Apie tai, ko galime pasimokyti iš praėjusių metų ir į ką vertėtų atkreipti dėmesį planuojantis šiuos – kalbamės su Vilniaus „Avia Solutions Group“ arenos vadovu Andriumi Žiauberiu.
Kaip manote, ar žmonės vis dar bijo eiti į renginius, ką matėme pandemijos metu?
Koronaviruso baimė renginių lankytojų tarpe tikrai niekur neišnyko, bet lapkričio ir gruodžio mėnesiais Lietuvoje vykę renginiai, surinkę tūkstantines minias, rodo, jog ta baimė yra sumažėjusi iki minimumo, o tam tikrų amžiaus grupių tarpe – beveik lygi nuliui. Mano jau minėta pastarųjų mėnesių renginių sėkmė įrodė, kad aukšta renginių kokybė nugali žmonių baimes.
Ar „Avia Solutions Group“ arenoje turėjote tokių renginių?
Taip, virtualių ir hibridinių renginių transliacijas pradėjome dar 2020 metais, o prieš metus specialiai tam pritaikėme net kelias arenos erdves.
Visgi, mūsų įmonės patirtis rodo, kad Lietuvoje dar tikrai nesame prisijaukinę tokio renginių formato, todėl tai pareikalaus daug įdirbio. Kol kas hibridiniai renginiai labiausiai pasiteisino konferencijoms bei didžiųjų teatrų premjeroms, bet net neabejoju, kad užsienio renginių rinkos tendencijos ateityje neaplenks ir Lietuvos. Bet kuriuo atveju, pastarieji dveji metai parodė, kaip staigiai situacija rinkoje gali pasikeisti, todėl tikiu, kad vienas iš dalykų, kurį tikrai išmokome per pandemiją – visada turėti planą B.
Kaip bendrai vertinate Lietuvos renginių rinkos lygį?
Vertinu tikrai puikiai, bet labiau mėgstu kalbėti apie rezultatus. Po rudenį vykusio Pasaulio salės futbolo čempionato FIFA žiniasklaidos operacijų vadovas sakė, kad organizuoti tokį turnyrą mūsų šalyje buvo vienas malonumas, nes turime modernias ir prižiūrėtas arenas bei labai pažangią infrastruktūrą. Nors mūsų tik 2,8 milijono, savo kūrybiškais sprendimais, infrastruktūra bei renginių kokybe neretai lygiuojamės ar net lenkiame ir didesnes ar ekonomiškai stipresnes valstybes. Turbūt per paskutinius keletą mėnesių jau visi pastebėjote kiek daug tarptautinių atlikėjų ir renginių renkasi mūsų šalį. Savo renginių rinkoje tikrai turime kuo džiaugtis ir didžiuotis, todėl sustokime, atraskime savo išskirtinumą bei stiprybes ir garsiai tuo džiaukimės.
Ar tiesa, kad šiemet pradėsite „Avia Solutions Group“ arenos rekonstrukciją?
Taip, rudenį užsidarysime maždaug metų laikotarpiui, tačiau iki rekonstrukcijos arena veiks pilnu pajėgumu, turime suplanavę daugybę puikių ir labai įvairių renginių. Na, o 2023 metais atversime duris visiškai pasikeitę – ne tik tapsime didžiausia bei pažangiausia arena Šiaurės Europoje, bet ir turėsime didesnę areną, nei maždaug 30 Europos valstybių. Arenoje taip pat planuojame įrengti muziejų, restoranų, parduotuvių, vaikų žaidimų zonas ir šeimos erdves. Kuriame vieną pažangiausių mobiliųjų aplikacijų Europos arenų tarpe, ženkliai pagerinsiančią lankytojo patirtį.
Kalbu apie tokius dalykus, kaip greitesnis patekimas į areną, maisto užsakymas ir apmokėjimas nė nepakilus iš savo vietos, efektyvesni parkingo sprendimai ir ženkliai padidėjęs vartotojo įtraukimas renginio metu, nei yra dabar. Arena taps daug daugiau negu renginių erdvė – tai didžiulis pramogų kompleksas, paremtas inovatyviausiais technologiniais sprendimais.
Sklinda gandai, kad kuriasi naujas krepšinio klubas, kuris žais jūsų arenoje. Ar tai tiesa?
Taip, jau greitai Vilniuje turėsime naują, modernią ir labai ambicingą krepšinio komandą. Dideli tikslai komandai bus keliami nuo pat pirmos dienos, todėl Lietuvos rinka klubas tikrai neapsiribos. Klubas bus paremtas inovatyviausiais technologiniais sprendimais ir tvariu investavimo verslo modeliu. Sirgalių bendruomenė bus kertinis klubo veiklos akmuo, todėl nuo pat pradžių bus kuriama krepšinio bendruomenė, kuri prisidės tiek prie klubo kūrimo, tiek prie jo valdymo. Taip pat aktyviai planuojami krepšinio eksporto elementai. Apie būsimą klubą netrukus viską sužinosite, tačiau galiu atskleisti, jog tai vienas ambicingiausių projektų, prie kurio yra tekę prisiliesti.