Po nevykusio Lietuvos debiuto WRC, kainavusio pusę milijono litų, pagrindinis ralio organizatorius slepiasi už FIA nugaros. Pirmą kartą Lietuvoje vykęs Pasaulio ralio čempionatas (WRC) paliko itin slogų įspūdį ir, vietoj galimybės užsitarnauti gerą vardą tarptautinėje arenoje, patirta gėda. Nepaisant to, oficialaus ralio rengėjo „Všį Pasaulio ralio čempionatas Lietuvoje“ vadovas Algis Poteliūnas užmerkia akis prieš kritiką ir teigia, kad viskas įvyko sėkmingai. Iš pradžių Lietuvoje buvo numatyti keturi greičio ruožai, tačiau iš jų įvyko tik du. Dar prieš etapo startą Kapčiamiesčio ruožas buvo sutrumpintas nuo 34 km iki 13 km. Tačiau dėl galimo pavojaus dalyviams ir žiūrovams buvo atšauktas, kaip ir antras Margionių greičio ruožas, kurio ilgis sudarė 18 km. Lietuvoje viso planuota įveikti 104 km distancijos, tačiau galiausiai nuvažiuota tik 31 km.
Itin prastu organizavimu ir nepasiruošimu tokio mąsto renginiui lietuvius kaltino ne tik žiūrovai, kurie kantriai laukė ir pirko bilietus, bet ir Tarptautinės ralio vairuotojų asociacijos (IRDA) įkurtas padalinys "World Rally Ranking", kuris Lietuvos etapą įvardino kaip katastrofą. Tuo tarpu vienas iš dalyvių Krisas Meeke apie mūsų šalyje organizuotus greičio etapus išrėžė viską, ką galvojo.
„Kažkas daro labai gerą darbą, mėgindamas mūsų sportą parodyti kvailai. Idėja surengti ralį Lietuvoje yra gera, bet kažkas pamiršo patikrinti ruožus. Tai visiškas laiko švaistymas. Šis etapas sugriovė man lenktynes“, – atsiliepė sportininkas.
Tačiau net ir tokie pareiškimai nekeičia A. Poteliūno nuomonės, kad ralis Lietuvoje surengtas sėkmingai. Pagrindinis ralio organizatorius bando dangstytis už paslaptingų Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) įvertinimų, pasak kurių, lietuviai viską padarė gerai.
Savo ruožtu Lietuvos automobilių sporto federacija (LASF) šį trečiadienį rengia spaudos konferenciją, kurios metu pamėgins įvertinti tokį Lietuvos debiutą WRC pasaulyje, o iki tol LASF prezidentas Gintaras Jonas Furmanavičius nenorėjo aptarinėti to, kas įvyko.
Sportas.info pakalbino A. Poteliūną apie Lietuvoje rengto WRC Lenkijos-Lietuvos etapo nesklandumus.
Minėjote, kad oro sąlygų numatyti buvo neįmanoma, bet juk šiais keliais ne kartą buvo vykę įvairūs etapai, o ir patys lenktynininkai prieš WRC sakė, kad bus problemų. Negalėjote imtis kažkokių priemonių dėl to?
Norėčiau, kad visi suprastų, kas derina ir parinkinėja trasas. Mes pristatėme trasas, o jas pasirinko FIA, tam įtakos nei mes nei lenkai neturėjo. Nelabai norėčiau ką pridurti ir komentuoti. Žiūrovai skundėsi labai prastu organizavimu, pradedant lentelėmis su ranka rašytomis nuorodomis, baigiant informacijos stoka.
Tos lentelės buvo surašytos tam, kad žmonės lengviau nusipirktų bilietus. Kiek teko bendrauti su fanais iš Latvijos ir Estijos, tai jie buvo atsispaudinę bilietus ir viską lengvai rado. Tad, norint palengvinti kelią lietuviams, kurie nelabai orientavosi arba nežinojo ir nenorėjo surasti informacijos, skubiai surašėme nuorodas ir vėliau tie ženklai buvo išjuokti. Žmonės norėjo kaip geriau, bet gavosi kaip visada. Nepatenkintų visada yra. Visa informacija buvo paskelbta likus dviems savaitėms iki WRC. Saugumas taip pat neužtikrintas, apsauginiai patys ne kartą pažeidė taisykles, o ir drausminti nepaklusnių žiūrovų nesirengė.
Dėl apsaugos iš FIA ir Lenkijos atstovų gavome padėką, kad viskas buvo gerai. Pats buvau Portugalijoje, Lenkijoje ir niekur jokių stebuklų nebūna. Čia juk ne kariuomenė ir režimas, kad galėtume sustatyti kareivius kas šimtą metrų ir kontroliuoti. Visas saugumas susideda į tai, kad sportininkai saugiai pravažiuotų. Svarbu, kad žmonės žinotų kur stovėti. Aišku, apsauginių reikalas yra tuo rūpintis, bet tai nereiškia, kad jie turi susikibti rankomis ir sudaryti gyvą vorelę bei apsaugoti nuo visko. Daugelis žmonių piktinosi ir tuo, kad pakliūti be bilieto galėjo visi norintys. Kodėl šioje vietoje nebuvo didesnės priežiūros?
Mums irgi pikta, nes visą laiką jautėme pinigų trūkumą. Trasos praeina miškais ir panašiomis vietomis, tai mes juk negalėjome visur susodinti policininkų, kad jie tikrintų. Bandėme iš vakaro važiuoti tikrinti ar su bilietais žmonės, ar su mašinomis atvyko, bet miškas yra didelis ir 25 km distancijoje išgaudyti žmones, kurie nori prasmukti, sunku. Lietuvaičiai tą mėgsta daryti ir tuo giriasi. Čia jau kultūros reikalas. Kodėl žmonės apie atšauktą etapą sužinojo iš naujienų portalų, o ne organizatorių?
Nevažiuosi ir per garsiakalbį nerėksi, kad yra atšauktas etapas. Važiuoja saugumo mašina su švyturėliais ir rodo, kad nebus ruožo. "Worl Rally Ranking" parašė, kad Lietuvos etapas buvo katastrofa. Sutinkate su tuo?
Čia buvo atvykę oficialūs FIA atstovai Carlosas Barbosa ir Michele Mouton. Mes kalbėjomės ir renginys bendrai buvo įvertintas gerai. O kas ką pasakė ar panašiai, tai man sunku vertinti. Ta pati Lietuvos žiniasklaida viską gali skirtingai rašyti. Aš vertinu faktus, neužsiimu tuo kas ką parašo ar pasako. Kaip pats reagavote į nepasisekusį ralį?
Svarbu varžybos įvyko, surinkome reikiamą kilometrų skaičių, o ir pats nemačiau tokio pasipiktinmo. Gaila, kad jūs nerašote, kas buvo Lenkijoje ir pan., jūs kažkaip stengiatės vadovautis gandais, o ne dokumentacija ir ne oficialiais pranešimais. Kiek kainavo surengti WRC Lietuvoje?
Dar iki galo nežinome, bet apie 500 tūkst. litų mažiausiai.
Mažvyas Laurinaitis, sportas.info