Nors ir vėluojantis 2011 metų „Formulės-1“ sezonas dėl įdiegtų naujovių sirgaliams žada dar daugiau intrigos.
Kovo 27 dieną Australijoje, Melburne, startuoja 62-asis „Formulės-1“ sezonas, jame dėl 2011 metų pasaulio čempiono titulo varžysis 24 pilotai, o dėl Konstruktorių taurės – 12 komandų. Tiesa, dėl neramumų Bahreine kovo 13 dieną turėjusios startuoti planetos pirmenybės šioje šalyje atšauktos.
Dėl šio sprendimo buvo patirtas daugiau nei 100 mln. JAV dolerių (247 mln. litų) nuostolis, tačiau ir be šio etapo lieka net 19 lenktynių. Anot „Formulės-1“ lenktynių komentatoriaus Arūno Volungevičiaus, nukeltas sezono startas tokioms komandoms kaip HRT ir „Mercedes“ galėjo išeiti ir į naudą.
– Kokius įvykius įvardytumėte kaip reikšmingiausius „Formulės-1“ tarpsezoniu? – „Balsas.lt Savaitė“ paklausė A. Volungevičių.
– Pernai atrodė, kad išsemtas techninio vystymosi bagažas, bet šią žiemą konstruktoriai sugalvojo įdomių sprendimų. Gal iš nemalonių dalykų – Roberto Kubicos avarija ralyje. Stipriai progresavusi ir daug lūkesčių į lenką dėjusi „Renault“ ekipa – šoko būsenoje. Jį pakeisiantis Nickas Heidfeldas buvo geriausia, ką galima rasti šiuo metu rinkoje, bet iki R. Kubicos jam dar trūksta...
– Į kokias technines naujoves reikėtų atkreipti dėmesį?
– Sunku pasakyti, ar tas reguliuojamas galinis sparnas ir jo panaudojimas pasiteisins. Sunku prognozuoti, bet man atrodo, kad tai šiek tiek dirbtinis dalykas. Kvalifikacijoje ir treniruotėse jo naudojimas bus laisvas visąlaik ir visose vietose, o lenktynėse jį bus galima naudoti nuvažiavus pirmus du ratus, tam tikroje 600 m atkarpoje ir tik tuomet, kai esi nutolęs per sekundę nuo bolido, kurį persekioji... Labai painus dalykas.
– Sudėtinga ne tik žiūrovams, bet ir patiems pilotams...
– Nepavydžiu pilotams. Kinetinės energijos rekuperacijos sistemai (KERS) skirtas vienas mygtukas, galiniam sparnui – kitas... Tai papildomas informacijos kiekis. Pilotai ir taip turi darbo, tai tas sistemas reikėtų labiau integruoti.
– Nemažiau svarbus veiksnys bus ir naujojo padangų gamintojo „Pirelli“ produkcija?
– FIA pageidavimu „Pireli“ padangos sukurtos taip, kad greitai diltų. Kaip spėjame, bus trys ar keturi sustojimai ir lenktynių eigoje, priklausomai nuo padangų nusidėvėjimo, bus dideli greičių skirtumai. Tai reiškia, kad taktinių variantų bus daugybė. Gerą galvą turintys lenktynininkai galės iš to išpešti naudos. Kaip parodė testai esant žemesnei oro temperatūrai, vieno rato skirtumas tarp naujų ir nusidėvėjusių padangų buvo iki 6 sekundžių. Galbūt aukštesnėje temperatūroje jis bus mažesnis. Tikėtina, kad dėl to lenktynės gali būti nenuspėjamos. Ypač sezono pradžioje, kai komandos dar ieško, kas optimalu, kaip reaguoti į varžovų veiksmus. Turėtų būti netikėtų situacijų.
– Ar galime tikėtis, kad tarp favoritų gali įsiterpti ir kitos komandos?
– Sunku pasakyti vertinant tik testus. Ranką prie širdies pridėjus atrodo, kad „Red Bull“ bolidas – greičiausias. Galbūt lenktynių režimu netoli yra „Ferrari“. Paskutiniai „Mercedes“ ratai taip pat buvo greiti. Buvo ir netikėtai gerų „Sauber“, „Williams“ rezultatų, bet tai tik testai. Prognozės gali būti netikslios.
– Ar „Red Bull“ pilotas Sebastianas Vettelis gali pakartoti praėjusių metų triumfą?
– Gal šįmet jis bus labiau susitupėjęs ir brandžiau žiūrės į daugelį dalykų. Galbūt plačiau atskleis savo galimybes. Jeigu jo bolidas bus žymiai greitesnis už varžovų, tikrai gali būti liūdna, nes sezonas tuomet bus nuobodus. Manau, kad jo galimybės šįmet bus tikrai geresnės nei pernai. Jeigu jis pernai laimėjo čempionatą su tokiomis klaidomis ir abejotinais sprendimais, tai pagalvokite, kas bus, jeigu jis pradės realizuoti savo bolido potencialą visu 100 proc.
