• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugelį automobilių lenktynių gerbėjų vis dar šokiruoja, jog frazė “dyzelis trasoje” nebūtinai reiškia pagalbinį saugos automobilį ar traktoriaus paliktą dyzelino dėmę ant asfalto. Ir iš tiesų, lenktynių dalyviai pasirinkę šį variklio tipą jau neturėtų nieko stebinti. Dyzeliniai varikliai yra pripažinti lyderiai dėl savo galios ir patikimumo. Su palyginti smulkiais vidinių komponentų patobulinimais bei papildomos galios suteikiančiais išoriniais priedais, dyzeliai yra vienas iš didžiausių potencialų lenktynių trasoje.

8

Daugelį automobilių lenktynių gerbėjų vis dar šokiruoja, jog frazė “dyzelis trasoje” nebūtinai reiškia pagalbinį saugos automobilį ar traktoriaus paliktą dyzelino dėmę ant asfalto. Ir iš tiesų, lenktynių dalyviai pasirinkę šį variklio tipą jau neturėtų nieko stebinti. Dyzeliniai varikliai yra pripažinti lyderiai dėl savo galios ir patikimumo. Su palyginti smulkiais vidinių komponentų patobulinimais bei papildomos galios suteikiančiais išoriniais priedais, dyzeliai yra vienas iš didžiausių potencialų lenktynių trasoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kodėl taip atsitiko? Kodėl kasmet vykstančiose 1000 km lenktynėse Palangoje vis dažniau matome dyzeliu varomus lenktyninius automobilius?

REKLAMA

Vienas iš pagrindinių atsakymų tai, jog patvarumo ir ištvermės lenktynėse yra penki pagrindiniai sėkmės kriterijai: kuro ekonomija, padangų eksploatacinės savybės, oras, kitų lenktynininkų veiksmai ir dalelė sėkmės. Paskutinių trijų elementų kontroliuoti beveik neįmanoma, todėl visos komandos koncentruojasi ties pirmaisiais dviem.

REKLAMA
REKLAMA

Nors dar nė karto neteko matyti dyzelio klasės atstovo ant aukščiausios prizininkų pakylos, 17 kartą vyksiančiose lenktynėse Palangoje užregistruoti net 8 dyzeliniai automobiliai. Pirmą kartą savo jėgas lenktynėse išbandys ir „EWA Racing PGM“ komanda, kurių pilotuojamas dyzelinis BMW 330d (E46) yra pačių vairuotoju rankomis surinktas ir perdarytas automobilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

“Vienas iš dyzelinio automobilio skirtumų nuo benzinu varomų yra tai, jog didesnis sukimo momentas sukuriamas prie mažesnių variklio sūkių, todėl automobilis pranašumą įgyja posūkiuose ar startuojant. Kadangi “Eneos 1006 km” lenktynėse nėra daug posūkių, mes koncentruojamės ties kuro ekonomija ir gerai sustyguota strategija. Dėl didesnio sukimo momento prie mažesnių variklio sūkių vairuotojams reikia rečiau perjungti pavaras, todėl tausojami automobilio resursai, trasos įveikimo laikas trumpėja bei mažėja vairuotojo klaidų tikimybė”, sakė vienas iš „EWA Racing PGM“ komandos narių Darius Ardavičius.

REKLAMA

Kitas dyzelinio automobilio išskirtinis bruožas – silpnesnis variklio garsas, kurio ramumas nuspaudus akseleratorių iki dugno pažadina smalsumą. D. Ardavičiaus teigimu: “Tai tik dar kartą įrodo šio variklio efektyvumą. Kai kurie žmonės įsivaizduoja, jog lenktyniniai automobiliai turi būti triukšmingi, bet šis triukšmas tik veltui iššvaistyta energija. Turbokompresoriai “pagauna” didžiausią energijos kiekį išeinantį iš išmetimo sistemos ir jį panaudoja, taip sukurdami papildomos galios trasoje“.

Kadangi dyzelinio automobilio vairavimas lenktynių trasoje labai skiriasi nuo įprasto benzininio, vairuotojams taip pat reikia atskiro pasirengimo. Deja, Lietuvoje nėra daug praktikos bei patirties šioje klasėje, todėl žinių reikia semtis iš užsienio pavyzdžių. “Mus labai įkvepia 24 valandų Le Mano lenktynės, kuriose svarbiausia ištvermė ir pastovus greitis. Šiose senas tradicijas turinčiose lenktynėse, dyzeliniai automobiliai čempiono titulus iškovojo net 6 kartus. Todėl ir mes pasitelkią papildomas pajėgas iš tokių bendrovių kaip “East West Agro”, „PGM Technika“, Coface Lietuva ir „Turboservisas“ rengiamės įrodyti, jog dyzelinis variklis naudojamas ne vien traktoriuose, o gali sudaryti labai rimtą konkurenciją net lenktynių favoritams”, sakė p. Ardavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų