Kačerginės „Nemuno žiedo“ lenktynių trasa visą praėjusį šeštadienį skendo dūmuose: čia vyko Rytų Europos „drifto“ čempionato (EEDC) varžybos. Pirmą kartą tokio lygio renginyje nugalėjo lietuvis – Aurimas Bakchis. Specialiai šioms varžyboms atvykęs iš JAV, kur dalyvauja šios šalies šoninio slydimo čempionate, A.Bakchis savo stabiliais važiavimais nepaliko vilčių kitiems dalyviams, teigiama pranešime spaudai.
Praėjusios savaitės pradžioje atvykęs į Lietuvą, A.Bakchis neslėpė sieksiantis nugalėti. Stipriausiame pasaulyje šoninio slydimo „Formula Drift“ čempionate dalyvaujantis vaikinas greitai adaptavosi prie Europos trasų ypatumų ir prie naujo automobilio. „Driftui“ paruoštą 600 AG išvystantį „Lexus SC“ A.Bakchiui paskolino Timas Simniška, praeityje buvęs Lietuvos „Drifto karaliumi“.
„Ši trasa – visiškai kitokia nei įprasta „Formula Drift“. JAV tokių greitų šoninio slydimo trasų mes neturime, važiavimo stilius čia irgi kitoks“, – pasibaigus apdovanojimų ceremonijai pasakojo A.Bakchis.
Tokio tipo trasoje daugelis sportininkų važiavo pirmą kartą gyvenime – didelis pradinis greitis ir trasos nuolydis trims tūkstančiams susirinkusių žiūrovų leido mėgautis ne tik Lietuvoje, bet ir visoje Rytų Europoje dar nematytais vaizdais. Kai kurių dalyvių greitis prieš pirmąjį posūkį siekė 180 km/val. ir daugiau.
Treniruotės neapsiėjo be sportinių incidentų
Šeštadienio rytą vykusiose treniruotėse netrūko smulkių lenktyninių incidentų – ne vienas sportininkas išbandė „Nemuno žiedo“ trasos žolės bei žvyro paviršių nelygumus. Ne visų automobiliai buvo pajėgūs susidoroti su didžiulėmis apkrovomis, ne kiekvienam vairuotojui pavyko išvengti klaidų.
Vienas jų – rusas Sergejus Kabarginas – patyrė rimtesnį incidentą. Jo automobiliui „Toyota Supra“ slystant apie 120 km/val. greičiu užsikirto vairas ir nevaldomas automobilis nuskriejo į trasos atitvarus, kuriuos peršoko ir treniruotes baigė griovyje. Incidento vietoje buvo du fotografai, per kuriuos automobilis tiesiogine to žodžio prasme peršoko. Nors skrendantis automobilis nė vieno nekliudė, nedidelių sužalojimų vaikinams išvengti nepavyko – staigiai palinkęs trasos atitvaras vienam jų kainavo skilusį delnikaulį, kitam – skilusius du rankos pirštus.
Kvalifikacijoje geriausi – kaimynai
Pirmas šoninio slydimo varžybų etapas – kvalifikacija geriausiai pavyko Lietuvos kaimynams. Jų atstovo Kristapo Blušo, vairuojančio 3 serijos BMW (E46), važiavimai buvo įvertinti geriausiai. Nors latvio automobilį kamavo techninės problemos, trečiasis jo važiavimas teisėjų buvo įvertintas net 90 balų iš 100.
Antrą ir trečią vietas pasidalijo latviai, „PUZ drift team“ komandos nariai, vairuojantys BMW 3 (E30): Marcinas Mospinekas ir Grzegorzas Hypkis. Ketvirtoje vietoje liko lietuvis Mantas Kulvinskas su tokiu pat BMW modeliu.
A.Bakchis, važiavęs kiek lėčiau nei konkurentai, kvalifikacijoje liko dešimtas. Praėjusiais metais Lietuvoje vykusiame EEDC etape antrą vietą užėmusiam Izidoriui Paukščiui šis varžybų etapas susiklostė nesėkmingai – jo „Nissan 200SX S14“ kamavo techninės problemos ir kvalifikacijoje jis liko paskutinis.
Stabilumas garantavo pergalę
Antrojo šoninio slydimo varžybų etapo – porinių važiavimų – pradžia lietuviams nebuvo sėkminga. Iš penkių į „Top 16“ patekusių tautiečių tolyn žengė vos vienas – A.Bakchis. Arnoldas Bernackas, Andrius Vasiliauskas ir Kęstutis Petronis turėjo pripažinti kitų sportininkų pranašumą, o M.Kulvinskui viduryje važiavimo lūžo amortizatorius.
A.Bakchis, važiuodamas ne taip įspūdingai kaip kiti, tačiau itin stabiliai, šlavė konkurentus vieną po kito. „Top 4“ etape lietuviui šypsojosi sėkmė – pusfinalyje kovodamas su lenku G.Hypkio BMW, žaliasis „Lexus SC“ neatrodė pranašesnis iki paskutinio trasos posūkio, kurį šalies kaimynės atstovas baigė už trasos ribų. Lenko sukeltu rusvų dūmų debesiu ypač džiaugėsi varžybas stebėjusi tūkstantinė žiūrovų minia – renginio vedėjai „radistai“ buvo prižadėję, kad laimėjęs A.Bakchis visiems „statys“ gėrimus tos dienos vakare vykusiame vakarėlyje.
Dar daugiau žiūrovų ovacijų sukėlė finalinė kova, kurioje susitiko A.Bakchis ir kvalifikacijos nugalėtojas K.Blušas. Ji buvo kartojama – pirmame poriniame važiavime latvis turėjo persvarą, tačiau ją ištirpdė paskutiniame trasos metre padaryta klaida – numuštas kūgelis. Antrasis geriausių Rytų Europos „drifterių“ susirėmimas buvo tarsi pirmojo kopija – vėl K.Blušo pranašumas ir klaida toje pačioje vietoje.
„Jums nepatiko tas kūgelis? Man irgi, tai ir numušdavau visada“, – juokavo antrą vietą užėmęs latvis. Jis neslėpė džiaugsmo šiomis varžybomis – anot K.Blušo, šią trasą įsimins visi varžybose dalyvavę „drifteriai“. Latvis užtikrino čia atvažiuosiantis ir kitąmet.
A.Bakchis po pergalės išliko santūrus ir pripažino – ilgos varžybos jį išvargino. „Pradžioje bandėme sureguliuoti kai kuriuos automobilio parametrus. Tačiau vėliau, kai nieko nebekeitėme, vis geriau priprasdavau prie automobilio ir su kiekvienu važiavimu jaučiausi geriau“, – tik išlipęs iš žaliojo „lexusiuku“ vadinamo automobilio pasakojo geriausias pastarojo savaitgalio Rytų Europos „drifteris“.