„Autoplius Fast Lap” trečiajam šių metų etapui keliasi į Latviją – Rygoje esančioje „Bikernieki” lenktynių trasoje jau šį šeštadienį, liepos 27 dieną startuos azartiškos „Race” lenktynės, greiti „Time Attack” važiavimai, o taip pat ir Latvijos nacionalinės klasės lenktynės. Visa tai – ilgiausioje Baltijos šalyse net 5,9 km ilgio trasoje!
Rekordas
Kad rekordas bus pasiektas, net neabejojame – juk lenktynės šios konfigūracijos žiede vyks pirmą kartą. Sujungus automobiliams ir motociklams skirtas trasas, gauname įspūdingo ilgio, nors „Nurburgring” ir neprilygstančią, trasą – jos ilgis yra lygiai 5,945 km. Tai beveik du kartus ilgesnė distancija, nei Kačerginės „Nemuno žiedas”.
Lietuvius Latvijoje pasitinkantys „Bikernieki” trasoje užaugę vietos lenktynininkai turės vieną tikslą – naują trasos rekordą palikti namuose, neatiduoti jo kaimynams. Tiek vienai, tiek kitai „rinktinėms” atstovaus labai greiti lenktynininkai. Azarto pridės ir faktas, kad šios konfigūracijos trasoje yra važiavęs vos keletas lenktynininkų.
„Didžiausia tikimybė, kad rekordas bus pasiektas šeštadienio vakare, finaliniuose „Time Attack” važiavimuose – „Super Lap” rungties metu, kai dalyviai gauna vieną šansą greičiausiam ratui įveikti. Paskutiniame rate lenktynininkai atiduoda visą save, atsuka visus technikos „kranelius”, o ir trasą jau būna išmokę.”, – pasakoja „Autoplius Fast Lap” organizatorius Giedrius Čenkus.
Suderinta su LAF
Kaip ir antrasis „Autoplius Fast Lap” etapas Estijoje, Pernu miesto „Audruring” lenktynių trasoje, latviškas etapas bus suderintas su vietine automobilių sporto federacija – LAF. Šios organizacijos nariai taip pat suteikė lietuviams daug reikalingos pagalbos.
„Visi „Autoplius Fast Lap” lenktynių dokumentai, Latvijos automobilių sporto federacijos nuomone, yra tinkami organizuoti greitas žiedines automobilių lenktynes. Be didelių svarstymų suteikėme šiems organizatoriams licenciją organizuoti varžybas „Bikernieki” trasoje. Taip pat, mes patikėjome „Autoplius Fast Lap” organizuoti mūsų nacionalinio čempionato ketvirtąjį etapą. Lenktynininkai jo labai laukia – tokioje trasos konfigūracijoje šios serijos lenktynės dar nevyko.”, – sako Latvijos automobiliu sporto federacijos žiedinių lenktynių komiteto vadovas Janis Ducmanis.
Kas greičiausias?
Suprantama, ne tik rekordų gerinti į „Bikernieki” trasą vyksta kelios dešimtys lenktynininkų iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ar net Didžiosios Britanijos. Kiekvienas šioms lenktynėms kelias savus tikslus. Tarkime, svečias iš Didžiosios Britanijos Drew Hollandas, po nesėkmingo savaitgalio Palangos 1000 km lenktynėse, į Latviją vyksta išbandyti naujo „kovinio” bolido. Kabutės čia reikalingos, mat ištikimos „Ford” automobiliams šeimos narys „Bikernieki” trasoje lenktyniaus vokišku standartiniu „Volkswagen Passat” automobiliu. Bus įdomu. Peržvelgus pirmųjų dviejų etapų rezultatus, greičiausiais 2013-ųjų sezone iki šiol vadinti reikėtų šiuos lenktynininkus: abu „Race” važiavimus Estijoje laimėjęs Gytis Vaitulionis su „Subaru Impreza STi”, „Time Attack” įskaitos lyderis Jonas Poškus su „Mitsubishi Evo VIII", „Bikernieki” trasoje kaip namuose besijaučiantis Mareksas Matvejevsas su „Lotus Exige” ir visada labai greitas Vytas Bilinskas su „Mitsubishi Evo VIII”. Jei lažybų bendrovėje vyktų statymai, „Autoplius Fast Lap” kolektyvas statytų savo pinigus už vieną iš jų. Gaila, tačiau Latvijoje neišvysime vieno greičiausių „Autoplius Fast Lap” dalyvių, pirmojo etapo „Race” nugalėtojo Andriaus Firanto. Po nedidelės avarijos – jei išslydimą iš trasos ir sulaužytą pakabą galime pavadinti avarija – jis nusprendė šiais metais nebelenktyniauti ir susikoncentruoti į kitų metų bolido gamybą. Kaip ir „Formulės-1” lenktynių komandos jau šiandien kuria kitų metų bolidus. Jo tikslas – ir taip pūko lengvumo „Honda S2000” bolidą paversti dar lengvesniu. Mat su galingais, turbinomis aprūpintais automobiliais atmosferiniam „Honda” varikliui kovoti sunku.
Nacionalinė klasė
Prie trečiojo „Autoplius Fast Lap” lenktynių etapo prisijungia ir Latvijos nacionalinės klasės lenktynės. Tai kaimyninėje šalyje populiari lenktynių serija, kur lenktynininkai varžosi skirtingais, tačiau balasto pagalba suvienodintais automobiliais. „Autoplius Fast Lap” komanda šią vasarą sykį stebėjo šios lenktynių serijos kovas, štai kokie įspūdžiai.
„Tai dinamiška, azartiška ir žiūrovams labai patinkanti lenktynių serija. Įdomumo prideda ir faktas, kad lenktynių kvalifikacijos čia nėra – startines pozicijas dalyviai išsidalina burtų keliu, traukdami „laimingus” kamuoliukus su numeriukais, visai kaip „Keno loto” laidelėse per TV”, – sako „Autoplius Fast Lap” organizatorius Tomas Digaitis.
Šios lenktynės, kaip ir visas „Autoplius Fast Lap” renginys, yra sėkmingai suderintos su Latvijos automobilių sporto federacija. Trasoje budės greitosios medicinos pagalbos ekipažas, ugniagesiai gelbėtojai ir net 42 trasos teisėjai.