„INTER RAO Lietuva by TEXACO“ komanda čia vairuos Lietuvoje dar nematytą TCR kalibro „Audi“.
Neįprasta ramybė kėlė stresą
Mindaugas Varža pasakoja, kad per eilę metų dalyvavimo „Aurum 1006 km“ lenktynėse šįkart pasiruošimo procesas buvo visiškai kitoks. Jei anksčiau jis su komanda iki paskutinės dienos laiką leisdavo garaže prie sportinių automobilių, tai šįkart ekipos nariams tereikėjo susikrauti lagaminus ir ramiai laukti kelionės į Palangą.
Pasak Mindaugo Varžos, taip nutiko todėl, kad šiemet „INTER RAO Lietuva by TEXACO“ ekipa lenktynėse startuos su latvių komandos aptarnaujamu automobiliu, kuris trečiadienio rytą buvo atgabentas tiesiai į techninės komisijos vietą Palangoje.
„Gal ir kvailai skambės, bet man pirmą kartą buvo streso dėl to, kad nereikėjo niekuo rūpintis. Nesupratau, kas vyksta, nes antradienio vakarą mes nesėdėjome garaže, netikrinome, ar prisukti varžtai, ar viskas sudėta į sunkvežimį. Buvo per daug ramu ir atrodė, kad vienintelis rūpestis - kokios spalvos marškinėlius dėtis. Kaip ten sako – esi jaunas, kol dar turi pirmų kartų. Tai man tikrai buvo pirmas kartas, kai prieš lenktynes nereikėjo vargti garaže“, - juokėsi Mindaugas Varža.
BMW fanas sės į „Audi“
Automobilis, kuriuo startuos komanda – Lietuvoje dar nematytas TCR kategorijos „Audi“. Kaip juokavo Mindaugas Varža, kuris neslepia simpatijų BMW automobiliams, šįkart teko paminti principus ir tapti „Audi“ vairuotoju.
„Nepatikėsite, bet „prisispjaudžiau į šulinį“. Nors esu užkietėjęs BMW gerbėjas, bet dabar sėsiu į „bulką“. Nežinau, ar gerai čia, ar blogai, bet bus labai įdomu, nes tokio „Audi TCR“ Lietuvoje nėra buvę. Plius žinant lietuvių meilę ir
fanatizmą šiam gamintojui, tai net marškinėlių šimtą užsakėme, galėsime padalinti „Audi“ fanams.
O jei kalbant rimtai, tai mes jau pernai vedėme derybas su latviais, kurie turi šį automobilį, dėl dalyvavimo Palangoje. Bet tie pandeminiai metai buvo labai komplikuoti, nebuvo aišku ar įvyks lenktynės, todėl tas planas negimė.
Tačiau šiemet nusprendėme grįžti prie šios minties ir sutarėme dėl automobilio. Latviai jį ir aptarnaus, o taip pat skirs ir savo komandos vadovą, tad rūpintis mums nereikia praktiškai niekuo. Todėl šiemet mums taip ramu kaip dar niekada nebuvo“, - sakė Mindaugas Varža.
Ruošiasi karščiui
Beje, prieš lenktynes organizatoriai išleido biuletenį, kuriuo leidžiama sumontuoti didesnį nei originalus pavarų dėžės aušinimo radiatorių TCR klasės automobiliams. Taip nuspręsta dėl pastarosiomis dienomis Lietuvoje vyraujančių karščių.
Visgi „Audi“ aptarnaujanti latvių komanda Mindaugą Varžą nuramino – šis automobilis niekada nekėlė problemų esant dideliam karščiui. Tačiau organizatorių suteikta išimtimi komanda bus pasiruošusi pasinaudoti, jei to prireiktų.
„Latviai tam reikalui pasiruošė. Jie turi didesnį radiatorių, todėl per treniruotes žiūrėsime, kokia bus temperatūra. Jei reikės – dėsime. Nors jie tvirtino, kad su „Audi“ jokių kaitimo problemų nėra buvę nei su dėže, nei su stabdžiais. Bet su Palanga visada kažkokia mistika – čia kaista viskas labiau nei kitose trasose, net ir pats viduje ten labiau kaisti“, - tvirtino Mindaugas Varža.
Tikslas – klasės trejetukas
Šiais metais „Aurum 1006 km“ lenktynių dalyvių sąraše – net 42 komandos. Penkios iš jų startuos TCR automobiliais. Kaip tvirtina Mindaugas Varža, nors tikėtis pergalės absoliučioje įskaitoje važiuojant su TCR būtų naivu, tačiau kova klasėje bus itin įdomi. Būtent tuo ir žavinga ši klasė, kadangi čia didžiąją dalį rezultato lemia vairuotojų kompetencijos, o ne technika.
„Palangoje su TCR automobiliu laimėti jokių iliuzijų tikrai neturime, bet klasėje bus tikrai įdomu. Klasė konkurencinga, visi važiuoja arti vieni kitų. Bet kaip ten
sako Giedrius Notkus – „Blogas tas pėstininkas, kuris nenori tapti generolu. O kiekvienas generolas nori laimėti karą“. Faktas, kad mes irgi norime TCR klasėje pasirodyti kaip galima geriau. Tikrai norime būti ant podiumo.
Mūsų komandos nariai Egidijus Valeiša ir Justas Jonušis pernai važiavo su „Noker“ komanda ir ne tik laimėjo klasėje, bet ir absoliučioje įskaitoje sugebėjo atvažiuoti treti. Matysime, ar komandos branduoliui aš su savo raliniu stiliumi nesugadinsiu reikalų. Aš savęs žiedininku tikrai nelaikau, bet reikia mokėti važiuoti ir ant asfalto. Tačiau mano kraujyje ir širdyje yra įstrigęs ralis“, - kalbėjo Mindaugas Varža.
Palangos „ralyje“ – ralistų gausa
Mindaugas Varža juokauja, kad Palangos lenktynės, kurios visai nepiktybiškai dažnai pavadinamos Palangos raliu, šiemet bent „ant popieriaus“ tikrai bus panašios į ralį, nes čia įvairiose ekipose startuos visa rikiuotė ralio lenktynininkų.
Be Mindaugo Varžos čia išvysime jo komandos draugą Egidijų Valeišą, kitų ekipų atstovus Vaidotą Žalą, Deividą Jocių, Ramūną Čapkauską, Giedrių Notkų, Joną Sluckų, Darių Biesevičių, Giedrių Firantą, Eugenijų Sladkevičių ir dar daug kitų klasikinio ralio trasose matomų pilotų.
„INTER RAO Lietuva by TEXACO“ ekipos „Audi TCR“ automobilį „Aurum 1006 km“ lenktynėse šiemet puoš 43-iasis starto numeris.