• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visi pasaulio žemynai, vandenynai ir didžiausi uostai - 37 tūkst. jūrmylių, arba daugiau nei 66 tūkst. kilometrų. Toks yra kelionės, kurią sudarys 11 etapų ir kurios metu ant „Ambersail“ denio pabuvos net 120 buriuotojų, tikslas.

REKLAMA
REKLAMA

Vienintelis žmogus, jachta „Ambersail“ plauksiantis nuo pirmos (spalio 5 d.) iki paskutinės kelionės dienos, - bocmanas (denio komandos viršininkas) kaunietis Linas Ivanauskas. Tiesa, vieną kartą Žemės rutulį Linas jau įveikė - prieš 15 metų.

REKLAMA

Kiekviename etape komanda keisis. Tik L.Ivanauskas, kuris į Klaipėdą ir pargabeno greitaeigę jachtą, pasiryžęs plaukti iki galo.

Smulkmenos išnyksta

- Linai, aplink pasaulį plauksite jau antrą kartą. Ką gyvenime pakeičia tokia kelionė?

- Pakeičia (pablogina) santykius šeimoje. Išplauki devyniems mėnesiams. Grįžęs pradedi paprasčiau reaguoti į neesminius dalykus: kad vonioje kranas neveikia, čiužinys girgžda, kažkas knarkia... Tiesiog nebekreipi į tai dėmesio. Danguolei (L.Ivanausko žmonai - aut.past.) liūdna vienai.

REKLAMA
REKLAMA

Įskaitant pasiruošimą, kelionė truks 13 mėnesių, nors plauksime tik devynis. Be to, visi etapai bus skirtingi. Pirmojoje kelionėje aplink pasaulį su jachta „Lietuva“ visą maršrutą plaukė ta pati komanda. Dabar žmonės keisis kas mėnesį. 



„Ambersail“ jachta

- Bet vos sugrįžęs turbūt vėl kur nors plauksite?..

- Pirma reikia grįžti. Pasilikti niekur nenoriu. Man Lietuvoje geriausia. Kas bus po to - negalvoju. Tam turiu devynis mėnesius. (Juokiasi.)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Menkutis prieš gamtos didybę

- Ar tiesa, kad jūros liga - nepagydoma?

- Taip. Kai susirgau, be proto norėdavau valgyti. Jūros liga pasireiškia keliais požymiais: žiovulys, miegas, besaikis valgymas, vėmimas. Pasirodo, nuo jos galima net numirti. Man dabar jau viskas gerai. Iš tiesų ši liga pasireiškia labai individualiai. Jei ilgai sergi ja, išsivysto psichologinė baimė.

REKLAMA

- Kas tokioje ilgoje kelionėje būna sunkiausia?

- Kartais galvoji - sėdėtum sau šiltai, gertum arbatą, žiūrėtum televizorių... Ypač, kai visą laiką šlapia, šalta. Kartais norisi dušo, šilto vandens. Pasiilgstu obuolių uogienės. Bet sunkumai manęs negąsdina.

- Ką gražiausio esate matęs vandenyne?

- Šokinėjančius banginius ir medžiojančius delfinus. Mačiau visą kaimenę banginių – šokinėjo kokie aštuoni! Tai atpirko visus sunkumus. Fantastiškas vaizdas. Pasijunti toks menkutis... Arba plauki, o šalia jachtos pradeda plaukioti orkos. Krante gražiausi laukinės gamtos vaizdai, nepaliesti žmogaus rankos.

REKLAMA

Komandoje - tik patikimi žmonės

- Ar kapitonas turi būti ir komandos psichologas?

- Be abejo. Kapitonas sukuria laivo atmosferą. Viskas priklauso nuo jo gebėjimo bendrauti.

- Bet šioje kelionėje ir kapitonai keisis kas mėnesį.