– Michaelis Schumacheris nepaliauja kalbėti apie aštuntąjį pasaulio čempiono titulą. Kokios jo galimybės?
– Pernai lenktynėse jis buvo greitas ir manau, kad pademonstruos daug geresnę sportinę formą. Jeigu bolidas leis, jis gali būti ir pretendentu į titulą. Bet tuomet į trofėjų pretenduos ir jo komandos draugas Nico Rosbergas. Nemanau, kad pastarasis nusileis ir leis Šumiui blizgėti kaip anksčiau.
– Tai kokio naujojo sezono gali tikėtis „Formulės-1“ sirgaliai?
– Jis turėtų būti įdomus ir labai geras. Galbūt net geresnis nei pernai. Tiesa, yra vienas „bet“ – „Red Bull“ greitis.
TIK FAKTAI
2011 metų „Formulės-1“ sezone varžysis net penki pasaulio čempionai: Sebastian Vettelis („Red Bull“, 2010), Jensonas Buttonas („McLaren“, 2009), Lewisas Hamiltonas („McLaren“, 2008), Fernando Alonso („Ferrari“, 2005-2006) ir Michaelis Schumacheris („Mercedes GP“, 1994-1995, 2000-2004).
Svarbiausi techninio reglamento pasikeitimai: grąžinama KERS, įdiegtas dvigubo difuzoriaus draudimas, atsirado reguliuojamas galinio sparno elementas, „Bridgestone“ padangų gamintoją pakeitė „Pirelli“.
2011 metų sezono „Formulės-1“ pilotai ir komandos
1. Sebastian Vettelis (Vokietija) „Red Bull“
2. Markas Webberis (Australija) „Red Bull“
3. Lewisas Hamiltonas (Didžioji Britanija) „McLaren“
4. Jensonas Buttonas (Didžioji Britanija) „McLaren“
5. Fernando Alonso (Ispanija) „Ferrari“
6. Felipe Massa (Brazilija) „Ferrari“
7. Michaelis Schumacheris (Vokietija) „Mercedes GP“
8. Nico Rosbergas (Vokietija) „Mercedes GP“
9. Nickas Heidfeldas (Vokietija) „Renault“
10. Vitalijus Petrovas (Rusija) „Renault“
11. Rubensas Barrichello (Brazilija) „Williams“
12. Pastoras Maldonado (Venesuela) „Williams“
14. Adrianas Sutilas (Vokietija) „Force India“
15. Paulas di Resta (Didžioji Britanija) „Force India“
16. Kamui Kobayashi (Japonija) „Sauber“
17. Sergio Perezas (Meksika) „Sauber“
18. Sebastienas Buemi (Šveicarija) „Toro Rosso“
19. Jaime Alguersuari (Ispanija) „Toro Rosso“
20. Jarno Trulli (Italija) „Lotus“
21. Heikki Kovalainenas (Suomija) „Lotus“
22. Narainas Karthikeyanas (Indija) HRT
23. Vitantonio Liuzzi (Italija) HRT
24. Timo Glockas (Vokietija) „Virgin“
25. Jerome d'Ambrodio (Belgija) „Virgin“
2011 metų sezono „Formulės-1“ kalendorius (data, etapas, vieta, trasos ilgis, ratai):
1. Kovo 27 diena Australijos GP Melburnas 5,303 km 58
2. Balandžio 10 diena Malaizijos GP Kuala Lumpūras 5,543 km 56
3. Balandžio 17 diena Kinijos GP Šanchajus 5,451 km 56
4. Gegužės 8 diena Turkijos GP Stambulas 5,338 km 58
5. Gegužės 22 diena Ispanijos GP Katalonija 4.655 km 66
6. Gegužės 29 diena Monako GP Monte Karlas 3,340 km 78
7. Birželio 12 diena Kanados GP Monrealis 4,361 km 70
8. Birželio 26 diena Europos GP Valensija 5,419 km 57
9. Liepos 10 diena D. Britanijos GP Silverstonas 5,141 km 52
10. Liepos 24 diena Vokietijos GP Niurburgringas 5,148 km 60
11. Liepos 31 diena Vengrijos GP Budapeštas 4,381 km 70
12. Rugpjūčio 28 diena Belgijos GP SPA 7,004 km 44
13. Rugsėjo 11 diena Italijos GP Monza 5,793 km 53
14. Rugsėjo 25 diena Singapūro GP Singapūras 5,067 km 61
15. Spalio 9 diena Japonijos GP Suzuka 5,807 km 53
16. Spalio 16 diena Korėjos GP Yeongam 5,621 km 55
17. Spalio 30 diena Indijos GP Naujasis Delis 5,137 km 60
18. Lapkričio 13 diena Abu Dabio GP Yas Marina 5,554 km 55
19. Lapkričio 27 diena Brazilijos GP San Paulas 4,309 km 71