2020-aisiais V. Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažas įsirašė į Lietuvos Dakaro ralio istoriją. Duetas tapo pirmuoju ekipažu laimėjusiu etapą šiame ralyje.
Dabar šie du stoja į kovą „Aurum 1006 km“ lenktynėse tik V. Žalai reikės klausyti Sauliaus nurodymų per ausines – jis komandos vadovas.
Paskutinėje dienos treniruotėje V. Žala sėdo į šturmano vietą. Tarp 21 dalyvio sesijoje ekipažas liko 15-as.
Lenktynininkas pasidalino savo įspūdžiais apie naują patirtį su tv3.lt.
Kokie įspūdžiai po treniruotės?
Siaura (juokiasi). Visiškai kita specifika nei važiavau Estijoje. Gerai, kad kelis ratus atsisėdau šturmano vietoje, tai supratau kur dinamika, kur greitėti, kur stabdyti. Šiaip labai specifinė trasa, priprasti galima greitai, bet bus niuansų, kai atsiras lenkimai. Tada tas siaurumas įgaus visai kitą prasmę.
Kokia yra šio žiedo specifika?
Yra siaurų, pavojingų vietų. Yra tiesiųjų, kur įsibėgėji ir reikia laiku stabdyti. Tas siaurumas, atsiradus konkurentams... Atsiranda važiavimas su įtampėle, kuris kurį (juokiasi). Labai lengva nuvažiuoti tiesiai, kai susitinka du tokie su „ragais“. Labai gerai, kad rytoj pirmas nevažiuosiu, šiandien jau matėme tokių, kurie krikštą trasoje padarė.
Tikimės mokytis iš savų klaidų. Atrodė, kad Palangoje nėra, ką veikti, bet čia tikrai yra niuansų.
Kaip automobiliui sekasi atlaikyti krūvį?
Viskas puikiai veikia. Automobilis yra visiškai naujas, pagrindinis jo privalumas yra patikimumas. Kilometražas yra mažas. Svarbiausia, kad vairuotojai klaidų nepadarytų. Kol kas viskas gerai, tikimės to ir rytoj.
Kokią patirtį atsinešate iš Dakaro, Andalūzijos ralių į šias lenktynes?
Stengiuosi atsinešti šaltumo. Galbūt laimėsi mikrodvikovą posūkyje, bet liksi be rato, sparno. Tai bus didesnė problema nei mikrolaimėjimas.
Kita vertus, negali vilktis užpakalyje ilgai, turi rasti tinkamą progą. Autosportas yra balansavimas tarp greičio ir saugumo. Vis tik tai yra dideli pinigai, rėmėjų lūkesčiai ir taip toliau.