- Pažįstu visus kapitonus. Kartu esame užaugę. Tai puikūs žmonės. Manau, problemų nebus. Kapitonas pats renka komandą. Jis pasirenka tuos, kuriais pasitiki.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Kas laive po kapitono yra svarbiausias žmogus?

Bocmanas. Jis - denio komandos viršininkas, atsakingas už laivo ūkį, būklę, buitį. Galima sakyti - ūkio dalies vedėjas. (Juokiasi.)

Baisiausia akimirka

- Ar kelionėse yra tekę išgyventi kritinių situacijų?

- Kelionėje aplink Horno iškyšulį plaukėme trise prie Brazilijos krantų. Jachta apsivertė. Per dugną sunkėsi vanduo, kažkoks košmaras! Naktis, viryklė apsivertė, galėjo pramušti laivo bortą. Trumpiau tariant - absoliuti maišatis: miltai, cukrus, makaronai, vanduo... O dar vėjas gerai pūtė. Galvojome, kad jau galas. Gerai, kad laivas buvo stiprus.

REKLAMA

- Kodėl į šią kelionę neimate nė vienos moters?

- Kapitonai taip nusprendė. Kad nebūtų konfliktų. Be to, laive tikrai nėra komforto, moterims, ko gero, būtų per sunku.



- Lenktyninę jachtą valdyti sunkiau?


- Žinoma. Čia kaip ir kelyje: paprasta mašina ir bolidas. Daugiau virvučių, sistemų.

REKLAMA

- Koks bus kelionės vidutinis greitis?

- Apie 10 mazgų (18,5 km/h). Jei pūs stiprus vėjas, iki 39 mazgų. Jachtai tai didelis greitis. Plaukiant aplink pasaulį su „Lietuva“, vidutinis greitis buvo 9-8 mazgai, o jachtos maksimumas - 15-18 mazgų.

Saugos banginio uodega ir rožančius

- Šiai kelionei patikėta ir svarbi kultūrinė misija, žygis vyks minint Lietuvos vardo tūkstantmetį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

- Man tai nėra svarbiausias dalykas. Programa rūpinasi organizacinis komitetas, o mes tiesiog plauksime.

- Kurią pasaulio vietą labiausiai norite aplankyti?

- Naująją Zelandiją, Kubą (gaila, kad neužsuksime), Braziliją. Ten gražu. O jei dar po Amazonės miškus galėtume paklaidžioti...

- Be ko neliptumėte į laivą, ruošdamasis į tokią ilgą kelionę?

- Gal be savo talismano - banginio uodegos formos amuleto ant kaklo. Kai buvome Amerikoje, viena bobutė padovanojo rožančių. Ir pasakė, kad jis mane visur lydės ir saugos. Net vairuodamas automobilį ir visose kelionėse jį imu su savimi. Pasiimsiu ir šį kartą.

REKLAMA

Vienas neplauktų

- Ar laive galioja prietarai, nerašytos taisyklės?

- Laive negalima švilpauti. Įpilti kitam - turi pats įsipilti. Be to, pirmasis gurkšnis būna skirtas „seniui“ (Neptūnui). Negalima stiebo kasyti, penktadienį, 13-ąją, plaukti į jūrą.

- Kokių savybių turi turėti žmogus, kuris ryžtasi tokiai kelionei?

- Būti pasiruošęs bet kam. Ir tolerantiškas. Visos kitos savybės išugdomos.

- Ar išplaukęs dažnai bendraujate su šeima? Sūnus Tomas nenorėjo plaukti kartu?

- Tomas plaukti nenori. Jis žaidžia krepšinį, laive nėra interneto, o su šeima bendraujama krante, jūroje nėra ryšio.

- Kada ir kur pradėjote plaukioti?

- Kaune, pradėjęs eiti į 4 klasę.

- Gal išėjęs į pensiją svajojate leistis į kelionę aplink pasaulį vienas?

- Ne. Pernelyg ilga kelionė ir vienam neįdomu. Juk smagiau dalintis įspūdžiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų