„Ferrari“ komandos vadovas Maurizio Arrivabene po lenktynių finišo Bahreine pažymėjo, kad jei ne klaidos, kurias padarė Sebastianas Vettelis, ant podiumo galėjo pakilti abu „Ferrari“ pilotai, rašo F-1.lt.
- Gal galite plačiau papasakoti apie lenktynes, kadangi taktiniai sprendimai kai kuriais varžybų momentais buvo labai sudėtingi. Iš dalies – kas ten įvyko parenkant padangų mišinius Kimiui Raikkonenui?
- Ne, jokių sudėtingų momentų nebuvo. Mes sukūrėme labai kietas strategijas abiem pilotams, bet vėliau S. Vettelis padarė keletą klaidų. Viena iš jų, labai rimta, buvo lenktynių pradžioje, dėl to reikėjo jam pakeisti strategiją. Kimis kažkuriuo momentu abejojo jam naudojamos taktikos teisingumu, bet mes jį įtikinome, jog jam nekeisime iš anksto numatytos taktikos. Jis veikė labai disciplinuotai, vykdė komandos instrukcijas ir galiausiai rezultatas buvo labai geras. Kai dėl Sebastiano, tai jis keletą kartų klydo, bet nepamirškime, ko jis pasiekė iki šio etapo – laimėjo lenktynes ir du kartus kilo ant podiumo. Visi mes esame žmonės, klaidų gali padaryti visi, būtent tame ir yra mūsų sporto žavesys.
Dabar komanda toliau vystysis, modernizuos bolidą, smarkiai atnaujintą versiją mes atvešime į birželį vyksiantį Kanados GP etapą. Aš esu labai patenkintas Kimiu ir turiu progą pranešti, kad nors kol kas kontrakto su suomiu mes dar nepasirašome, bet aš matau ankstesnį Kimį. Dabar mūsų komanda turi du labai stiprius pilotus.
- Šio sezono pradžioje „Ferrari“ demonstruoja labai gerą tempą. Bahreine jūs buvote konkurencingi ir per kvalifikaciją, o per lenktynes galėjote lygiomis varžytis su „Mercedes“. Ar jūs manote, kad tai yra realus jūsų komandos lygis?
- Taip, tai realybė. Penktadienį mes matėme, kad mūsų greitis buvo labai geras, bet per lenktynes buvo kitokios temperatūros, kodėl mes koregavome savo taktiką atitinkamai su pasikeitusiomis sąlygomis. Jei per lenktynes viskas klostytųsi idealiai, ant podiumo būtų užlipę abu mūsų pilotai, aš tuo neabejoju. Nesakysiu kokia tvarka jie būtų finišavę, bet abu būtų tarp prizininkų. Apie pozicijas nekalbėsiu, nes to aš nežinau.
- Ar jūs manote, kad Kimis jau atgavo savo buvusią formą, bet tą patį galima pasakyti apskritai apie visą „Ferrari“ komandą. Kokios yra jūsų sėkmės priežastys, gal visų pirma, jėgos agregatai? Kokį faktorių jūs laikote pačiu svarbiausiu?
- Viską reikia vertinti kompleksiškai. Bet pirmiausia dėl mūsų jėgainės. Noriu aiškiai pasakyti: jei komandos neturėtų galimybės naudoti leidžiamus sąlyginius balus, ko pasiekė būtent „Ferrari“ per Strateginės grupės posėdį pernai gruodį, visi negalėtų modernizuoti savo jėgainių.
Jau vėliau, kai jūs turite labai gerą jėgainę, reikia sukurti gerą važiuoklę su puikia aerodinamika ir pan. Todėl aš noriu padėkoti visiems, dirbantiems Maranelle už tai, kad jie per tris mėnesius sugebėjo smarkiai patobulinti jėgainę ir pasiekė pažangos visose kitose srityse.
Prisimenu, kai gruodžio pradžioje kartu su Simone Resta žiūrėjome į naujus jėgainės komponentus ir aš paklausiau: ką galima padaryti norint pakeisti važiuoklės svorį ir mašinos balansą pastūmėti į priekį? Todėl, kad Kimis mėgsta, kai priekiniai ratai gerai „laiko trasą“, o ir Sebui tai labai patinka. Specialistai man pasakė, kad tam reikia mažiausiai 6 mėnesių. Aš pasidomėjau, ar įmanoma tai padaryti per tris mėnesius, jie pasakė, kad tam reikia dirbti kiauras paras. Tada aš pasakiau: „Pirmyn. Aš irgi prie jūsų prisijungiu“.
- Gal galite smulkiau papasakoti apie taktinius sprendimus? Ar jūs dar iki starto nutarėte, kad abu pilotai vidurinę lenktynių atkarpą važiuos su vidutinėmis padangoms? O po to, po S. Vettelio klaidos, jam teko pakeisti taktiką?
- Aš jau sakiau, kad paslapčių neturiu. Taip, būtent taip mes ir pasielgėme. Sebo atveju teko pereiti prie plano „B“, o Kimis važiavo pagal išankstinę taktiką. Mes privalėjome laikytis agresyvios taktikos, nes kitaip varžytis su „Mercedes“ būtų neįmanoma...
- Ar jus džiugina Bahreino rezultatai?
- Taip, aš patenkintas ir S. Vettelio pasirodymu, nors jis ne kartą suklydo, ir K. Raikkoneno rezultatais. Mes turime du labai stiprius lenktynininkus, būtent to aš ir norėjau.
- Gal galite pakomentuoti du momentus: kiek Kimio rezultatas Bahreine turi įtakos jo kontrakto pratęsimui kitiems metams. Antra – ar tarp jūsų ir L. Hamiltono buvo kokie nors pokalbiai apie brito galimybes pereiti į „Ferrari“ komandą? Apie tai sklando daug gandų...
- Gal Lewisas skambino jums, bet man jis tikrai neskambino. Kiekvienas lenktynininkas iš techninio aptarnavimo juostos norėtų lenktyniauti už „Ferrari“ komandą, tai yra normalu. Net jei jūs ne kartą esate laimėjęs pasaulio čempiono titulą. Noriu pasakyti, kad mes esame patenkinti abiem mūsų pilotais. Kai dėl K. Raikkoneno tai dar kartą pasikartosiu: aš jam pasakiau, kad viskas priklausys nuo rezultatų. Bahreine jis parodė, kad yra puikus lenktynininkas.
Jei šiandien manęs paklausite, ar suomis nusipelnė kontrakto pratęsimo, aš atsakysiu, kad – taip. Ir nors tai sakau, aš nenoriu, kad jis užmigtų per varžybas, aš noriu, kad jis visuomet būtų žvalus. Supraskite, kad Kimis geriau lenktyniauja, kai jis turi kokių nors rūpesčių, kai yra koks nors stimulas. Tai galite pavadinti mano psichologiniu spaudimu jam. Kol kas kontrakto nėra. Kartais aš išsitraukiu rašiklį, bet vėliau vėl jį paslepiu, tuo tarpu Kimis lipa ant podiumo.
- Per lenktynes Bahreine S. Vetteliui teko keisti bolido nosį. Ar tai buvo jo klaidos rezultatas? Ar žinote, kodėl tai buvo padaryta? Ir kodėl lenktynių pabaigoje jis nesugebėjo aplenkti V. Botto?
- Sebastianas yra labai sąžiningas žmogus, jis nebando ieškoti kokių nors pasiteisinimų, todėl jis iš karto pripažino savo klaidą. Kai jis neišlaikė mašinos trasoje viename iš posūkių, ji atsidūrė ant žvyro – būtent ten buvo pažeistas priekinis sparnas. Man patinka jų tiesumas, tuo pasižymi abu pilotai – tiek Sebastianas, tiek Kimis. Kai dėl situacijos su V. Bottu, tai jūs žinote: kai pilotas keletą ratų važiuoja arti už varžovo, padangų dėvėjimasis padidėja. Vėliau, kai Sebas turėjo realų šansą lenkti Bottą, prieš posūkį jis pajudėjo į šoną, tačiau ten pat pajudėjo ir „Williams“ pilotas, S. Vetteliui teko staigiai stabdyti, o po to padangos jau buvo labai blogos būklės.
- Jei Sebastianas nebūtų suklydęs ir finišuotų prieš K. Raikkoneną, komanda uždirbtų lygiai tiek pat taškų Konstruktorių įskaitoje, bet asmeninėje įskaitoje jis būtų arčiau Lewiso. Kas jums svarbiau – komandinė ar asmeninė įskaita?
- Jei tęsime mūsų komandos tradicijas, tai Konstruktorių įskaita yra mūsų prioritetas. O jei kalbėti apie publikos ir spaudos pasirinkimą, tai svarbesnė yra asmeninė įskaita. Jei mums pavyks nugalėti abiejose įskaitose, aš labiau džiaugsiuosi. Suprantama, kad mūsų inžinieriai nori laimėti komandinę įskaitą, bet prie bolidų vairų sėdi sportininkai, kurie kovoja dėl titulo. Aš esu patenkintas ir tais, ir tais.
- Dauguma komandų į Barseloną po trijų savaičių atveš naujas jėgainių ir važiuoklių versijas. Kaip „Ferrari“ ruošiasi Ispanijos GP etapui?
- Kaip ir kitos komandos, mes Barselonai ruošiame ne vieną naujovę. Bet didesnis modernizacijos paketas bus parodytas Kanadoje. Aš kol kas nenoriu apie tai kalbėti, kad jūs kažkokių stebuklų iš mūsų nelauktumėte. Jau sakiau, kad mes judame į priekį palaipsniui, nedideliais žingsniais ir tikiuosi, šį sezoną dar ne kartą lipsime ant podiumo.
Daugiau naujienų skaitykite F-1.lt.