakiurusiu ratu, kuris sutrukdė pasiekti gerų rezultatų: „Trečiajame greičio ruože važiavome su dviem ratais, visus likusius ruožus buvome su nuleistomis padangomis. Rezultato visiškai nėra, bet džiaugiamės kad atvažiavome iki pirmo rato finišo. Pakeisime ratus ir viską sudėliosime, tuomet važiuosime toliau. Šis blogas rezultatas gali pasireikšti sezono pabaigoje, tikėkimės, kad viskas klostysis gerai. Daugiau problemų nėra.“
TAIP PAT SKAITYKITE:
Lenktynininkas B. Vanagas: sunku organizuoti ralį ir dar jame dalyvauti