Prestižiškiausią Dakaro ralio maratoną antrus metus iš eilės šturmuosiantis 44 metų motociklininkas Gintautas Igaris kelia sau tikslą pagerinti pernykštį rezultatą, bet ne bet kokia kaina. „Jei kelyje sutiksiu nelaimės ištiktą dalyvį, būtinai stosiu jam padėti“, - interviu Balsas.lt sakė kretingiškis.
Pernai su „Yamaha“ motociklu iš 178-ių startavusių dalyvių 81-as finišavęs G. Igaris tvirtino, kad šįmet bus pasirengęs daug geriau nei pernai. „Jeigu pateksiu tarp 50-ies geriausiųjų, man bus didelė garbė“, - tikino jis.
– Kuo skiriasi pasirengimas Dakaro raliui pernai ir šįmet? – paklausėme G. Igarį.
– Pirmiausiai patobulinome „Yamaha“ motociklą – skausmingas vietas, kurios galėjo pridaryti nemalonumų. Kad ir galinio bako užsukimo kamštis, kuris nuo vibracijos mėgdavo atsisukti. Šiek tiek kitaip išdėlioti įrankiai ir saugos prietaisai. Kiti pakeitimai nėra ženklūs.
– Kalbant ne apie techniką, o apie patį. Kaip jaučiatės pasirengęs?
– Šiemet bus šiek tiek lengviau. Finišas pasiektas jau pernai. Jei bus taip, kad nepavyks, žinosiu, kad nepavyko. Kai jautiesi gerai, tai ir rezultatai geresni.
– Ką galite pasakyti apie trasos specifiką? Ar ji skirsis?
– Pernai finišavome Limoje, o šįmet šiame mieste startuosime. Reikės du kartus kirsti Andų kalnus ir finišas bus Santjage, Čilėje. Važiuosime žemyn, į pietus. Niekados negali žinoti, ką ruošia organizatoriai. Žinau, kad penktas ruožas panašus į tą, kuris pernai vos netapo man lemtingu. Tų pačių etapų tikrai nebus – gal bus tos pačios kryptys, bet keliai kiti.
– Kiek pagalbininkų bus paties komandoje?
– Važiuoju vėl su italo Franco Picco komanda. Bus vienas mechanikas.
– Sakėte, kad koncentruositės į rezultatą. Ar tai reiškia, kad sutikęs kelyje įstrigusį Dakaro ralio dalyvį nestosite kaip pernai?
– Nemanau. Jei žmogų ištinka bėda... Dakaras yra žaidimas. Negali vardan to aukoti tokių dalykų.
– Kur ruošėtės?
– Šią vasarą buvau Drezdene, ten toks „purvinasis“ ralis, važinėjau Lenkijos kariniais poligonais. Kaip visada lenktyniavau Enduro Baltijos varžybose. Dalyvavau ir „Cross Country“ Baltijos ir Lietuvos etapuose. Tai leido palaikyti sportinę formą, nors ir papildomai treniruojuosi. Vairavimo technikos nėra tikslo gludinti. Kas yra, tas yra. Svarbiau buvo paties pasirengimas. Aerobiniai kūno gebėjimai. Daugiau važiavau dviračiu-treniruokliu, nei motociklu.
Sausio 5-20 dienomis Dakaras Pietų Amerikoje vyks jau penktąjį kartą. Ralis šiemet ir vėl jungs tris Pietų Amerikos žemyno valstybes: Argentiną, Peru ir Čilę. Maratono dalyviams teks įveikti apie 8000 km maršrutą.
Dakaro ralyje važiuos dar du lietuviai Benediktas Vanagas ir Saulius Jurgelėnas. Tikslą pasiekti finišą išsikėlę debiutantai vairuos vieną tvirčiausių pasaulyje „OSCar 03“ automobilį.
TAIP PAT SKAITYKITE:
Dakaro ralio debiutantas B. Vanagas: jei bijai greičio – išlipk!
B. Vanagas: kiekvienam „benzingalviui“ Dakaro ralis – tikras iššūkis
Dakaro ralį įveikęs G. Igaris: pavojai laukė už kiekvieno posūkio